Podsumowanie

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
8
Cena / Jakość:
6
Optyka:
8
Budowa:
7.5
Marka:
Sigma
Nasza ocena:

83%

Do naszej redakcji trafiła pełnoklatkowa Sigma 24-35 mm f/2 DG HSM ART. Pokrywa ona często używany przez zawodowców zakres ogniskowych, oferuje stałe światło f/2 oraz cichy napęd autofokusa. Czy jednak obiektyw sprosta wyśrubowanym oczekiwaniom profesjonalnych fotografów i ma szansę stać się ich pierwszym wyborem?

Autor: Michał Chrzanowski

18 Wrzesień 2015
Artykuł na: 23-28 minut
Spis treści

 

10. Podsumowanie


Sigma 24-35 mm f/2 DG HSM ART to bardzo dobrze zaprojektowany i wykonany obiektyw, który zrobił na nas duże wrażenie. Na szczególną pochwałę zasługuje ponadprzeciętna jakość obrazu - przede wszystkim kontrast, wyrazistość oraz dobre przenoszenie kolorów. Z kolei dzięki przysłonie f/2 otrzymamy efektowne rozmycie dalszego planu oraz możliwość fotografowania w wymagających warunkach oświetleniowych.

Jednak największe słowa uznania należą się za rozdzielczość obrazu, która stoi na wysokim poziomie nie tylko w centrum kadru, lecz także na jego brzegach. Co najważniejsze, taki stan utrzymuje się na wszystkich przysłonach w całym zakresie ogniskowych! Nawet na najszerzej otwartej przysłonie obraz na brzegach kadru jest ostry, co nieczęsto obserwujemy w przypadku jasnych obiektywów zmiennoogniskowych. Ponadto dość dobrze skorygowane jest winietowanie, dzięki czemu nie będzie negatywnie wpływać na końcowe efekty pracy fotografa. Również aberracja nie stanowi problemu, choć niekiedy przy dużych powiększeniach może się uwidocznić. Za niewielką wadę możemy natomiast uznać dystorsję - zwłaszcza na ogniskowej 24 mm, gdzie zniekształcenia mogą być już zauważalne.

Zobacz wszystkie zdjęcia (7)

Nowa Sigma to nie tylko bardzo dobra jakość obrazu, lecz także wykonanie stojące na najwyższym poziomie. Naszym zdaniem zabrakło jedynie uszczelnień, które jeszcze bardziej zwiększyłyby funkcjonalność obiektywu. Niemniej jednak z nowego reprezentanta serii ART będziemy mogli korzystać nawet w bardziej wymagających warunkach. Pochwalić należy także gumowe pierścienie umieszczone na tubusie. Obraca się je z odpowiednim oporem, a dzięki wyczuwalnym żłobieniom są wygodne, funkcjonalne i precyzyjne w użyciu. Natomiast dla niektórych użytkowników minus może stanowić duży rozmiar i waga, a także stosunkowo mały zakres ogniskowych.

Sigmie udało się dokonać tego, co jeszcze kilka lat temu wydawało się niemożliwe. Japoński koncern zaprojektował i wykonał obiektyw zmiennoogniskowy, który z powodzeniem jest w stanie zastąpić trzy jasne stałki, nie tracąc przy tym nic z jakości i rozdzielczości obrazu. Nowe szkło z serii ART zdecydowanie może sprostać oczekiwaniom wymagających zawodowców, oferując im uniwersalność i niezawodność podczas pracy. Podsumowując, Sigma 24-35 mm f/2 DG HSM ART jest warta swojej ceny (około 4300 zł) i dla wielu fotografów (głównie ślubnych) może stać się głównym narzędziem pracy.

Podsumowanie

+ solidne i precyzyjne wykonanie
+ elegancki wygląd
+ wygodne pierścienie
+ cichy i precyzyjny autofokus
+ stałe światło f/2
+ bardzo dobra rozdzielczość obrazu w centrum i na brzegach kadru w całym zakresie przysłon i ogniskowych
+ bardzo dobra kontrastowość, wyrazistość i kolorystyka zdjęć
+ plastyczne rozmycie obrazu na przysłonie f/2
+ dobrze skorygowana aberracja w przedziale 28-35 mm
+ mała dystorsja obrazu w zakresie 28-35 mm
+ dobrze skorygowana winieta w całym zakresie ogniskowych i przysłon
+ bardzo dobra praca w warunkach kontrastowego oświetlenia
+ niewygórowana cena

- brak uszczelnianej obudowy
- duża waga i rozmiar
- delikatna aberracja na ogniskowej 24 mm
- zauważalna dystorsja na ogniskowej 24 mm

Sigma 24-35 mm f/2 DG HSM ART uzyskała w swojej klasie 83%





]> */


]

Oceny szczegółowe
Jakość obrazu:
8
Cena / Jakość:
6
Optyka:
8
Budowa:
7.5
Ocena ogólna

83%

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Tamron 17-50 mm f/4 DI III VXD – test praktyczny (+RAW)
Tamron 17-50 mm f/4 DI III VXD – test praktyczny (+RAW)
Tamron testuje kolejny ciekawy zakres ogniskowych, tym razem przesuwając punkt ciężkości w stronę szerokiego kąta. Czy to idealny zoom dla podróżnika z krajobrazowym zacięciem? Mieliśmy okazję to...
27
OM System M.Zuiko Digital 150-600 mm f/5-6.3 IS ED - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
OM System M.Zuiko Digital 150-600 mm f/5-6.3 IS ED - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Najnowszy teleobiektyw OM System pozwala na fotografowanie i filmowanie na odpowiedniku ogniskowej wynoszącym aż 1200 mm. Oto, jak M.Zuiko Digital 150-600 mm f/5-6.3 IS ED spisuje się w...
30
Tamron 70-180 mm f/2.8 Di III VC VXD G2 – zdjęcia przykładowe [RAW]
Tamron 70-180 mm f/2.8 Di III VC VXD G2 – zdjęcia przykładowe [RAW]
Druga generacja tego popularnego zooma do bezlusterkowców Sony to lepsze parametry i przeprojektowany układ optyczny. Sprawdziliśmy jak zachowuje się w połączeniu z korpusem Sony A7 III
25
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (7)