Tamron SP 35 mm f/1.8 Di VC USD i 45 mm f/1.8 Di VC USD - stałoogniskowa rewolucja

Autor: Maciej Luśtyk

2 Wrzesień 2015
Artykuł na: 4-5 minut
Podczas wczorajszej wideokonferencji producent zaprezentował obiektywy SP 35 mm f/1,8 Di VC USD i SP 45 mm f/1,8 Di VC USD - dwie pełnoklatkowe stałki adresowane do profesjonalnych fotografów. Nowe szkła mają stanowić rewolucję nie tylko pod względem wizerunku marki. Swoimi możliwościami dorównywać mają bowiem najlepszym konstrukcjom na rynku.

Nowe obiektywy Tamron SP 35 mm f/1.8 Di VC USD i SP 45 mm f/1.8 Di VC USD wzbogacają kierowaną do profesjonalistów serię SP i mają stanowić atrakcyjne rozwiązanie zarówno dla fotografów pracujących z aparatami pełnoklatkowymi, jak i tych, którzy wykorzystują urządzenia z matrycą APS-C. Obydwa obiektywy charakteryzują się zaawansowanymi układami optycznymi, które maja konkurować z najlepszymi konstrukcjami na rynku.

Zobacz wszystkie zdjęcia (4)

Układ optyczny obiektywu SP 35 mm f/1.8 Di VC USD składa się z 10 elementów w 9 grupach, w tym z dwóch soczewek asferycznych i dwóch elementów o obniżonym współczynniku dyspersji, co gwarantować ma doskonałą jakość obrazy na całej powierzchni kadru. Światłosiła f/1.8 w połączeniu z 9-listkową przysłoną, minimalną odległością ostrzenia 20 cm i powiększeniem w skali 1:2,5 umożliwia uzyskanie wyjątkowej plastyki obrazu, z małą głębią ostrości i miłym dla oka bokeh.

Zobacz wszystkie zdjęcia (4)

W drugim obiektywie, SP 45 mm f/1.8 Di VC USD znajdziemy układ oparty o 10 soczewek w 8 grupach, z czego dwie to soczewki asferyczne, a jedna została wykonana ze szkła LD, o obniżonym współczynniku dyspersji. Szkło według producenta oferować ma uzyskanie tak samo doskonałych efektów jak przy użyciu bliźniaczego modelu o szerszej ogniskowej. Różni się tylko minimalna odległość ostrzenia. W przypadku obiektywu 45mm będzie to 29 cm.

Mimo dużej jasności obiektywów, nie występować ma efekt winiety. Bardzo ciekawie prezentuje się także kwestia powłok eBand, które do minimum redukują występowanie flar i odbić światła podczas fotografowania ze światłem w kontrze. Trzeba przyznać, że zdjęcia przykładowe, które mieliśmy okazję wczoraj oglądać prezentowały się pod tym względem naprawdę imponująco. Obydwa szkła wyposażono także w ultradźwiękowy napęd AF, który oferować ma szybką i precyzyjną współpracę z systemami ostrzenia aparatów.

Rewolucyjnym rozwiązaniem dla szkieł, które kierowane są do profesjonalnych odbiorców jest decyzja o wyposażeniu obiektywów w system stabilizacji obrazu. Podczas wczorajszej wideo-konferencji pojawiały się wątpliwości czy nie będzie to wpływać na jakość obrazu. Producent zapewnia jednak, że korzyści płynące z używania stabilizacji podczas pracy na maksymalnie otwartej przysłonie przyćmiewają ewentualne straty w jakości. Te zresztą mają praktycznie nie występować gdyż cały moduł stabilizacji został opracowany na nowo.

Ciekawie prezentuje się także konstrukcja korpusów nowych szkieł. Metalowe obudowy zostały dodatkowo uszczelnione przed działaniem wilgoci i kurzu, a przy bagnecie zobaczymy perłowy pierścień, który ma stać się znakiem rozpoznawczym profesjonalnej serii obiektywów Tamrona.

Nowe produkty są rewolucyjnym krokiem na drodze do odświeżenia wizerunku marki, a jeśli oferowane przez nie wyniki okażą się tak świetne, jak obiecuje producent, mogą także mieć duży wpływ na wygląd rynku profesjonalnych stałek. Zwłaszcza, że sugerowana cena szkieł jest zadziwiająco niska, jak na produkt z górnej półki - $599. O tym jak w rzeczywistości sprawują się obiektywy przekonamy się jednak dopiero, gdy szkła trafią do nas na testy.

Obiektywy będą dostępne w wersjach z mocowaniem Canon EF, Nikon F i Sony A. Modele kompatybilne z systemami Canon i Nikon pojawią się w październiku. Na wersję do aparatów Sony będziemy musieli poczekać nieco dłużej. Szkła projektowane pod system Sony będą też pozbawione systemu stabilizacji. Na razie nie znamy też cen w jakich będą oferowane nowe obiektywy. Więcej informacji o nowych produktach znajdziecie na stronie tamron.eu

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Breaking News: Sigma i Tamron wchodzą do systemu Canona
Breaking News: Sigma i Tamron wchodzą do systemu Canona
Po latach prowadzenia polityki zamkniętego systemu, Canon otwiera wreszcie swoje mocowanie na zewnętrznych producentów. Już niebawem w systemie RF zobaczymy aż 7 nowych obiektywów. Nie...
25
7Artisans AF 27 mm f/2.8 - kolejny supertani obiektyw z AF. Tym razem do APS-C
7Artisans AF 27 mm f/2.8 - kolejny supertani obiektyw z AF. Tym razem do APS-C
7Artisans wprowadza kolejny budżetowy obiektyw z silnikiem AF. Drugie szkło z autofokusem w ofercie producenta to mały i niedrogi ekwiwalent obiektywu 40 mm, kierowany do aparatów z...
1
Wiosna tkwi w szczegółach, czyli Irix 150 mm f/2.8 1:1 w specjalnej cenie
Wiosna tkwi w szczegółach, czyli Irix 150 mm f/2.8 1:1 w specjalnej cenie
Wraz z nadejściem wiosny marka Irix zachęca do przyjrzenia się światu z bliska, oferując atrakcyjne rabaty na obiektyw Irix 150 mm f/2.8 1:1 Makro. Rozbuduj swój zestaw fotograficzny o narzędzie,...
1
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (5)