Canon EF 24mm f/2.8 IS USM - test

W lutym tego roku Canon zaprezentował dwa nowe obiektywy stałoogniskowe. Następcy wysłużonych amatorskich stałek - 24mm i 28mm f/2.8 zostali wyposażeni w silnik ultradźwiękowy i stabilizacje optyczną. Zapraszamy do lektury testu szerszej z nich, czyli Canona EF 24mm f/2.8 IS USM.

Autor: Patryk Wiśniewski

30 Sierpień 2012
Artykuł na: 17-22 minuty

3. Konstrukcja

Wraz z obiektywem otrzymujemy dekielki przedni oraz tylni. Przedni nie należy do najwygodniejszych w obsłudze. Musimy bardzo dokładnie umieścić go przed przednią soczewką, w przeciwnym wypadku samoistnie spada.

Canon EF 24mm f/2.8 IS USM ma praktycznie takie same wymiary jak jego poprzednik. Stosunkowo lekki obiektyw tworzy bardzo komfortowy zestaw razem z półprofesjonalnym body Canona EOS 5D Mark III.

Obiektyw ma metalowy bagnet, miejsce mocowania zostało oznaczone niewielką czerwoną kropką. Oprócz tego elementu na korpusie znajdują się pierścień ostrości oraz dwa przełączniki: AF/MF oraz IS ON/OFF.

Pierścień jest stosunkowo duży, wyłożono go gumą z rowkami, dzięki czemu nie musimy obawiać się o przypadkowe ześlizgnięcie dłoni przy manualnym ostrzeniu. Przełączniki działają z wyraźnym oporem, co również zapiszemy na plus.

Szerokokątna stałka składa się z 11 elementów w 9 grupach. Średnica mocowania filtra wynosi 58mm, minimalna odległość ostrzenia to 20cm. Obiektyw o ogniskowej 24mm pokryje na pełnej klatce pole widzenia 84 stopni.

Obiektyw waży 280 gramów bez dekielków, jego wymiary to 68,4 x 55,7mm. Rozmiary nieznacznie się zmieniły za to waga skoczyła, aż o 80 gram. W dalszych częściach przekonamy się, czy przełożyło się to na jakość obrazu.

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Sony FE 50-150 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 50-150 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Pierwszy zoom 50-150 mm f/2 w historii to pokaz optycznych możliwości i spełnienie marzeń fotografów portretowych czy reklamowych. Jak można się było spodziewać, to jednak także wysoka...
16
Fujifilm Fujinon XF 16-55 f/2.8 LM WR II - test obiektywu
Fujifilm Fujinon XF 16-55 f/2.8 LM WR II - test obiektywu
Mniejszy, lżejszy, szybszy i przystosowany do pracy wideo - nowa generacja uniwersalnego zoomu średniego zasięgu ma być ukłonem w stronę profesjonalistów i pokazem możliwości...
8
Nikon Nikkor Z 35 mm f/1.4 - test obiektywu
Nikon Nikkor Z 35 mm f/1.4 - test obiektywu
To jasny standard w zaskakująco niskiej cenie. Gdzie jest haczyk? Sprawdzamy, jakie możliwości kryje nowa stałka systemu Nikon Z.
6
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (1)