Tamron SP 35 mm f/1.8 Di VC USD i 45 mm f/1.8 Di VC USD - stałoogniskowa rewolucja

0
Maciej Luśtyk
2 Wrzesień 2015
Artykuł na: 6-9 minut
Podczas wczorajszej wideokonferencji producent zaprezentował obiektywy SP 35 mm f/1,8 Di VC USD i SP 45 mm f/1,8 Di VC USD - dwie pełnoklatkowe stałki adresowane do profesjonalnych fotografów. Nowe szkła mają stanowić rewolucję nie tylko pod względem wizerunku marki. Swoimi możliwościami dorównywać mają bowiem najlepszym konstrukcjom na rynku.
Nowe obiektywy Tamron SP 35 mm f/1.8 Di VC USD i SP 45 mm f/1.8 Di VC USD wzbogacają kierowaną do profesjonalistów serię SP i mają stanowić atrakcyjne rozwiązanie zarówno dla fotografów pracujących z aparatami pełnoklatkowymi, jak i tych, którzy wykorzystują urządzenia z matrycą APS-C. Obydwa obiektywy charakteryzują się zaawansowanymi układami optycznymi, które maja konkurować z najlepszymi konstrukcjami na rynku.
Zobacz wszystkie zdjęcia (4)

Układ optyczny obiektywu SP 35 mm f/1.8 Di VC USD składa się z 10 elementów w 9 grupach, w tym z dwóch soczewek asferycznych i dwóch elementów o obniżonym współczynniku dyspersji, co gwarantować ma doskonałą jakość obrazy na całej powierzchni kadru. Światłosiła f/1.8 w połączeniu z 9-listkową przysłoną, minimalną odległością ostrzenia 20 cm i powiększeniem w skali 1:2,5 umożliwia uzyskanie wyjątkowej plastyki obrazu, z małą głębią ostrości i miłym dla oka bokeh.
Zobacz wszystkie zdjęcia (4)

W drugim obiektywie, SP 45 mm f/1.8 Di VC USD znajdziemy układ oparty o 10 soczewek w 8 grupach, z czego dwie to soczewki asferyczne, a jedna została wykonana ze szkła LD, o obniżonym współczynniku dyspersji. Szkło według producenta oferować ma uzyskanie tak samo doskonałych efektów jak przy użyciu bliźniaczego modelu o szerszej ogniskowej. Różni się tylko minimalna odległość ostrzenia. W przypadku obiektywu 45mm będzie to 29 cm.

Mimo dużej jasności obiektywów, nie występować ma efekt winiety. Bardzo ciekawie prezentuje się także kwestia powłok eBand, które do minimum redukują występowanie flar i odbić światła podczas fotografowania ze światłem w kontrze. Trzeba przyznać, że zdjęcia przykładowe, które mieliśmy okazję wczoraj oglądać prezentowały się pod tym względem naprawdę imponująco. Obydwa szkła wyposażono także w ultradźwiękowy napęd AF, który oferować ma szybką i precyzyjną współpracę z systemami ostrzenia aparatów.
Zobacz wszystkie zdjęcia (1)

Rewolucyjnym rozwiązaniem dla szkieł, które kierowane są do profesjonalnych odbiorców jest decyzja o wyposażeniu obiektywów w system stabilizacji obrazu. Podczas wczorajszej wideo-konferencji pojawiały się wątpliwości czy nie będzie to wpływać na jakość obrazu. Producent zapewnia jednak, że korzyści płynące z używania stabilizacji podczas pracy na maksymalnie otwartej przysłonie przyćmiewają ewentualne straty w jakości. Te zresztą mają praktycznie nie występować gdyż cały moduł stabilizacji został opracowany na nowo.

Ciekawie prezentuje się także konstrukcja korpusów nowych szkieł. Metalowe obudowy zostały dodatkowo uszczelnione przed działaniem wilgoci i kurzu, a przy bagnecie zobaczymy perłowy pierścień, który ma stać się znakiem rozpoznawczym profesjonalnej serii obiektywów Tamrona.

Nowe produkty są rewolucyjnym krokiem na drodze do odświeżenia wizerunku marki, a jeśli oferowane przez nie wyniki okażą się tak świetne, jak obiecuje producent, mogą także mieć duży wpływ na wygląd rynku profesjonalnych stałek. Zwłaszcza, że sugerowana cena szkieł jest zadziwiająco niska, jak na produkt z górnej półki - $599. O tym jak w rzeczywistości sprawują się obiektywy przekonamy się jednak dopiero, gdy szkła trafią do nas na testy.

Obiektywy będą dostępne w wersjach z mocowaniem Canon EF, Nikon F i Sony A. Modele kompatybilne z systemami Canon i Nikon pojawią się w październiku. Na wersję do aparatów Sony będziemy musieli poczekać nieco dłużej. Szkła projektowane pod system Sony będą też pozbawione systemu stabilizacji. Na razie nie znamy też cen w jakich będą oferowane nowe obiektywy. Więcej informacji o nowych produktach znajdziecie na stronie tamron.eu

Tłumacz i fotograf, codziennie selekcjonuje dla Was porcję najciekawszych newsów ze świata fotografii. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem. Prywatnie niespełniony snowboardzista i spełniony tata.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Yasuhara ANTHY 35 mm f/1.8 - niedrogi manualny obiektyw do pełnoklatkowych bezlusterkowców
Yasuhara ANTHY 35 mm f/1.8 - niedrogi manualny obiektyw do pełnoklatkowych bezlusterkowców
Na rynku optyki jak grzyby po deszczu wyrastają nowe przystępne cenowo konstrukcje. Do grona budżetowych manualnych stałek dołącza Yasuhara 35 mm f/1.8, która wedle...
6
0
Sigma 24-70 mm f/2.8 DG DN ART będzie prawie dwa razy tańsza od systemowego obiektywu Sony
Sigma 24-70 mm f/2.8 DG DN ART będzie prawie dwa razy tańsza od systemowego obiektywu Sony
Przed tygodniem Sigma pokazała nowy reporterski zoom do systemu Sony E, który według zapowiedzi ma być najlepszym szkłem w swojej klasie. Okazuje się, że 
20
5
Tokina ATX-i 100 mm f/2.8 1:1 Macro - niedrogi obiektyw makro nowej generacji do lustrzanek
Tokina ATX-i 100 mm f/2.8 1:1 Macro - niedrogi obiektyw makro nowej generacji do lustrzanek
Tokina nie zalewa nas premierami tak, jak inni producenci, ale nowy obiektyw na pewno zwróci uwagę zarówno miłośników makro, jak i portrecistów.
6
0
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (5)