Rozmycie
Wartość BxU dostarczana przez DxO Analyzer opisuje jak ostry dla ludzkiego oka jest obraz planu fotograficznego. Bierze ona pod uwagę nie tylko ostrość obiektywu ale także jakość sensora i procesy obróbki obrazu w aparacie. Skala BxU jest dość prosta: 0 oznacza drastyczne przejście pomiędzy czernią i bielą, co w kryteriach obrazu jest zbyt ostre. 1 oznacza idealny obraz. Gdy rozmycie staje się bardziej widoczne, jego rozmiar określamy w pikselach. Ponieważ jednak liczba pikseli znajdująca się na określonym obszarze jest związana z rozdzielczością sensora i jego rozmiarem, skala BxU nie może być używana do porównywania aparatów z różną specyfikacją matrycy. Dlatego wartości BxU są także określane na odbitkach o rozmiarze 20 x 30. Dane są porównywane z uwzględnieniem wielkości matrycy i jej rozdzielczości:
Wartości dla matrycy:
- poniżej 0.5 - obraz zbyt ostry
- 0.5-1.5 - obraz ostry
- 1.5-2.5 - delikatne rozmycie
- 2.5-3.5 - rozmycie widoczne
- 3.5-4.5 - rozmycie jest denerwujące
- powyżej 4.5 - rozmycie nie do przyjęcia
70 mm f/2.8
200 mm f/2.8
Wartości dla odbitki 20 x 30 cm:
- poniżej 10 - obraz zbyt ostry
- 10-20 - obraz ostry
- 20-30 - delikatne rozmycie
- 30-40 - rozmycie widoczne
- 40-50 - rozmycie jest denerwujące
- powyżej 50 - rozmycie nie do przyjęcia
70 mm f/2.8
200 mm f/2.8
Reporterskie zoomy nigdy nie były mistrzami plastycznych rozmyć. Jednak w przypadku testowanego Canona możemy mówić o przyjemnym dla oka obrazku - przynajmniej na najdłuższej ogniskowej. Połączenie 200 mm, 8-listkowej przysłony o nominalnym otworze względnym f/2.8, a także minimalnej odległości ostrzenia wynoszącej 1,2 metra zapewnia relatywnie miękkie nieostrości dalszego planu. Do tego gwarantuje wyraźne odseparowanie głównego tematu zdjęć od tła. Dlatego też Canonem EF 70-200 mm f/2.8L IS III USM spokojnie będziemy w stanie wykonać ciekawy portret z efektywnie wyeksponowanym bokeh. Poza tym powyższe trójwymiarowe wykresy BxU wygenerowane dla plików RAW są również potwierdzeniem ogólnej rozdzielczości obiektywu i rozmyć obrazu w poszczególnych fragmentach planu fotograficznego.