Podsumowanie

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
8.5
Optyka:
8
Budowa:
8
Marka:
Tamron
Nasza ocena:

89%

Zaawansowany układ optyczny, stabilizacja obrazu, metalowy i uszczelniony korpus - to tylko kilka rozwiązań wykorzystanych w pełnoklatkowym Tamronie SP 35 mm f/1.8 Di VC USD. Producent wyraźnie chce odmienić wizerunek marki kojarzonej dotychczas głównie z kompaktowymi zoomami. Czy nowa stałka mu w tym pomoże?

Autor: Michał Chrzanowski

9 Październik 2015
Artykuł na: 29-37 minut
Spis treści

 

11. Podsumowanie


Z wypowiedzi producenta wynika, że Tamron SP 35 mm f/1.8 Di VC USD ma wyznaczać nowe szlaki i standardy jako obiektyw kierowany do profesjonalistów, którzy poszukują najwyższej jakości obrazu zamkniętej w niezawodnym korpusie. I trzeba przyznać, że właśnie takie wrażenie pozostawia po sobie najnowsza stałka japońskiego producenta.

Nowy Tamron z serii SP ma wiele zalet, które sprawiają, że jest wyjątkowym szkłem. Zacznijmy jednak od wykonania, które stoi na bardzo wysokim poziomie. Testowany obiektyw to bardzo trwała i solidna metalowa konstrukcja, która dzięki dodatkowym uszczelnieniom została zaprojektowana, by działać w naprawdę wymagających warunkach. Dlatego też z powodzeniem powinna sprostać wyśrubowanym wymaganiom zawodowców pracujących w terenie. W parze z wykonaniem idzie również stylowy design, który może znaleźć uznanie w oczach wielu użytkowników. Co więcej, wygląd jest stonowany, dzięki czemu stałka będzie stylistycznie komponować się z profesjonalnymi lustrzankami.

Jednak największe słowa uznania dla producenta należą się za efektywną stabilizację obrazu.Byliśmy w stanie wykonywać nieporuszone zdjęcia z czasem naświetlania wynoszącym 1/4 sekundy! Jest to więc fenomenalne osiągnięcie godne podziwu. Dzięki połączeniu ogniskowej 35 mm, światła f/1.8 i wspomnianej stabilizowanej optyce, fotografowanie w naprawdę wymagających warunkach oświetleniowych nie będzie stanowić żadnego problemu.

Zobacz wszystkie zdjęcia (8)

Najnowsza propozycja Tamrona to także udana konstrukcja pod względem optyki. Wady w postaci winiety, aberracji i dystorsji są bardzo dobrze korygowane, przez co nie będą mieć niekorzystnego wpływu na ostateczny odbiór fotografii. Ponadto, szkło zapewnia wyśmienity kontrast, wyrazistość, nasycenie barw oraz ogólną plastykę zdjęć. Pochwalić również trzeba dobrą rozdzielczość obrazu, która występuje nie tylko w centrum kadru, lecz także na jego brzegach. Co więcej, wyraźnie przekracza granicę akceptowalności na wszystkich przysłonach! Nawet na maksymalnym otworze względnym obraz na brzegach kadru jest ostry, co nieczęsto jest cechą charakterystyczną jasnych obiektywów stałoogniskowych.

Jednak do miana perfekcyjnego szkła trochę brakuje. Za największą wadę uznajemy wolny autofokus. Przeostrzanie w dobrych warunkach oświetleniowych w czasie 0,6 sekundy nie należy do najszybszych, przez co może umknąć nam niejeden decydujący moment. Po stronie minusów musimy zapisać także słabą pracę pod światło. Na zdjęciach wystąpią bardzo duże artefakty w postaci blików i flar - choć trzeba nie lada wysiłku, by pojawiły się w kadrze. Niemniej jednak, takie zachowanie powłok antyrefleksyjnych nie powinno mieć miejsca.

Podsumowując, SP 35 mm f/1.8 Di VC USD to bardzo udany obiektyw, zawodowcy poszukujący jasnej trzydziestki piątki swoją uwagę zapewne chętnie skierują w stronę nowego Tamrona. Cena około 3000 zł nie jest wprawdzie mała - podobne modele konkurencji ze światłem f/1.8 są nawet o 1000 zł tańsze - jednak jest w pełni uzasadniona. Za te pieniądze otrzymamy metalowy i uszczelniony korpus, bardzo dobrą jakość optyki oraz wydajną i efektywną stabilizację obrazu. To wszystko składa się na fakt, że Tamron SP 35 mm f/1.8 Di VC USD może okazać się bezkonkurencyjny na rynku jasnych obiektywów stałoogniskowych.

Podsumowanie

+ bardzo dobra jakość wykonania
+ uszczelniana konstrukcja
+ stylowy i elegancki wygląd
+ wygodny pierścień ustawiania ostrości
+ bardzo wydajna stabilizacja obrazu
+ cichy i precyzyjny autofokus
+ minimalna odległość ostrzenia już od 20 cm
+ powiększenie obrazu w skali 1:2,5
+ bardzo dobra rozdzielczość obrazu w centrum kadru w całym zakresie przysłon
+ dobra rozdzielczość obrazu na brzegach kadru w całym zakresie przysłon
+ dobrze skorygowana aberracja chromatyczna
+ dobrze skorygowana dystorsja
+ mała winieta, nawet na najszerzej otwartej przysłonie
+ plastyczne rozmycie obrazu na f/1.8
+ bardzo dobra kontrastowość, wyrazistość i kolorystyka zdjęć


- stosunkowo duże wymiary jak na ogniskową 35 mm i światło f/1.8
- wolno działający system autofokusa
- bardzo słaba praca pod ostre światło

Tamron SP 35 mm f/1.8 Di VC USD uzyskała w swojej klasie 89%




]> */


]

Oceny szczegółowe
Jakość obrazu:
8.5
Optyka:
8
Budowa:
8
Ocena ogólna

89%

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Sony FE 16-25 mm f/2.8 G - zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 16-25 mm f/2.8 G - zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 16-25 mm f/2.8 G to najnowszy szerokokątny zoom z oferty Sony E, który łączy kompaktowe wymiary z przystępną ceną. Nowy obiektyw zabraliśmy na spacer po ulicach Londynu. Zobaczcie...
15
Nikon Nikkor Z 600 mm f/6.3 VR S - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nikon Nikkor Z 600 mm f/6.3 VR S - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Kolejny teleobiektyw w systemie Nikon Z jest alternatywą z jednej strony dla drogich, profesjonalnych stałek, a z drugiej klasycznych zoomów do dzikiej przyrody i sportu. Sprawdzamy, czy ta...
40
Sony FE 24-50 mm f/2.8 G - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 24-50 mm f/2.8 G - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Rozwiązywanie problemu którego nie ma, czy może przebłysk geniuszu? Sprawdzamy, co do zaoferowania ma Sony FE 24-50 mm f/2.8 G - kompaktowa i tańsza alternatywa dla systemowego zooma...
36
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (7)