Canon EF 70-200 mm f/2.8L IS III USM - test obiektywu

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
8.5
Cena / Jakość:
7.5
Optyka:
8.5
Budowa:
8
Marka:
Canon
Nasza ocena:

86%

Wysoka wydajność, wytrzymałość i niezawodność - mają to być trzy przymioty trzeciej odsłony reporterskiego zooma Canona. Czy w takim razie mamy do czynienia z poważnymi usprawnieniami, czy raczej lekką kosmetyką obiektywu kierowanego do profesjonalistów? Sprawdźmy to!

4
Michał Chrzanowski
30 Listopad 2018
Artykuł na: 2-3 minuty
Spis treści

Stabilizacja obrazu

Najnowszy reporterski zoom Canona został także wyposażony w system optycznej stabilizacji obrazu, który ma kompensować wszelkie drgania z wydajnością sięgającą 3.5 EV. Jednak w celu otrzymania najlepszych efektów podczas fotografowania w różnych warunkach i sytuacjach powinnyśmy skorzystać z proponowanych przez producenta wariantów stabilizacji: pozycja 1 to tryb standardowy, który zachowuje balans między stabilnością obrazu w wizjerze i efektem stabilizacji na zdjęciu, natomiast pozycja 2 to tryb, który powinniśmy wybrać wyłącznie do panoramowania.

Przy uniwersalnym zakresie ogniskowych (zwłaszcza przy 200 mm) posiadanie systemu optycznej stabilizacji ułatwia pracę. Z jednej strony minimalizuje efekt drgania kadru widzianego w wizjerze - obraz delikatnie pływa gwarantując znacznie lepsze panowanie nad kompozycją przy fotografowaniu z ręki. Z drugiej strony system Canona skutecznie kompensuje nawet niewielki poruszenia (aparatu i obiektywu), dzięki czemu zdjęcia będą ostre nawet na dłuższych czasach naświetlania. W praktyce - przy włączonej stabilizacji - na ogniskowej 100 mm byliśmy w stanie wykonać 100% nieporuszonych zdjęć z czasem naświetlania wynoszącym 1/30 sekundy. Jednak nawet na 1/15 s, a nawet na 1/8 s udało nam się uzyskać ostre kadry - wydajność stabilizacji wyniosła odpowiednio 80% i 30%, co jest bardzo dobrym wynikiem.

Stabilizacja obrazu w praktyce

1/20s, f/10, ISO 100, ogniskowa: 190 mm / stabilizacja ON

1/20s, f/10, ISO 100, ogniskowa: 190 mm / stabilizacja OFF

1/15s, f/2.8, ISO 250, ogniskowa: 200 mm / stabilizacja ON

1/15s, f/2.8, ISO 250, ogniskowa: 200 mm / stabilizacja OFF
Dodaj ocenę i odbierz darmowy numer DCP
Digital Camera Polska

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Sony FE 35 mm f/1.8 - zdjęcia przykładowe
Sony FE 35 mm f/1.8 - zdjęcia przykładowe
W nasze ręce trafił najnowszy FE 35 mm f/1.8 - systemowy obiektyw, którego długo brakowało w ofercie Sony. Zobaczcie na co go stać.
37
4
Canon RF 85 mm f/1.2L USM - zdjęcia przykładowe
Canon RF 85 mm f/1.2L USM - zdjęcia przykładowe
Ciekawi jak w praktyce wypada Canon RF 85 mm f/1.2L USM? Zobaczcie zdjęcia przykładowe i oceńcie, czy ten obiektyw może być jednym z powodów do przesiadki na bezlusterkowy system producenta.
21
6
Sigma 105 mm f/1.4 DG HSM ART - test obiektywu
Sigma 105 mm f/1.4 DG HSM ART - test obiektywu
Czy Sigma modelem 105 mm f/1.4 DG HSM ART przekroczyła kolejne granice w segmencie portretowych szkieł? Dziś poznacie odpowiedź!
23
5