Sigma 50-100mm f/1.8 DC HSM ART - niebywale jasny zoom

Sigma 50-100mm f/1.8 DC HSM ART - niebywale jasny zoom
Znany producent udowadnia, że da się zrobić jasny teleobiektyw zoom ze stałym światłem i prezentuje przeznaczony do aparatów matrycą APS-C model Sigma 50-100mm f/1.8 DC HSM ART.
Układ optyczny obiektywu Sigma 50-100mm f/1.8 DC HSM ART składa się z 21 elementów w 15 grupach, wśród których znajdziemy elementy o obniżonym wspóczynniku dyspersji oraz soczewki asferyczne, co zwniwelować ma występowanie aberracji i poprawić ostrość obrazu na brzegach kadru. Podpięty do aparatu z matrycą APS-C, obiektyw da nam ekwiwalent 80-150 mm, dzięki czemu doskonale nada się do portretów i różnego rodzaju zbliżeń. Głównym punktem programu jest tu jednak niespotykana w obiektywach zoom stała światłosiła f/1.8, co pozwoli na uzyskanie bardzo małej głębi ostrości, a w połączeniu z 9-listkową przysłoną przyjemne dla oka rozmycie obrazu.
Zobacz wszystkie zdjęcia (2)
Obiektyw ma znaleźć zastosowanie także podczas filmowania, a to dzięki wewnętrznemu systemowi ostrzenia, który zachowa ostrość przy zmianie ogniskowych. Pozwoli to na wykonywanie wygodnych zbliżeń, bez konieczności manualnego doostrzania obrazu. Autofokus napędzany jest cichym, ultradźwiękowym silnikiem HSM, który w każdej chwili pozwala na manualną korektę ostrości bez konieczności przełączania obiektywu do trybu MF, przy czym minimalna odległość ostrzenia to 95 cm.

Obudowa obiektywu została wykonana z metalu oraz termicznie stabilnego kompozytu, a jej waga to 1490 g przy wymiarach 93,5 x 170,7 mm. Na szkło zamocujemy filtry o średnicy 82 mm.

Szkło będzie dostępne w wersjach z mocowaniami do aparatów Canon, Nikon i Sigma, w cenie około 4990 zł. Na razie nie wiemy kiedy obiektyw pojawi się na rynku.

INFORMACJA PRASOWA:
K-Consult Sp. z o.o. wyłączny dystrybutor obiektywów Sigma w Polsce ma przyjemność zaprezentować kolejną nowość z prestiżowej linii ART – pierwszy na świecie obiektyw
Sigma 50-100mm ze stałą minimalną wartością przysłony F1.8 DC HSM. Sigma Corporation kontynuuje rozwój doskonałej optycznie linii ART, prezentując nowy obiektyw Sigma ART 50-100mm F1.8 DC HSM przeznaczony dla matryc APS-C.

Od teraz SIGMA Corporation jako jedyny producent optyki fotograficznej, oferuje tak szeroki zakres ogniskowych z minimalną wartością przysłony F1.8. Prezentując dopełnienie modelu A 18-35 mm f/1.8 DC HSM, o tele obiektyw ART 50-100mm F1.8 DC HSM Sigma Corporation potwierdza swoją pozycję innowacyjnego lidera w branży.

Sigma ART 50-100mm F1.8 DC HSM to obiektyw nowej generacji, który znakomicie łączy doskonałą jakość obrazu, połączoną ze światłem oferowanym przez obiektywy stałoogniskowe i uniwersalnością obiektywów zmiennoogniskowych. Oferowany zakres ogniskowych pokrywa często wykorzystywane wartości 80mm, 105mm oraz 150 mm.

9-cio listkowa kołowa przysłona o minimalnej wartości F1.8 umożliwia naturalne rozmycie nieostrych obszarów zdjęcia, oraz zapewnia przyjemną dla oka plastykę obrazu. Podczas projektowania obiektywu zadbano o ułatwienia kierowane do operatorów filmowych m.in. uzyskano stałą ostrość obrazu przy zmianie ogniskowych. Zmieniając kąt widzenia obiektywu, operatorzy nie muszą doostrzać obrazu.

Tworząc obiektyw tej klasy Sigma Corporation udowadnia pozycję lidera, prezentując nowy produkt, będący wynikiem pracy zespołu z ponad 50-cio letnim doświadczeniem w projektowaniu optyki.

Podobnie jak w poprzednich modelach, aby zapewnić doskonałą rozdzielczość obrazu, sprostać wymaganiom matryc o wysokich rozdzielczościach, inżynierowie musieli stworzyć skomplikowany układ optyczny. Obiektyw składa się z 21 soczewek. Wśród nich znajdziemy elementy ze szkieł specjalnych SLD, FLD oraz soczewki asferyczne poprawiające jakość obrazu na brzegach kadru. Dzięki zastosowaniu wewnętrznego ogniskowania obiektyw nie zmienia swojej długości podczas ostrzenia oraz zmiany ogniskowych.

Obudowa obiektywu wykonana jest z metalu oraz termicznie stabilnego kompozytu. W celu zwiększenia wytrzymałości mechanizmu przysłony, wykonano ją z wytrzymałego poliwęglanu i carbonu. Napęd AF jest obsługiwany nowym, zoptymalizowanym ultradźwiękowym silnikiem HSM, który pozwala na doostrzanie bez konieczności przełączania w tryb MF.

Tłumacz i fotograf, codziennie selekcjonuje dla Was porcję najciekawszych newsów ze świata fotografii. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem. Prywatnie niespełniony snowboardzista i spełniony tata.

Komentarze
Polecane artykuły
Panasonic Lumix S1 - test aparatu
6 Maj 2019
Lumix S1 to tańszy model z zaprezentowanego niedawno duetu pełnoklatkowych bezlusterkowców Panasonika. Z matrycą o mniejszej rozdzielczości, ale z bardziej rozwiniętym trybem filmowym, ma przyciągać szerokie rzesze profesjonalistów szukających uniwersalnego i niezawodnego body. Sprawdźmy, czy podstawowa pełna klatka Lumix ma szansę spełnić ich oczekiwania!
0
Canon EOS 250D - pierwsze wrażenia
10 Kwi 2019
EOS 250D to nowy reprezentant “najmniejszej lustrzankowej serii na rynku”, która łączy niewielkie gabaryty z przystępną ceną i możliwościami skrojonymi pod kątem początkujących fotografów i świadomych amatorów. Co skrywa przed nami najnowsza konstrukcja?
10
Panasonic Lumix S1R - test aparatu
9 Kwi 2019
Lumix S1R - jak twierdzi producent - ma być odpowiedzią na potrzeby wymagających profesjonalistów. Jednak czy tak jest w istocie i czy pierwsza pełna klatka Panasonic odbierze klientów konkurencji? Przekonajmy się!
12
Fujifilm GFX 50R - test aparatu
2 Kwi 2019
Najbardziej przystępny cenowo cyfrowy średni format z pewnością zwrócił uwagę tych, którym pełna klatka przestaje już wystarczać. Czy bardziej mobilna i kompaktowa wersja modelu 50S spełni oczekiwania wymagających zawodowców?
1