Quadralite Move i Pulse - niedrogie lampy studyjne okiem Łukasza Piecyka
0
“Każde spotkanie z nimi jest wspaniałym przeżyciem”. O fotografowaniu niedźwiedzi opowiada Marcin Dobas
10 sierpień 2018
Fotografia dzikich zwierząt to nie sport dla wybranych. Zapierające dech w piersiach ujęcia natury są w zasięgu większości z nas. Trzeba tylko dobrze się przygotować, planować i wiedzieć gdzie szukać interesujących nas osobników. O tym, jak fotografować dzikie niedźwiedzie opowiada fotograf i podróżnik, Marcin Dobas.
0
Jacek Poremba: „Średni format to plastyka, o której sam trochę zapomniałem”
5 kwiecień 2018
Dlaczego Hasselblad X1D? Zapytaliśmy o to jednego z najlepszych polskich portrecistów, który porzucił niedawno „mały obrazek”, na rzecz poręcznego „średniaka”. Jego opinię konfrontujemy z bezdusznymi, laboratoryjnymi wynikami pomiarów DxO.
16
Kamczatka - z aparatem na krańcu świata (i o krok dalej)
4 kwiecień 2018
Położony w azjatyckiej części Rosji półwysep Kamczatka to wymarzona destynacja wielu fotografów dzikiej przyrody. Na niedźwiedzie i uchatki grzywiaste zapolował tam niedawno fotograf National Geographic Marcin Dobas.
0
WPP 2018: Wszyscy jesteśmy jurorami
15 luty 2018
World Press Photo zmienia się na naszych oczach. Dzięki temu, w środowisku fotograficznym ciągle i ciągle o nim rozmawiamy. Ale co to zmienia dla samych widzów? Otóż bardzo wiele.
1
"Godziny mijały znacznie za szybko" - House of Retouching o postprodukcji gwiazd "Star Wars" dla Vogue
21 grudzień 2017
Postprodukcja to niekiedy walka z czasem. O retuszu wyjątkowej sesji dla magazynu Vogue, której bohaterami byli aktorzy najnowszej części "Gwiezdnych Wojen" opowiada Tomasz Kozakiewicz z House of Retouching.
0
Zamachowiec z Ankary, zdjęcie idealne?
20 grudzień 2016
Kinowska: To zdjęcie to najlepszy argument w obronie profesjonalistów - poświadcza niezbywalną potrzebę istnienia tego zawodu.
5
„Czerwone kwadraty” czyli jak czytać sztukę współczesną?
12 grudzień 2016
Jakiś czas temu jechałem samochodem z rodzicami i dziadkiem. Wracaliśmy z mojej wystawy. Panowała niezręczna cisza. Od wielu lat dyskutuję z nimi i sam zastanawiam się czy istnieje klucz do odczytania sztuki nieprzedstawiającej. Czy czerwony kwadrat na białym tle jest zawsze tylko tym co widzimy? Jeśli tak, gdzie rodzi się potrzeba tworzenia takich obrazów? Czy możemy je odczytywać bez kontekstu?
1
Kinowska: "Legalna kreacja w World Press Photo? Tylko spokojnie.”
27 październik 2016
Informacja o zmianach w World Press Photo zelektryzowała środowisko. Łatwo było o szybkie komentarze: to już koniec, poddał się ostatni bastion w obronie etyki zawodowej fotografii prasowej. Po prostu żałoba. Tymczasem...
0
Freelancer z nałogami - czyli o problemach w nowym miejscu pracy
0