Tamron SP 70-200 mm f/2.8 Di VC USD G2 - test obiektywu

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
8
Cena / Jakość:
7
Optyka:
8
Budowa:
8
Marka:
Tamron
Nasza ocena:

84%

Tamron, prezentując na początku tego roku model SP 70-200 mm f/2.8 Di VC USD G2, mocno zaznaczył swoją obecność w segmencie profesjonalnych telezoomów. Sprawdzamy, czy może zagrozić systemowym odpowiednikom.

Autor: Michał Chrzanowski

29 Wrzesień 2017
Artykuł na: 29-37 minut
Spis treści

Tamron SP 70-200mm f/2.8 Di VC USD G2 to przede wszystkim jeszcze lepszy system stabilizacji, który powinien odznaczać się się wydajnością na poziomie 5 EV. Poprawie uległ również autofokus, który dzięki nowym algorytmom oraz usprawnionemu silnikowi ma być szybszy i precyzyjniejszy. Z kolei zaawansowany i rozbudowany układ optyczny ma gwarantować wysoką jakość obrazu w całym obszarze kadru - niezależnie od przysłony i ogniskowej. Zmianom uległ także tubus, który przeszedł zauważalny lifting i został uszczelniony przed działaniem czynników atmosferycznych. Jednym słowem, nowy telezoom Tamrona to konstrukcja dla zawodowców, która ma w każdym aspekcie przewyższać swojego poprzednika oraz ma być silnym konkurentem systemowych odpowiedników Nikona i Canona.

- Zachowując wszystkie atuty innowacyjnej technologii serii SP, obiektyw ten zaprojektowano pod kątem wysokiej wytrzymałości, elastyczności i odporności, aby sprostał wszelkim wymaganiom fotografa - obiecuje producent.

Tamron SP 70-200 mm f/2.8 Di VC USD G2 jest już dostępny w sprzedaży z mocowaniem Nikon i Canon. Obiektyw został wyceniony na 6 199 zł. Jest to więc kwota, która może skusić niejednego fotografa - zwłaszcza, że za systemowe szkła przyjdzie nam zapłacić znacznie więcej: Nikon AF-S Nikkor 70-200 mm f/2.8E FL ED VR (około 12 600 zł), Canon EF 70-200 mm f/2.8L IS II USM (około 8 900 zł). Jednak w segmencie profesjonalnych telezoomów postraszyć może także Sigma, która w swojej ofercie ma model 70-200 mm f/2.8 APO EX DG OS HSM (około 4 000 zł).

Zapraszamy do lektury testu, gdzie przeanalizujemy wyniki, które otrzymaliśmy w naszym laboratorium oraz pokażemy zdjęcia przykładowe wykonane w plenerze. Obiektyw testowaliśmy razem z Canonem 5D Mark III.

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści

Poprzednia

Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS to unikalny teleobiektyw, który łączy wysoką jakość optyczną z wyjątkowo lekką i kompaktową jak na tę klasę obiektywu obudową. O tym jak sprawdza się w rzeczywistej...
32
Sony FE 85 mm f/1.4 GM II - test obiektywu
Sony FE 85 mm f/1.4 GM II - test obiektywu
Nowa portretówka Sony to pierwsza stałka ze zaktualizowanej serii GM II. Otrzymujemy m.in. udoskonaloną, lżejszą konstrukcję, nowy silnik AF i jeszcze bardziej wyżyłowaną optykę. Czy...
37
Sigma A 28-105 mm f/2,8 DG DN – pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Sigma A 28-105 mm f/2,8 DG DN – pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Kolejny unikalny zoom do bezlusterkowców Sigmy, to nowy wariant reporterskiego klasyka 24-105 mm f/4. Oferuje lepsze światło, choć kosztem kilku milimetrów na szerokim kącie. Zachowuje przy tym...
23
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (3)