Canon EF 70-200 mm f/2.8L IS III USM - test obiektywu

Canon EF 70-200 mm f/2.8L IS III USM - test obiektywu ocena 86%

Wysoka wydajność, wytrzymałość i niezawodność - mają to być trzy przymioty trzeciej odsłony reporterskiego zooma Canona. Czy w takim razie mamy do czynienia z poważnymi usprawnieniami, czy raczej lekką kosmetyką obiektywu kierowanego do profesjonalistów? Sprawdźmy to!

Stabilizacja obrazu

Najnowszy reporterski zoom Canona został także wyposażony w system optycznej stabilizacji obrazu, który ma kompensować wszelkie drgania z wydajnością sięgającą 3.5 EV. Jednak w celu otrzymania najlepszych efektów podczas fotografowania w różnych warunkach i sytuacjach powinnyśmy skorzystać z proponowanych przez producenta wariantów stabilizacji: pozycja 1 to tryb standardowy, który zachowuje balans między stabilnością obrazu w wizjerze i efektem stabilizacji na zdjęciu, natomiast pozycja 2 to tryb, który powinniśmy wybrać wyłącznie do panoramowania.

Przy uniwersalnym zakresie ogniskowych (zwłaszcza przy 200 mm) posiadanie systemu optycznej stabilizacji ułatwia pracę. Z jednej strony minimalizuje efekt drgania kadru widzianego w wizjerze - obraz delikatnie pływa gwarantując znacznie lepsze panowanie nad kompozycją przy fotografowaniu z ręki. Z drugiej strony system Canona skutecznie kompensuje nawet niewielki poruszenia (aparatu i obiektywu), dzięki czemu zdjęcia będą ostre nawet na dłuższych czasach naświetlania. W praktyce - przy włączonej stabilizacji - na ogniskowej 100 mm byliśmy w stanie wykonać 100% nieporuszonych zdjęć z czasem naświetlania wynoszącym 1/30 sekundy. Jednak nawet na 1/15 s, a nawet na 1/8 s udało nam się uzyskać ostre kadry - wydajność stabilizacji wyniosła odpowiednio 80% i 30%, co jest bardzo dobrym wynikiem.

Stabilizacja obrazu w praktyce

1/20s, f/10, ISO 100, ogniskowa: 190 mm / stabilizacja ON

1/20s, f/10, ISO 100, ogniskowa: 190 mm / stabilizacja OFF

1/15s, f/2.8, ISO 250, ogniskowa: 200 mm / stabilizacja ON

1/15s, f/2.8, ISO 250, ogniskowa: 200 mm / stabilizacja OFF

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Polecane artykuły
Capture One Pro 12 pod lupą House of Retouching
3 Maj 2019
Capture One Pro 12 pojawił się na rynku już jakiś czas temu. Czy inżynierom udało się stworzyć kolejne narzędzia, które wycisną ostatnie soki z plików RAW i czy wypracowali nowe sposoby na przyśpieszenie pracy? A może pojawiły się bardziej zaawansowane opcje retuszu?
0
Panasonic Lumix G90 - pierwszy wybór, nie tylko dla fotografa
1 Maj 2019
Najnowszy Panasonic Lumix G90 to najlepsze cechy poprzednika i jeszcze bardziej zaawansowany tryb wideo, zbliżający go do topowych filmujących modeli z serii Lumix.
0
Łukasz Bożycki: pierwsza zima z Olympusem OM-D E-M1X
6 Kwi 2019
Fotografia przyrodnicza to pasmo niepowodzeń, które od czasu do czasu przerywane jest drobnym sukcesem. W dużym stopniu zależy on od możliwości i znajomości naszego sprzętu.
2
Okiem zawodowca: Lumix S1 i S1R
28 Mar 2019
Fotografka National Geographic, kreatywny portrecista, utytułowany fotoreporter publikujący w prasie... Zobaczcie, co o nowych pełnoklatkowych korpusach Panasonic mówią profesjonalni fotografowie.
0