Canon EF 70-200 mm f/2.8L IS III USM - test obiektywu

Canon EF 70-200 mm f/2.8L IS III USM - test obiektywu ocena 86%

Wysoka wydajność, wytrzymałość i niezawodność - mają to być trzy przymioty trzeciej odsłony reporterskiego zooma Canona. Czy w takim razie mamy do czynienia z poważnymi usprawnieniami, czy raczej lekką kosmetyką obiektywu kierowanego do profesjonalistów? Sprawdźmy to!

Na początku czerwca tego roku Canon odświeżył jedną z popularniejszych i zarazem najbardziej cenionych konstrukcji przez profesjonalnych fotografów. EF 70-200 mm f/2.8L IS III USM to już trzecia generacja i następca flagowego reporterskiego zooma producenta. Nowy model zaprojektowano pod kątem najwyższej wydajności i solidności, a elementy ochronne wykorzystane w tym obiektywie mają pomóc sprawdzić się w najbardziej wymagających warunkach. Do tego otrzymujemy zaawansowaną optykę wspieraną wydajnym systemem stabilizacji obrazu.

Jak zaznacza producent, podczas opracowywania tego modelu opierał się on na opinii samych użytkowników. „Od zawsze, projektując nowe rozwiązania optyczne, na pierwszym planie stawiamy potrzeby naszych klientów, chcąc zapewnić im pewność i elastyczność w opowiadaniu historii za pomocą fotografii. EF 70-200 mm f/2.8L IS III USM dołącza do kultowej serii L, co oznacza, że jego konstrukcja jest z jednej strony wszechstronna i wydajna pod względem optycznym, z drugiej - wytrzymała i kompaktowa.“

Canon EF 70-200 mm f/2.8L IS III USM jest już dostępny w sprzedaży w cenie około 9 900 zł. Za jego poprzednika, drugą generację EF 70-200 mm f/2.8L IS USM zapłacimy o tysiąc złotych mniej (około 8 900 zł). Jednak nowy Canon trafił na wyjątkowo silną konkurencję. Na głównego rywala może wyrosnąć zaprezentowana na tegorocznych targach Photokina, Sigma Sports 70-200 mm f/2.8 DG OS HSM, która na rynku ma zadebiutować na przełomie roku. Jej cena wyniesie 5 990 zł. Równie ciekawie prezentuje się Tamron SP 70-200 mm f/2.8 Di VC USD G2, za który zapłacimy około 4 900 zł (najmniej w tym zestawieniu). A jak prezentują się pozostałe reporterskie zoomy w innych systemach? Użytkownicy Nikona mogą zainteresować się modelem Nikon AF-S Nikkor 70-200 mm f/2.8E FL ED VR (około 12 200 zł). Natomiast fotografowie pracujący na pełnoklatkowych bezlusterkowcach Sony zapewne zwrócą się w stronę systemowego 70-200 mm f/2.8 GM OSS (12 800 zł).

Jest więc spora konkurencja w segmencie jasnych tele-zoomów kierowanych do profesjonalistów. Jednak jak na jej tle zaprezentuje się trzecia generacja Canona EF 70-200 mm f/2.8L IS III USM? Zapraszamy do lektury testu, gdzie przeanalizujemy wyniki, które otrzymaliśmy w naszym laboratorium oraz pokażemy zdjęcia przykładowe wykonane w plenerze. Obiektyw testowaliśmy razem z Canonem 5D Mark III.

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Polecane artykuły
Capture One Pro 12 pod lupą House of Retouching
3 Maj 2019
Capture One Pro 12 pojawił się na rynku już jakiś czas temu. Czy inżynierom udało się stworzyć kolejne narzędzia, które wycisną ostatnie soki z plików RAW i czy wypracowali nowe sposoby na przyśpieszenie pracy? A może pojawiły się bardziej zaawansowane opcje retuszu?
0
Panasonic Lumix G90 - pierwszy wybór, nie tylko dla fotografa
1 Maj 2019
Najnowszy Panasonic Lumix G90 to najlepsze cechy poprzednika i jeszcze bardziej zaawansowany tryb wideo, zbliżający go do topowych filmujących modeli z serii Lumix.
0
Łukasz Bożycki: pierwsza zima z Olympusem OM-D E-M1X
6 Kwi 2019
Fotografia przyrodnicza to pasmo niepowodzeń, które od czasu do czasu przerywane jest drobnym sukcesem. W dużym stopniu zależy on od możliwości i znajomości naszego sprzętu.
2
Okiem zawodowca: Lumix S1 i S1R
28 Mar 2019
Fotografka National Geographic, kreatywny portrecista, utytułowany fotoreporter publikujący w prasie... Zobaczcie, co o nowych pełnoklatkowych korpusach Panasonic mówią profesjonalni fotografowie.
0