Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM

0
Michal Grzegorczyk
5 Styczeń 2010
Artykuł na: 2-3 minuty
{BLD|CES 2010. Canon przedstawił nową wersję jednego z najczęściej wykorzystywanych obiektywów profesjonalnych - EF 70-200mm f/2.8L IS II USM. Zmieniła się zarówno konstrukcja optyczna jak i szczegóły obudowy.}
Obiektyw klasy 70-200mm f/2.8 to podstawowe narzędzie pracy wielu fotografów. Nowy EF 70-200mm f/2.8L IS II USM tak czy inaczej z czasem zagości w ich torbach ze sprzętem. Nie oznacza to, że producent nie wprowadził istotnych poprawek - wręcz przeciwnie. Zmieniła się konstrukcja optyczna. Obiektyw w nowej wersji składa się z 23 elementów ustawionych w 19 grup, z czego jeden element jest fluorytowy, a pięć wykonano ze szkła niskodyspersyjnego. Producent wyposażył nowego EF-a w pierścieniowy napęd ultradźwiękowy i system stabilizacji o wydajności (wg deklaracji Canona) 4 EV.

Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM

Kolejna zmiana wiąże się ze zmniejszoną odległością ostrzenia, która teraz wynosi 1,2 metra. W związku z tym wzrosło maksymalne powiększenie - do 0,21x. Również obudowa obiektywu doczekała się modyfikacji. W oczy szczególnie się rzuca szerszy pierścień ustawiania ostrości. Nowy teleobiektyw, jak większość "L-ek", jest uszczelniony i odporny na kurz czy wodę. W zestawie znajduje się mocowanie statywowe. Więcej szczegółów można znaleźć w specyfikacji technicznej:

NazwaCanon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM
Typtelezoom
Konstrukcja
  • 23 elementy w 19 grupach
  • 1 element fluorytowy
  • 5 niskodyspersyjne elementy UD
Stabilizacja obrazu
  • IS
  • 2 tryby:{LST
}
Autofokus
  • USM
  • full-time manual
Ogniskowa70 - 200 mm
Otwór maksymalnyF2,8
Dystans min.1,2 m
Kątb.d.
Przesłonaf/2,8 (f/22), 8 listków
MocowanieCanon EF
Powiększeniemaks. 0,21x
Filtr77 mm
Osłonab.d.
Obudowauszczelniona typu "L"
Wymiary89 x 199 mm
Waga1490 g
Akcesoriab.d.
Artykuł na FotopolisCanon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM

Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Sirui 50 mm f/1.8 1.33x - czy nadchodzi era tanich obiektywów anamorficznych?
Sirui 50 mm f/1.8 1.33x - czy nadchodzi era tanich obiektywów anamorficznych?
Obiektywy anamorficzne to droga zabawa nawet jak na standardy profesjonalnych produkcji wideo. Być może jednak jesteśmy w przeddzień prawdziwej rewolucji.
12
0
Sony FE C 16-35 mm T3.1 G - szerokokątny obiektyw filmowy z AF i silnikiem zoom. Dwa kolejne na horyzoncie
Sony FE C 16-35 mm T3.1 G - szerokokątny obiektyw filmowy z AF i silnikiem zoom. Dwa kolejne na...
Wygląda na to, że Sony szykuje dla filmowców nową serię obiektywów zoom, które sprawić mają, źe uzyskanie pożądanych efektów stanie się znacznie łatwiejsze niż...
6
0
Sigma Classic Art - powrót do filmowej estetyki sprzed lat
Sigma Classic Art - powrót do filmowej estetyki sprzed lat
Jeśli jesteście zdania, że obrazek dostarczany przez współczesne obiektywy jest zbyt sterylny, Sigma ma odpowiedź na wasze problemy. Powitajcie serię obiektywów...
41
0
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (5)