Dystorsja

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
9
Cena / Jakość:
6.5
Optyka:
8.5
Budowa:
8
Marka:
Tamron
Nasza ocena:

89%

Tamron SP 45 mm f/1.8 Di VC USD to kierowane do profesjonalistów szkło, które zostało wyposażone w zaawansowany układ optyczny, stabilizację obrazu oraz metalowy i uszczelniony korpus. Jednak czy nowa konstrukcja zyska uznanie w oczach wymagających zawodowców? Zobaczcie, jak stałka wypadła w naszym teście.

Autor: Michał Chrzanowski

29 Październik 2015
Artykuł na: 29-37 minut
Spis treści

 

8. Dystorsja


Dystorsje mierzymy dla plików RAW w najwyższej dostępnej rozdzielczości, dla najniższego ISO i z najniższymi ustawieniami odszumiania i wyostrzania. Pomiar wykonywany jest dla wybranych (skrajnych i środkowej) ogniskowych. Przedstawiane wykresy pokazują poziom i charakterystykę dystorsji dla skrajnych ogniskowych.

Testowany Tamron ma świetnie skorygowane zniekształcenia obrazu. W naszym laboratorium odnotowaliśmy nieznaczną dystorsję beczkową, której wartość wyniosła zaledwie 0.23%. Oznacza to, że dystorsja w praktyce nie powinna stanowić problemu, dzięki czemu zdjęcia będą pozbawione zauważalnych zniekształceń. Poniżej prezentujemy profil dystorsji.

Zobacz wszystkie zdjęcia (2)


Dystorsja w praktyce
Zobacz wszystkie zdjęcia (3)




]> */


]

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Sony FE 50-150 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 50-150 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Pierwszy zoom 50-150 mm f/2 w historii to pokaz optycznych możliwości i spełnienie marzeń fotografów portretowych czy reklamowych. Jak można się było spodziewać, to jednak także wysoka...
16
Fujifilm Fujinon XF 16-55 f/2.8 LM WR II - test obiektywu
Fujifilm Fujinon XF 16-55 f/2.8 LM WR II - test obiektywu
Mniejszy, lżejszy, szybszy i przystosowany do pracy wideo - nowa generacja uniwersalnego zoomu średniego zasięgu ma być ukłonem w stronę profesjonalistów i pokazem możliwości...
8
Nikon Nikkor Z 35 mm f/1.4 - test obiektywu
Nikon Nikkor Z 35 mm f/1.4 - test obiektywu
To jasny standard w zaskakująco niskiej cenie. Gdzie jest haczyk? Sprawdzamy, jakie możliwości kryje nowa stałka systemu Nikon Z.
6
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (8)