Dystorsja

Do naszej redakcji trafiła pełnoklatkowa Sigma 24-35 mm f/2 DG HSM ART. Pokrywa ona często używany przez zawodowców zakres ogniskowych, oferuje stałe światło f/2 oraz cichy napęd autofokusa. Czy jednak obiektyw sprosta wyśrubowanym oczekiwaniom profesjonalnych fotografów i ma szansę stać się ich pierwszym wyborem?

Skomentuj Kopiuj link
Posłuchaj
00:00
Wynik testu
Jakość obrazu:
8
Cena / Jakość:
6
Optyka:
8
Budowa:
7.5
Nasza ocena
83%
Spis treści
Sigma 24-35 mm f/2 DG HSM ART - test obiektywu Konstrukcja Autofokus Rozdzielczość Rozmycie Aberracja chromatyczna Dystorsja Winietowanie Odblaski Podsumowanie Zdjęcia do pobrania

 

7. Dystorsja


Dystorsje mierzymy dla plików RAW w najwyższej dostępnej rozdzielczości, dla najniższego ISO i z najniższymi ustawieniami odszumiania i wyostrzania. Pomiar wykonywany jest dla wybranych (skrajnych i środkowej) ogniskowych. Przedstawiane wykresy pokazują poziom i charakterystykę dystorsji dla skrajnych ogniskowych.

Na ogniskowej 24 mm mamy do czynienia z dystorsją beczkową na poziomie 0,83%. Z kolei po wybraniu ogniskowej 35 mm zaobserwujemy dystorsję poduszkową sięgającą -0,51%. W praktyce zniekształcenia obrazu nie powinny stanowić wielkiego problemu. Trzeba jednak zauważyć, że w niektórych przypadkach mogą być zauważalne na zdjęciach - w szczególności wtedy, gdy w kadrze znajduje się dużo linii. Poniżej prezentujemy profil dystorsji uzyskany na obu ogniskowych.

profil dystorsji dla ogniskowej 24 mm mapa dystorsji dla ogniskowej 35 mm profil dystorsji dla ogniskowej 24 mm mapa dystorsji dla ogniskowej 35 mm

dystorsja ogniskowej 24 mm dystorsja ogniskowej 35 mm





]> */


]

Spis treści
Sigma 24-35 mm f/2 DG HSM ART - test obiektywu Konstrukcja Autofokus Rozdzielczość Rozmycie Aberracja chromatyczna Dystorsja Winietowanie Odblaski Podsumowanie Zdjęcia do pobrania
Komentarze
Przeczytaj także
Zobacz więcej z tagiem: test
logo logo
Magazyny
Zamów