Konstrukcja

Do naszej redakcji trafiła pełnoklatkowa Sigma 24-35 mm f/2 DG HSM ART. Pokrywa ona często używany przez zawodowców zakres ogniskowych, oferuje stałe światło f/2 oraz cichy napęd autofokusa. Czy jednak obiektyw sprosta wyśrubowanym oczekiwaniom profesjonalnych fotografów i ma szansę stać się ich pierwszym wyborem?

Skomentuj Kopiuj link
Posłuchaj
00:00
Wynik testu
Jakość obrazu:
8
Cena / Jakość:
6
Optyka:
8
Budowa:
7.5
Nasza ocena
83%
Spis treści
Sigma 24-35 mm f/2 DG HSM ART - test obiektywu Konstrukcja Autofokus Rozdzielczość Rozmycie Aberracja chromatyczna Dystorsja Winietowanie Odblaski Podsumowanie Zdjęcia do pobrania

 

2. Konstrukcja


Sigma 24-35 mm f/2 DG HSM ART to bez wątpienia profesjonalne szkło klasy premium, które jakością wykonania w żaden sposób nie odbiega od innych reprezentantów serii ART. Po pierwszym zetknięciu się z obiektywem zyskujemy pewność, że został zaprojektowany z myślą o wymagających użytkownikach, dla których solidność i precyzja są warunkami koniecznymi przy zakupie nowego szkła.

Sigma została wykonana głównie ze stopu metali. Dzięki temu, całość sprawia wrażenie sprzętu odpornego i wytrzymałego na różnego rodzaju uszkodzenia. Szkoda, że producent nie zdecydował się na wyposażenie tubusu w uszczelnienia, które jeszcze skuteczniej chroniłyby wnętrze przed wilgocią czy kurzem. Trzeba jednak zaznaczyć, że wszystkie elementy zostały odpowiednio dopasowane, tworząc spójną i zwartą konstrukcję, z której będziemy w stanie korzystać w nieco bardziej wymagających warunkach.

Sigma 24-35 mm f/2 DG HSM ART Sigma 24-35 mm f/2 DG HSM ART Sigma 24-35 mm f/2 DG HSM ART Sigma 24-35 mm f/2 DG HSM ART

Stylowy design oraz eleganckie i estetyczne wykończenia to już niejako cecha rozpoznawcza zaawansowanych szkieł z serii ART. Nie inaczej jest w przypadku testowanego obiektywu, który wyglądem nie odbiega od starszego rodzeństwa. Dzięki temu cała linia jest spójna stylistycznie i dobrze komponuje się z profesjonalnymi lustrzankami Nikona, czy Canona. Pochwalić należy także czarną, matową obudowę nowej Sigmy, która jest odporna na zabrudzenia. Dzięki temu, nawet podczas intensywnej pracy, obiektyw pzostanie czysty.
Sigma 24-35 mm f/2 DG HSM ART Sigma 24-35 mm f/2 DG HSM ART Sigma 24-35 mm f/2 DG HSM ART

Sigma posiada czytelną infografikę, charakterystyczne srebrne koło z literą "A" pośrodku oraz wyraźnie zaakcentowane pierścienie ostrości i zmiany ogniskowej. Zostały one wykonane z gumy, na którą naniesiono wyczuwalne tłoczenia. Pierścienie obracają się z wyczuwalnym oporem, co dobrze wpływa na jakość użytkowania - ręczne ostrzenie i zmiana ogniskowej są naprawdę wygodne i precyzyjne. Na tubusie znalazło się również miejsce na okienko wskazujące skalę hiperfokalną oraz przełącznik trybu ostrości AF/MF.
Sigma 24-35 mm f/2 DG HSM ART - pierścień ostrości Sigma 24-35 mm f/2 DG HSM ART - pierścień zmiany ogniskowej

Serce obiektywu Sigma 24-35 mm f/2 DG HSM ART stanowi układ optyczny obejmujący osiemnaście elementów rozmieszczonych w trzech grupach. W jego skład wchodzą soczewki wykonane ze szkła SLD i FLD oraz soczewki asferyczne. Dzięki temu – jak twierdzi producent - obraz będzie ostry zarówno w środku, jak i na brzegach kadru. Ponadto, obiektyw wyposażono w 9-listkową przysłonę, która w połączeniu z maksymalnym otworem f/2, pozwolić na uzyskanie okrągłego bokeh i miękkiego rozmycia dalszego planu. Z kolei rozmiar mocowania filtra wynosi 82 mm.

Sigma 24-35 mm f/2 DG HSM ART nie należy do małych i lekkich szkieł - mierzy 87.6 mm x 122.7 mm i waży 940 g. Pod względem rozmiaru można ją więc porównać do konstrukcji Canona i Nikona 24-70 mm f/2.8. W tym wypadku jednak wymiary Sigmy można uznać za atut. W połączeniu z pełnoklatkową lustrzanką tworzy dobrze wyważony duet, który wygodnie leży w dłoniach. Nie mamy poczucia, że zestaw (aparat i obiektyw) przeważa w którąś ze stron.
Sigma 24-35 mm f/2 DG HSM ART i Canon EOS 5D Mark III Sigma 24-35 mm f/2 DG HSM ART i Canon EOS 5D Mark III Sigma 24-35 mm f/2 DG HSM ART i Canon EOS 5D Mark III Sigma 24-35 mm f/2 DG HSM ART i Canon EOS 5D Mark III

Wraz z obiektywem otrzymujemy także przedni i tylny dekielek, osłonę przeciwsłoneczną oraz stylowe etui. Przedni dekielek ma podwójne żłobienie na palce, jest ono jednak dosyć wąskie, przez co zakładania i zdejmowania dekielka nie można uznać za wygodne. Z kolei osłona przeciwsłoneczna jest dosyć spora, dzięki temu skutecznie zapobiega wpadaniu światła do obiektywu.




]> */


]

Spis treści
Sigma 24-35 mm f/2 DG HSM ART - test obiektywu Konstrukcja Autofokus Rozdzielczość Rozmycie Aberracja chromatyczna Dystorsja Winietowanie Odblaski Podsumowanie Zdjęcia do pobrania
Komentarze
Przeczytaj także
Zobacz więcej z tagiem: test
logo logo
Magazyny
Zamów