Nikon AF-S Nikkor 24 mm f/1.8G ED

0
Maciej Luśtyk
4 Sierpień 2015
Artykuł na: 4-5 minut
Drugi z zaprezentowanyh obiektywów to stałoogniskowy szeroki kąt Nikon AF-S Nikkor 24 mm f/1,8G ED. Szkło charakteryzuje się kompaktowymi gabarytami, a w jego układzie optycznym zastosowano elementy asferyczne, soczewki ED i powłoki nanokrystaliczne.
Na układ optyczny obiektywu Nikon AF-S Nikkor 24 mm f/1.8G ED składa się 12 elementów w 9 grupach, z czego 2 soczewki są asferyczne, a 2 wykonano ze szkła ED, co gwarantować ma doskonałą jakość obrazu i zminimalizowane odbicia przy kompaktowych rozmiarach. Szkło posiada 7-listkową przysłonę, umożliwia ostrzenie od 23 cm i przyjmie filtr o średnicy 72 mm. Będzie to ciekawy wybór dla fotografii krajobrazowej i miejskiej.
Zobacz wszystkie zdjęcia (1)

Obiektyw nie posiada stabilizacji i nie jest uszczelniany. Jego wymiary to 78 x 83 mm, a waga to raptem 355 g. Do sprzedaży w ameryce trafić ma w połowie wrzesnia w cenie $750. Polskiej ceny ani daty premiery jeszcze nie znamy.

Więcej informacji znajdziecie na stronie nikon.pl

Informacja prasowa;

Firma Nikon rozszerzyła rodzinę wszechstronnych stałoogniskowych obiektywów f/1,8 o zupełnie nowy model AF-S NIKKOR 24mm f/1.8G ED. Ten jasny obiektyw formatu FX jest lżejszy i bardziej kompaktowy od swojego profesjonalnego brata o wartości przysłony 1.4 i pozwala łatwo rejestrować dynamiczne, przestrzenne obrazy.

„Obiektywy szerokokątne są niezastąpione, jeśli chodzi o uwydatnienie perspektywy, a ogniskowa 24 mm od zawsze cieszyła się popularnością wśród fotografów. Nowy obiektyw 24 mm doskonale wypełnia lukę między wprowadzonymi ostatnio obiektywami 20 mm i 28 mm. Dzięki niemu rodzina obiektywów f/1.8 firmy Nikon staje się pełniejsza. To doskonały obiektyw do rejestrowania dynamicznych, przestrzennych obrazów, w których oglądający mogą się zanurzyć. Obiektyw świetnie sprawdza się nawet w słabym świetle, a piękne rozmycie obszarów poza płaszczyzną ostrości pozwala rejestrować klimatyczne obrazy. Obiektyw sprawdzi się także z pewnością u filmowców pragnących nagrywać materiały o charakterze kinowym” – powiedział Zurab Kiknadze, kierownik ds. produktów w dziale obiektywów, akcesoriów i oprogramowania firmy Nikon Europe.


Dynamiczne, przestrzenne obrazy
Widowiskowe perspektywy architektury, efektowne krajobrazy, ekspresyjne pejzaże uliczne czy przestrzenne wnętrza wymagają szerokokątnego i jasnego obiektywu. Nowy obiektyw 24 mm f/1,8G firmy Nikon doskonale współpracuje z cyfrowymi lustrzankami jednoobiektywowymi wysokiej rozdzielczości. Duży otwór względny f/1,8 pozwala uzyskać małą głębię ostrości i piękne rozmycie tła, a także zapewnia jasny obraz w wizjerze. Minimalna odległość zdjęciowa wynosząca zaledwie 23 cm dodatkowo zwiększa wszechstronność i swobodę twórczą. Zwarta i lekka konstrukcja sprawia, że ten ultraszerokokątny obiektyw jest znakomitym towarzyszem podróży.

Nowy obiektyw NIKKOR 24 mm cechuje nadzwyczajna ostrość i kontrast w całym kadrze. Układ optyczny tworzy 12 soczewek w 9 grupach. Dwie soczewki ze szkła ED, dwie soczewki asferyczne oraz powłoka nanokrystaliczna firmy Nikon zapewniają zdjęcia o doskonałej ostrości. Opanowana została dystorsja, a także inne potencjalne wady obrazu występujące zwykle na brzegach pola obrazu obiektywu szerokokątnego, takie jak winietowanie czy spadek ostrości.

Nowy NIKKOR 24 mm zainteresuje także użytkowników korpusów formatu DX. Mogą oni korzystać z zalet tego wysokiej jakości obiektywu FX, który po zamocowaniu do aparatu formatu DX oferuje kąt widzenia ogniskowej zbliżonej do klasycznych 35 mm. Tradycyjna ogniskowa 35 mm to ulubiona ogniskowa fotografów rejestrujących ujęcia ponadczasowe, urzekające klasyczną perspektywą. Zalety ogniskowej uzupełnia mocna, ale lekka konstrukcja nowego obiektywu formatu FX, która gwarantuje dobre wyważenie również z korpusami formatu DX.

Tłumacz i fotograf, codziennie selekcjonuje dla Was porcję najciekawszych newsów ze świata fotografii. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem. Prywatnie niespełniony snowboardzista i spełniony tata.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
SLR Magic Micro Prime 21 mm T1.6 i 50 mm T1.4 - filmowe stałki do Mikro Cztery Trzecie
SLR Magic Micro Prime 21 mm T1.6 i 50 mm T1.4 - filmowe stałki do Mikro Cztery Trzecie
Producent niedrogich obiektywów filmowych wprowadził do swojej oferty dwa nowe jasne modele kierowane do użytkowników systemu M43.
4
0
Sirui 50 mm f/1.8 1.33x - czy nadchodzi era tanich obiektywów anamorficznych?
Sirui 50 mm f/1.8 1.33x - czy nadchodzi era tanich obiektywów anamorficznych?
Obiektywy anamorficzne to droga zabawa nawet jak na standardy profesjonalnych produkcji wideo. Być może jednak jesteśmy w przeddzień prawdziwej rewolucji.
12
0
Sony FE C 16-35 mm T3.1 G - szerokokątny obiektyw filmowy z AF i silnikiem zoom. Dwa kolejne na horyzoncie
Sony FE C 16-35 mm T3.1 G - szerokokątny obiektyw filmowy z AF i silnikiem zoom. Dwa kolejne na...
Wygląda na to, że Sony szykuje dla filmowców nową serię obiektywów zoom, które sprawić mają, źe uzyskanie pożądanych efektów stanie się znacznie łatwiejsze niż...
6
0
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (2)