Canon EF 24mm f/2.8 IS USM - test

W lutym tego roku Canon zaprezentował dwa nowe obiektywy stałoogniskowe. Następcy wysłużonych amatorskich stałek - 24mm i 28mm f/2.8 zostali wyposażeni w silnik ultradźwiękowy i stabilizacje optyczną. Zapraszamy do lektury testu szerszej z nich, czyli Canona EF 24mm f/2.8 IS USM.
Canon był do tej pory jedynym producentem, który lekceważył amatorskie obiektywy stałoogniskowe. Praktycznie wszystkie stałki z wyjątkiem odświeżonych L-ek były projektowane w dawnych czasach, kiedy królowały negatywy i slajdy. W końcu producent zdecydował się na odświeżenie linii najtańszych obiektywów stałoogniskowych.

Canon EF 24mm f/2.8 IS USM to szersza z dwóch zaprezentowanych w lutym obiektywów stałoogniskowych. Zachowała praktycznie takie same wymiary jak pierwsza jej wersja. Zyskała jednak stabilizację obrazu oraz silnik ultradźwiękowy. Czy zmiany, które zaszły uzasadniają 50% wzrost kosztów zakupu? Za Canona 24mm musimy zapłacić około 3000 złotych.


Zapraszamy do lektury testu, który zaprezentuje fizyczne osiągi tego obiektywu oraz faktyczne efekty zdjęciowe, które uzyskaliśmy w plenerze.

Obiektyw testowany był z aparatem Canon EOS 5D Mark III na standardowych ustawieniach aparatu.

Test został podzielony na następujące części:
  1. Wstęp
  2. Specyfikacja
  3. Konstrukcja
  4. Autofokus
  5. Stabilizacja
  6. Rozdzielczość RAW
  7. Rozdzielczość JPEG
  8. Rozmycie
  9. Aberracja chromatyczna
  10. Dystorsja
  11. Winietowanie
  12. Odblaski
  13. Podsumowanie
  14. Przykładowe zdjęcia do pobrania

Komentarze
Polecane artykuły
Capture One Pro 12 pod lupą House of Retouching
3 Maj 2019
Capture One Pro 12 pojawił się na rynku już jakiś czas temu. Czy inżynierom udało się stworzyć kolejne narzędzia, które wycisną ostatnie soki z plików RAW i czy wypracowali nowe sposoby na przyśpieszenie pracy? A może pojawiły się bardziej zaawansowane opcje retuszu?
0
Panasonic Lumix G90 - pierwszy wybór, nie tylko dla fotografa
1 Maj 2019
Najnowszy Panasonic Lumix G90 to najlepsze cechy poprzednika i jeszcze bardziej zaawansowany tryb wideo, zbliżający go do topowych filmujących modeli z serii Lumix.
0
Łukasz Bożycki: pierwsza zima z Olympusem OM-D E-M1X
6 Kwi 2019
Fotografia przyrodnicza to pasmo niepowodzeń, które od czasu do czasu przerywane jest drobnym sukcesem. W dużym stopniu zależy on od możliwości i znajomości naszego sprzętu.
2
Okiem zawodowca: Lumix S1 i S1R
28 Mar 2019
Fotografka National Geographic, kreatywny portrecista, utytułowany fotoreporter publikujący w prasie... Zobaczcie, co o nowych pełnoklatkowych korpusach Panasonic mówią profesjonalni fotografowie.
0