Zostań w domu, zamów taniej!
Nie wychodź z domu i zamów online swoje ulubione pisma 20% taniej. Skorzystaj z kodu rabatowego: czytajwdomu

Canon EF 24-70 mm f/2,8L II USM oraz stabilizowane 24mm f/2,8 i 28mm f/2,8

0

Autor: Michal Grzegorczyk

7 Luty 2012
Artykuł na: 4-5 minut
Canon zaprezentował dziś trzy pełnoklatkowe obiektywy: standardowy, profesjonalny zoom EF 24-70 mm f/2,8L II USM oraz dwie stabilizowane, szerokokątne stałki: 24mm f/2,8 oraz 28mm f/2,8.

Canon pokazał nową wersję swojego podstawowego, reporterskiego szkła jakim jest model Canon EF 24-70 mm f/2,8L USM. W wersji oznaczonej cyfrą II, nieco mniejszej, bardziej zwartej od poprzednika, japoński producent na nowo zaprojektował konstrukcję optyczną. Wykorzystał dwa elementy z niskodyspersyjnego szkła UD (Ultra-low Dispersion) i jeden asferyczny element ze szkła Super UD, co ma na celu ograniczenie aberracji chromatycznej. Powierzchnie wszystkich elementów zostały pokryte powłokami Super Spectra, a dodatkowo przednia i tylna soczewka powłoką zapobiegającą osadzaniu się cząsteczek kurzu i tłuszczu. Minimalna odległość ostrzenia Canona EF 24-70 mm f/2,8L II USM wynosi 0,38 metra. Obiektyw został wyposażony w pierścieniowy, ultradźwiękowy napęd autofokusa - USM. Użytkownik dostaje również do dyspozycji blokadę zoomu ułatwiającą transport.

Dwie kolejne "obiektywowe" nowości Canona to pełnoklatkowe stałki o ogniskowych 24 i 28 milimetrów oraz takim samym świetle f/2,8. Co ciekawe, obydwa szkła mają stabilizację obrazu o wydajnośći, wg deklaracji producenta, sięgającej 4EV. Obydwa obiektywy mają pierścieniowe ultradźwiękowe silniki autofokusa USM. 24-ka ostrzy od 0,2 metra, a 28-ka od 0,23 metra.

Canon EF 24-70 mm f/2,8L II USM najprawdopodobniej trafi do sklepów w kwietniu, natomiast obydwie stałki dopiero w czerwcu. Polskich cen na razie nie znamy

Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Irix 45 mm f/1.4 GFX Dragonfly - jasny, niedrogi szeroki kąt do aparatów średnioformatowych Fujifilm
Irix 45 mm f/1.4 GFX Dragonfly - jasny, niedrogi szeroki kąt do aparatów średnioformatowych Fujifilm
Najnowszy manualny obiektyw Irix powinien znaleźć się na celowniku wszystkich zainteresowanych aparatami Fujifilm GFX. To najjaśniejszy odpowiednik obiektywu 35 mm w...
9
0
Superjasny obiektyw Irix do Fujifilm GFX jeszcze w tym miesiącu
Superjasny obiektyw Irix do Fujifilm GFX jeszcze w tym miesiącu
Irix wypuścił kolejną zapowiedź swojego pierwszego obiektywu do średnioformatowego systemy GFX. Wygląda na to, że producent chce zawojować ten segment jasnością...
0
0
Samyang 14 mm T3.1 MK2 VDSLR - ultraszeroki kąt dołącza do rodziny niedrogich filmowych stałek
Samyang 14 mm T3.1 MK2 VDSLR - ultraszeroki kąt dołącza do rodziny niedrogich filmowych stałek
Latem producent zaktualizował linię budżetowych obiektywów kinematograficznych VDSLR. Teraz uzupełnia ją model...
2
0
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (4)