Autofokus

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
8
Cena / Jakość:
6
Optyka:
8
Budowa:
7.5
Marka:
Sigma
Nasza ocena:

83%

Do naszej redakcji trafiła pełnoklatkowa Sigma 24-35 mm f/2 DG HSM ART. Pokrywa ona często używany przez zawodowców zakres ogniskowych, oferuje stałe światło f/2 oraz cichy napęd autofokusa. Czy jednak obiektyw sprosta wyśrubowanym oczekiwaniom profesjonalnych fotografów i ma szansę stać się ich pierwszym wyborem?

Autor: Michał Chrzanowski

18 Wrzesień 2015
Artykuł na: 23-28 minut
Spis treści

 

3. Autofokus


Na pokładzie Sigmy 24-35 mm f/2 DG HSM ART znalazł się silnik HSM (Hyper Sonic Motor), który zapewnia cichą, szybką i stabilną pracę autofokusa. Ponadto za sprawą minimalnej odległości ogniskowania wynoszącej 28 cm, sprzęt oferuje funkcję makro osiągając skalę odwzorowania 1:4,4. W praktyce system automatycznego ustawiania ostrości działa bardzo sprawnie i płynnie. Przeostrzenie przez cały zakres odległości zajmuje obiektywowi 0,3-0,4 sekundy. Oczywiście nieco słabszy rezultat jest osiągany podczas fotografowania w gorszych warunkach oświetleniowych, lecz jest to już bardziej kwestia aparatu, niż wydajności silnika AF w obiektywie. Podsumowując, po zamocowaniu nowej Sigmy do Canona EOS 5D Mark III otrzymaliśmy efektywny duet, który zapewnia szybki i płynnie działający autofokus.

Zobacz wszystkie zdjęcia (4)

Na tubusie znalazł się klasyczny przełącznik AF/MF, dzięki któremu możemy aktywować manualne ustawianie ostrości. W tym celu pomocnym okaże się umieszczony najbliżej przedniej soczewki gumowy pierścień, który obraca się z należytym oporem. Dzięki temu oraz wyraźnym rowkowaniom ręczne ostrzenie okazuje się wygodne i precyzyjne.



]> */


]

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Sony FE 16-25 mm f/2.8 G - zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 16-25 mm f/2.8 G - zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 16-25 mm f/2.8 G to najnowszy szerokokątny zoom z oferty Sony E, który łączy kompaktowe wymiary z przystępną ceną. Nowy obiektyw zabraliśmy na spacer po ulicach Londynu. Zobaczcie...
14
Nikon Nikkor Z 600 mm f/6.3 VR S - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nikon Nikkor Z 600 mm f/6.3 VR S - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Kolejny teleobiektyw w systemie Nikon Z jest alternatywą z jednej strony dla drogich, profesjonalnych stałek, a z drugiej klasycznych zoomów do dzikiej przyrody i sportu. Sprawdzamy, czy ta...
40
Sony FE 24-50 mm f/2.8 G - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 24-50 mm f/2.8 G - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Rozwiązywanie problemu którego nie ma, czy może przebłysk geniuszu? Sprawdzamy, co do zaoferowania ma Sony FE 24-50 mm f/2.8 G - kompaktowa i tańsza alternatywa dla systemowego zooma...
36
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (7)