Canon EF 600 mm f/4L IS II USM i EF 500 mm f/4L II USM

Canon odświeża linię profesjonalnych teleobiektywów. W dniu dzisiejszym zaprezentował nowe wersje obiektywów Canon EF 600 mm f/4L IS II USM oraz EF 500 mm f/4L II USM.
Canon zaprezentował nowe wersje dwóch teleobiektywów Canon EF 600 mm f/4L IS II USM oraz EF 500 mm f/4L II USM. Dzięki zastosowaniu obudowy ze stopów magnezu i elementów tytanowych zmniejszyła się waga tych szkieł. EF 600mm F/4L IS II USM waży teraz mniej o 1,4 kg, natomiast EF 500mm F/4L IS II USM 680 g.

Poza tym zmianie uległa konstrukcja optyczna - 16 elementów w 12 grupach. W nowych obiektywach Canon zastosował także dwie soczewki fluorytowe, które odpychają kurz i brud od tylnej i przedniej soczewki. Poprawiono także stabilizację obrazu, która według zapewnień producenta powinna pozwolić na wydłużenie czasu ekspozycji o 4 EV.


NazwaCanon EF 600 mm f/4L IS II USM
Typstałoogniskowy obiektyw tele
Konstrukcja16 elementów w 12 grupach
Stabilizacja obrazutak,
AutofokusUSM
Ogniskowa600 mm
Otwór maksymalnyf/4
Dystans min.4,5 m
Przesłona
  • f/4-f/32
  • 9 listków
MocowanieCanon EF
Powiększenie0,15x
Filtr52 mm
Wymiary168mm x 449mm
Waga3920 g
Artykuł na FotopolisCanon EF 600 mm f/4L IS II USM i EF 500 mm f/4L II USM


NazwaCanon EF 500 mm f/4L IS II USM
Typstałoogniskowy obiektyw tele
Konstrukcja16 elementów w 12 grupach
Stabilizacja obrazutak,
AutofokusUSM
Ogniskowa500 mm
Otwór maksymalnyf/4
Dystans min.3,7 m
Przesłona
  • f/4-f/32
  • 9 listków
MocowanieCanon EF
Powiększenie0,15x
Filtr52 mm
Wymiary146mm x 383mm
Waga3190 g
Artykuł na FotopolisCanon EF 600 mm f/4L IS II USM i EF 500 mm f/4L II USM


Poniżej prezentujemy informację prasową producenta:

Londyn, Wielka Brytania, 7 lutego 2011 - Firma Canon wprowadza do sprzedaży dwa nowe superteleobiektywy do cyfrowych lustrzanek (DSLR) EOS - EF 500mm F/4L IS II USM oraz EF 600mm F/4L IS II USM. Zostały one zaprojektowane z myślą o najbardziej wymagających fotografach sportowych oraz przyrodniczych. Cechują się wysoką wydajnością, oferując doskonałą jakość obrazu i mobilność. Nowe obiektywy zostały zapowiedziane po raz pierwszy w sierpniu 2010 r., a prototypy można było obejrzeć na targach Photokina 2010 w Kolonii w Niemczech.

Nowe modele uzupełniają profesjonalną serię L i zastępują cieszące się powszechnym uznaniem obiektywy EF 500mm F/4L IS USM oraz EF 600mm F/4L IS USM. Każdy jest wyposażony w optykę najwyższej jakości oraz najnowszą technologię stabilizacji obrazu (IS) firmy Canon, a konstrukcja ze stopu magnezowego z komponentami tytanowymi sprawia, że są znacznie lżejsze i jeszcze bardziej wytrzymałe. EF 600mm F/4L IS II USM debiutuje jako najlżejszy obiektyw w swojej klasie1. Jest lżejszy aż o 27 proc. (1,4 kg) od poprzednika, natomiast EF 500mm F/4L IS II USM o 17 proc. (680 g).

Nowy poziom wydajności
Oba obiektywy oferują całkowicie przeprojektowaną optykę z 16 elementami w 12 grupach. Canon ma ponad 40-letnie doświadczenie w wytwarzaniu soczewek fluorytowych, a w nowych obiektywach wykorzystał dwa takie szkła, które pozwalają uzyskać zdjęcia o wysokiej rozdzielczości i kontraście na całej powierzchni kadru.

Elementy optyczne w obu obiektywach są wyposażone w powłoki Super Spectra i SubWavelength Structure Coating (SWC) zoptymalizowane pod kątem efektywnej redukcji efektów zjawy i flary. Na powierzchni tylnej i przedniej soczewki zastosowano też antystatyczną powłokę fluorową, która odpycha kurz i brud. Zapewnia ona bardziej klarowne zdjęcia i zapobiega powstawaniu śladów na przedniej soczewce, ponieważ sprawia, że krople wody szybko ściekają z obiektywu.

Ulepszony stabilizator obrazu, precyzyjny autofocus
Oba modele są wyposażone w najnowszy system stabilizacji obrazu firmy Canon, który zapewnia doskonałą jakość podczas fotografowania z ręki i pozwala użytkownikom robić zdjęcia przy szybkości migawki nawet czterokrotnie mniejszej, niż zwykle wymagana. Tryb IS 2 korzysta z nowych algorytmów, które zwiększają wydajność w trakcie panoramowania, a nowy tryb IS 3 wspomaga użytkownika w przypadku zmiany fotografowanego obiektu, aktywując jednostkę IS tylko podczas ekspozycji.

Oba obiektywy mają stałą liczbę przysłony 1/4, która pozwala fotografom uzyskać doskonałą jakość obrazu w słabym świetle i robić klarowne, cechujące się doskonałą ostrością zdjęcia szybko poruszających się obiektów. Szeroka przysłona umożliwia też płynne regulowanie ostrości podczas filmowania przez przekręcanie pierścienia przywołania fokusa.

Znakomite wzornictwo serii L
Nowe obiektywy zaprojektowano jako część elitarnej serii L, która łączy wyjątkową jakość optyki ze stylowym wzornictwem. Oba modele oferują udoskonalony układ elementów sterujących, który ułatwia codzienną obsługę. Przyciski blokady autofokusa mają teraz regulowane położenie, co zwiększa ergonomię, pozwalając użytkownikowi samodzielnie wybrać pozycję uchwytu obiektywu, na którym znajdują się przyciski.

Do usprawnień mechanicznych należą opcjonalne długie lub krótkie stopki odpowiednie do statywów jednonożnych i trójnożnych. Ulepszony mechanizm rotacji kołnierza statywu zapewnia płynniejszy ruch podczas przekręcania obiektywu z układu pionowego do poziomego. Dołączono też blokadę typu Kensington, która zabezpiecza obiektyw podczas terenowych sesji zdjęciowych. Wytrzymała konstrukcja jest wodoodporna, więc w połączeniu z wodoszczelnym korpusem EOS nadaje się do użytku w trudnych warunkach.
słowa kluczowe:
Komentarze
Polecane artykuły
Canon EOS 250D - pierwsze wrażenia
10 Kwi 2019
EOS 250D to nowy reprezentant “najmniejszej lustrzankowej serii na rynku”, która łączy niewielkie gabaryty z przystępną ceną i możliwościami skrojonymi pod kątem początkujących fotografów i świadomych amatorów. Co skrywa przed nami najnowsza konstrukcja?
2
Panasonic Lumix S1R - test aparatu
9 Kwi 2019
Lumix S1R - jak twierdzi producent - ma być odpowiedzią na potrzeby wymagających profesjonalistów. Jednak czy tak jest w istocie i czy pierwsza pełna klatka Panasonic odbierze klientów konkurencji? Przekonajmy się!
9
Fujifilm GFX 50R - test aparatu
2 Kwi 2019
Najbardziej przystępny cenowo cyfrowy średni format z pewnością zwrócił uwagę tych, którym pełna klatka przestaje już wystarczać. Czy bardziej mobilna i kompaktowa wersja modelu 50S spełni oczekiwania wymagających zawodowców?
1
Panasonic Lumix S1 - zdjęcia przykładowe
28 Mar 2019
Stabilizowana pełnoklatkowa matryca o rozdzielczości 24-megapikseli, autofokus oparty na technologi DFD z systemem śledzenia wspieranym układem AI, bogaty tryb filmowy z zapisem 4K 60 kl./s, czy uszczelnione body o rewelacyjnej ergonomii - to tylko kilka cech Panasonica Lumix S1. Zobaczcie, jak aparat poradził sobie w boju.
8