Sigma 24-35 mm f/2 DG HSM ART - test obiektywu

Sigma 24-35 mm f/2 DG HSM ART - test obiektywu
Do naszej redakcji trafiła pełnoklatkowa Sigma 24-35 mm f/2 DG HSM ART. Pokrywa ona często używany przez zawodowców zakres ogniskowych, oferuje stałe światło f/2 oraz cichy napęd autofokusa. Czy jednak obiektyw sprosta wyśrubowanym oczekiwaniom profesjonalnych fotografów i ma szansę stać się ich pierwszym wyborem?

1. Wstęp


Sigma 24-35 mm f/2 DG HSM ART powiększa znaną i cenioną przez profesjonalistów linię ART. Obiektyw został oficjalnie zaprezentowany w połowie 2015 roku i już od dnia premiery wzbudził duże zainteresowanie wśród zawodowców. Nowa konstrukcja posiada zakres ogniskowych 24-35 mm i oferuje przy tym światło f/2. Jak podkreśla producent, główną ideą było wykonanie jasnego zmiennoogniskowego obiektywu dedykowanego do pełnej klatki, który będzie dostarczał ponadprzeciętną jakość obrazu - dotychczas zarezerwowaną wyłącznie dla konstrukcji stałoogniskowych. Ponadto, takie rozwiązanie ma znacznie ułatwić korzystanie z popularnych zakresów ogniskowych - 24, 28 i 35 mm. Czy w takim razie wykonanie oraz jakość wykorzystanej optyki sprawią, że nowa Sigma z serii ART okaże się dobrym zamiennikiem szerokich stałek?

Obiektyw może stać się wymarzoną opcją dla fotografów ślubnych, którzy cenią szerokie kąty. Dzięki temu, będą mieć do dyspozycji trzy ogniskowe - 24, 28 i 35 mm - zamknięte w jednym tubusie. Poza tym, najmłodszy przedstawiciel rodziny ART z powodzeniem może być wykorzystywany w fotografii dokumentalnej, ulicznej czy podróżniczej. Również miłośnicy krajobrazów mogą uznać ten produkt za interesujący.
Zobacz wszystkie zdjęcia (7)
Sigma 24-35 mm f/2 DG HSM ART jest już dostępna w sprzedaży w wersjach z mocowaniem do aparatów Sigma, Canon i Nikon, w cenie około 4300 zł. Konkurencję dla tego modelu mogą stanowić również obiektywy stałoogniskowe. A jest w czym wybierać. Użytkownicy aparatów Canon mogą skierować swoją uwagę w stronę trzech stałek, które pokrywają identyczny zakres ogniskowych oraz podobne światło, co nowa Sigma. Mowa oczywiście o konstrukcjach Canon EF 24mm f/2.8 IS USM (około 2100 zł), Canon EF 28mm f/1.8 USM (około 1800 zł) oraz Canon EF 35mm f/2 IS USM (około 2200 zł). Również zmiennoogniskowy Canon EF 16-35mm f/2.8L II USM (około 5700 zł) może być ciekawą opcją. Wprawdzie jest nieco ciemniejszy niż Sigma (ma stałe światło f/2.8), jednak oferuje większy zakres ogniskowych - od 16 mm do 35 mm. Także użytkownicy systemu Nikon nie będą mieli większych problemów ze znalezieniem odpowiedników. Interesująco prezentują się Nikon AF-S Nikkor 35mm f/1,8G ED (około 2100 zł), Nikon AF-S Nikkor 28mm f/1.8G (około 2400 zł) oraz nowy, zaprezentowany w sierpniu 2015 roku, Nikon AF-S Nikkor 24 mm f/1.8G ED (kosztuje około 750 dolarów, polska cena jeszcze nie jest znana)

Zapraszamy do lektury testu Sigmy 24-35 mm f/2 DG HSM ART, gdzie zaprezentujemy wyniki, które otrzymaliśmy w naszym laboratorium oraz zdjęcia przykładowe wykonane w plenerze. Obiektyw testowaliśmy razem z aparatem Canon EOS 5D Mark III.



]> */


]

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Polecane artykuły
Capture One Pro 12 pod lupą House of Retouching
3 Maj 2019
Capture One Pro 12 pojawił się na rynku już jakiś czas temu. Czy inżynierom udało się stworzyć kolejne narzędzia, które wycisną ostatnie soki z plików RAW i czy wypracowali nowe sposoby na przyśpieszenie pracy? A może pojawiły się bardziej zaawansowane opcje retuszu?
0
Panasonic Lumix G90 - pierwszy wybór, nie tylko dla fotografa
1 Maj 2019
Najnowszy Panasonic Lumix G90 to najlepsze cechy poprzednika i jeszcze bardziej zaawansowany tryb wideo, zbliżający go do topowych filmujących modeli z serii Lumix.
0
Łukasz Bożycki: pierwsza zima z Olympusem OM-D E-M1X
6 Kwi 2019
Fotografia przyrodnicza to pasmo niepowodzeń, które od czasu do czasu przerywane jest drobnym sukcesem. W dużym stopniu zależy on od możliwości i znajomości naszego sprzętu.
2
Okiem zawodowca: Lumix S1 i S1R
28 Mar 2019
Fotografka National Geographic, kreatywny portrecista, utytułowany fotoreporter publikujący w prasie... Zobaczcie, co o nowych pełnoklatkowych korpusach Panasonic mówią profesjonalni fotografowie.
0