Stabilizacja obrazu

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
8.5
Cena / Jakość:
7.5
Optyka:
8.5
Budowa:
8
Marka:
Canon
Nasza ocena:

86%

Wysoka wydajność, wytrzymałość i niezawodność - mają to być trzy przymioty trzeciej odsłony reporterskiego zooma Canona. Czy w takim razie mamy do czynienia z poważnymi usprawnieniami, czy raczej lekką kosmetyką obiektywu kierowanego do profesjonalistów? Sprawdźmy to!

Autor: Michał Chrzanowski

30 Listopad 2018
Artykuł na: 29-37 minut
Spis treści

Stabilizacja obrazu

Najnowszy reporterski zoom Canona został także wyposażony w system optycznej stabilizacji obrazu, który ma kompensować wszelkie drgania z wydajnością sięgającą 3.5 EV. Jednak w celu otrzymania najlepszych efektów podczas fotografowania w różnych warunkach i sytuacjach powinnyśmy skorzystać z proponowanych przez producenta wariantów stabilizacji: pozycja 1 to tryb standardowy, który zachowuje balans między stabilnością obrazu w wizjerze i efektem stabilizacji na zdjęciu, natomiast pozycja 2 to tryb, który powinniśmy wybrać wyłącznie do panoramowania.

Przy uniwersalnym zakresie ogniskowych (zwłaszcza przy 200 mm) posiadanie systemu optycznej stabilizacji ułatwia pracę. Z jednej strony minimalizuje efekt drgania kadru widzianego w wizjerze - obraz delikatnie pływa gwarantując znacznie lepsze panowanie nad kompozycją przy fotografowaniu z ręki. Z drugiej strony system Canona skutecznie kompensuje nawet niewielki poruszenia (aparatu i obiektywu), dzięki czemu zdjęcia będą ostre nawet na dłuższych czasach naświetlania. W praktyce - przy włączonej stabilizacji - na ogniskowej 100 mm byliśmy w stanie wykonać 100% nieporuszonych zdjęć z czasem naświetlania wynoszącym 1/30 sekundy. Jednak nawet na 1/15 s, a nawet na 1/8 s udało nam się uzyskać ostre kadry - wydajność stabilizacji wyniosła odpowiednio 80% i 30%, co jest bardzo dobrym wynikiem.

Stabilizacja obrazu w praktyce

1/20s, f/10, ISO 100, ogniskowa: 190 mm / stabilizacja ON

1/20s, f/10, ISO 100, ogniskowa: 190 mm / stabilizacja OFF

1/15s, f/2.8, ISO 250, ogniskowa: 200 mm / stabilizacja ON

1/15s, f/2.8, ISO 250, ogniskowa: 200 mm / stabilizacja OFF
Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Sony FE 16-25 mm f/2.8 G - zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 16-25 mm f/2.8 G - zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 16-25 mm f/2.8 G to najnowszy szerokokątny zoom z oferty Sony E, który łączy kompaktowe wymiary z przystępną ceną. Nowy obiektyw zabraliśmy na spacer po ulicach Londynu. Zobaczcie...
15
Nikon Nikkor Z 600 mm f/6.3 VR S - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nikon Nikkor Z 600 mm f/6.3 VR S - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Kolejny teleobiektyw w systemie Nikon Z jest alternatywą z jednej strony dla drogich, profesjonalnych stałek, a z drugiej klasycznych zoomów do dzikiej przyrody i sportu. Sprawdzamy, czy ta...
40
Sony FE 24-50 mm f/2.8 G - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 24-50 mm f/2.8 G - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Rozwiązywanie problemu którego nie ma, czy może przebłysk geniuszu? Sprawdzamy, co do zaoferowania ma Sony FE 24-50 mm f/2.8 G - kompaktowa i tańsza alternatywa dla systemowego zooma...
36