Tamron SP 35 mm f/1.8 Di VC USD i 45 mm f/1.8 Di VC USD - stałoogniskowa rewolucja

0

Autor: Maciej Luśtyk

2 Wrzesień 2015
Artykuł na: 9-16 minut
Podczas wczorajszej wideokonferencji producent zaprezentował obiektywy SP 35 mm f/1,8 Di VC USD i SP 45 mm f/1,8 Di VC USD - dwie pełnoklatkowe stałki adresowane do profesjonalnych fotografów. Nowe szkła mają stanowić rewolucję nie tylko pod względem wizerunku marki. Swoimi możliwościami dorównywać mają bowiem najlepszym konstrukcjom na rynku.

Nowe obiektywy Tamron SP 35 mm f/1.8 Di VC USD i SP 45 mm f/1.8 Di VC USD wzbogacają kierowaną do profesjonalistów serię SP i mają stanowić atrakcyjne rozwiązanie zarówno dla fotografów pracujących z aparatami pełnoklatkowymi, jak i tych, którzy wykorzystują urządzenia z matrycą APS-C. Obydwa obiektywy charakteryzują się zaawansowanymi układami optycznymi, które maja konkurować z najlepszymi konstrukcjami na rynku.

Zobacz wszystkie zdjęcia (4)

Układ optyczny obiektywu SP 35 mm f/1.8 Di VC USD składa się z 10 elementów w 9 grupach, w tym z dwóch soczewek asferycznych i dwóch elementów o obniżonym współczynniku dyspersji, co gwarantować ma doskonałą jakość obrazy na całej powierzchni kadru. Światłosiła f/1.8 w połączeniu z 9-listkową przysłoną, minimalną odległością ostrzenia 20 cm i powiększeniem w skali 1:2,5 umożliwia uzyskanie wyjątkowej plastyki obrazu, z małą głębią ostrości i miłym dla oka bokeh.

Zobacz wszystkie zdjęcia (4)

W drugim obiektywie, SP 45 mm f/1.8 Di VC USD znajdziemy układ oparty o 10 soczewek w 8 grupach, z czego dwie to soczewki asferyczne, a jedna została wykonana ze szkła LD, o obniżonym współczynniku dyspersji. Szkło według producenta oferować ma uzyskanie tak samo doskonałych efektów jak przy użyciu bliźniaczego modelu o szerszej ogniskowej. Różni się tylko minimalna odległość ostrzenia. W przypadku obiektywu 45mm będzie to 29 cm.

Mimo dużej jasności obiektywów, nie występować ma efekt winiety. Bardzo ciekawie prezentuje się także kwestia powłok eBand, które do minimum redukują występowanie flar i odbić światła podczas fotografowania ze światłem w kontrze. Trzeba przyznać, że zdjęcia przykładowe, które mieliśmy okazję wczoraj oglądać prezentowały się pod tym względem naprawdę imponująco. Obydwa szkła wyposażono także w ultradźwiękowy napęd AF, który oferować ma szybką i precyzyjną współpracę z systemami ostrzenia aparatów.

Rewolucyjnym rozwiązaniem dla szkieł, które kierowane są do profesjonalnych odbiorców jest decyzja o wyposażeniu obiektywów w system stabilizacji obrazu. Podczas wczorajszej wideo-konferencji pojawiały się wątpliwości czy nie będzie to wpływać na jakość obrazu. Producent zapewnia jednak, że korzyści płynące z używania stabilizacji podczas pracy na maksymalnie otwartej przysłonie przyćmiewają ewentualne straty w jakości. Te zresztą mają praktycznie nie występować gdyż cały moduł stabilizacji został opracowany na nowo.

Ciekawie prezentuje się także konstrukcja korpusów nowych szkieł. Metalowe obudowy zostały dodatkowo uszczelnione przed działaniem wilgoci i kurzu, a przy bagnecie zobaczymy perłowy pierścień, który ma stać się znakiem rozpoznawczym profesjonalnej serii obiektywów Tamrona.

Nowe produkty są rewolucyjnym krokiem na drodze do odświeżenia wizerunku marki, a jeśli oferowane przez nie wyniki okażą się tak świetne, jak obiecuje producent, mogą także mieć duży wpływ na wygląd rynku profesjonalnych stałek. Zwłaszcza, że sugerowana cena szkieł jest zadziwiająco niska, jak na produkt z górnej półki - $599. O tym jak w rzeczywistości sprawują się obiektywy przekonamy się jednak dopiero, gdy szkła trafią do nas na testy.

Obiektywy będą dostępne w wersjach z mocowaniem Canon EF, Nikon F i Sony A. Modele kompatybilne z systemami Canon i Nikon pojawią się w październiku. Na wersję do aparatów Sony będziemy musieli poczekać nieco dłużej. Szkła projektowane pod system Sony będą też pozbawione systemu stabilizacji. Na razie nie znamy też cen w jakich będą oferowane nowe obiektywy. Więcej informacji o nowych produktach znajdziecie na stronie tamron.eu

Dodaj ocenę i odbierz darmowy numer DCP
Digital Camera Polska

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Tłumacz i fotograf, codziennie selekcjonuje dla Was porcję najciekawszych newsów ze świata fotografii. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem. Prywatnie niespełniony snowboardzista i spełniony tata.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Yongnuo YN 35 mm f/2 FE DF DSM - tani obiektyw 35 mm z autofokusem do Sony E
Yongnuo YN 35 mm f/2 FE DF DSM - tani obiektyw 35 mm z autofokusem do Sony E
Lustrzankowa wersja obiektywu Yongnuo YN 35 mm f/2 była jednym z najgorszych szkieł, jakie przyszło nam testować. Wersja do bezlusterkowców Sony otrzymuje nowy układ...
7
0
7artisans 35 mm f/0.95 - jasna stałka do APS-C za mniej niż 1000 zł
7artisans 35 mm f/0.95 - jasna stałka do APS-C za mniej niż 1000 zł
Chińska marka 7artisans rozpoczyna dystrybucję nowego stałoogniskowego obiektywu o dużej jasności i w bardzo przystępnej cenie...
14
0
Fujifilm Fujinon XF 10-24 mm f/4 R OIS WR - szerokokątny zoom otrzymuje uszczelnienia
Fujifilm Fujinon XF 10-24 mm f/4 R OIS WR - szerokokątny zoom otrzymuje uszczelnienia
Fujifilm odświeża systemowy ekwiwalent obiektywu 15-36 mm. Optyka pozostaje bez zmian, ale dzięki uszczelnieniom konstrukcja lepiej trafić ma w gusta...
0
0
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (5)