Sigma 24-35 mm f/2 DG HSM ART - test obiektywu

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
8
Cena / Jakość:
6
Optyka:
8
Budowa:
7.5
Marka:
Sigma
Nasza ocena:

83%

Do naszej redakcji trafiła pełnoklatkowa Sigma 24-35 mm f/2 DG HSM ART. Pokrywa ona często używany przez zawodowców zakres ogniskowych, oferuje stałe światło f/2 oraz cichy napęd autofokusa. Czy jednak obiektyw sprosta wyśrubowanym oczekiwaniom profesjonalnych fotografów i ma szansę stać się ich pierwszym wyborem?

Autor: Michał Chrzanowski

18 Wrzesień 2015
Artykuł na: 23-28 minut
Spis treści

1. Wstęp


Sigma 24-35 mm f/2 DG HSM ART powiększa znaną i cenioną przez profesjonalistów linię ART. Obiektyw został oficjalnie zaprezentowany w połowie 2015 roku i już od dnia premiery wzbudził duże zainteresowanie wśród zawodowców. Nowa konstrukcja posiada zakres ogniskowych 24-35 mm i oferuje przy tym światło f/2. Jak podkreśla producent, główną ideą było wykonanie jasnego zmiennoogniskowego obiektywu dedykowanego do pełnej klatki, który będzie dostarczał ponadprzeciętną jakość obrazu - dotychczas zarezerwowaną wyłącznie dla konstrukcji stałoogniskowych. Ponadto, takie rozwiązanie ma znacznie ułatwić korzystanie z popularnych zakresów ogniskowych - 24, 28 i 35 mm. Czy w takim razie wykonanie oraz jakość wykorzystanej optyki sprawią, że nowa Sigma z serii ART okaże się dobrym zamiennikiem szerokich stałek?

Obiektyw może stać się wymarzoną opcją dla fotografów ślubnych, którzy cenią szerokie kąty. Dzięki temu, będą mieć do dyspozycji trzy ogniskowe - 24, 28 i 35 mm - zamknięte w jednym tubusie. Poza tym, najmłodszy przedstawiciel rodziny ART z powodzeniem może być wykorzystywany w fotografii dokumentalnej, ulicznej czy podróżniczej. Również miłośnicy krajobrazów mogą uznać ten produkt za interesujący.

Zobacz wszystkie zdjęcia (7)

Sigma 24-35 mm f/2 DG HSM ART jest już dostępna w sprzedaży w wersjach z mocowaniem do aparatów Sigma, Canon i Nikon, w cenie około 4300 zł. Konkurencję dla tego modelu mogą stanowić również obiektywy stałoogniskowe. A jest w czym wybierać. Użytkownicy aparatów Canon mogą skierować swoją uwagę w stronę trzech stałek, które pokrywają identyczny zakres ogniskowych oraz podobne światło, co nowa Sigma. Mowa oczywiście o konstrukcjach Canon EF 24mm f/2.8 IS USM (około 2100 zł), Canon EF 28mm f/1.8 USM (około 1800 zł) oraz Canon EF 35mm f/2 IS USM (około 2200 zł). Również zmiennoogniskowy Canon EF 16-35mm f/2.8L II USM (około 5700 zł) może być ciekawą opcją. Wprawdzie jest nieco ciemniejszy niż Sigma (ma stałe światło f/2.8), jednak oferuje większy zakres ogniskowych - od 16 mm do 35 mm. Także użytkownicy systemu Nikon nie będą mieli większych problemów ze znalezieniem odpowiedników. Interesująco prezentują się Nikon AF-S Nikkor 35mm f/1,8G ED (około 2100 zł), Nikon AF-S Nikkor 28mm f/1.8G (około 2400 zł) oraz nowy, zaprezentowany w sierpniu 2015 roku, Nikon AF-S Nikkor 24 mm f/1.8G ED (kosztuje około 750 dolarów, polska cena jeszcze nie jest znana)

Zapraszamy do lektury testu Sigmy 24-35 mm f/2 DG HSM ART, gdzie zaprezentujemy wyniki, które otrzymaliśmy w naszym laboratorium oraz zdjęcia przykładowe wykonane w plenerze. Obiektyw testowaliśmy razem z aparatem Canon EOS 5D Mark III.



]> */


]

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści

Poprzednia

Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
OM System M.Zuiko Digital 150-600 mm f/5-6.3 IS ED - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
OM System M.Zuiko Digital 150-600 mm f/5-6.3 IS ED - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Najnowszy teleobiektyw OM System pozwala na fotografowanie i filmowanie na odpowiedniku ogniskowej wynoszącym aż 1200 mm. Oto, jak M.Zuiko Digital 150-600 mm f/5-6.3 IS ED spisuje się w...
30
Tamron 70-180 mm f/2.8 Di III VC VXD G2 – zdjęcia przykładowe [RAW]
Tamron 70-180 mm f/2.8 Di III VC VXD G2 – zdjęcia przykładowe [RAW]
Druga generacja tego popularnego zooma do bezlusterkowców Sony to lepsze parametry i przeprojektowany układ optyczny. Sprawdziliśmy jak zachowuje się w połączeniu z korpusem Sony A7 III
25
Tamron 17-50 mm f/4 Di III VXD - zdjęcia przykładowe [RAW]
Tamron 17-50 mm f/4 Di III VXD - zdjęcia przykładowe [RAW]
Nowy Tamron 17-50 mm to kolejny model do bezlusterkowców Sony z bardzo ciekawym zakresem ogniskowych. Jest przy tym bardzo kompaktowy i stosunkowo niedrogi. A jak wypada sama optyka? Zobaczcie...
32
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (7)