Tamron SP 70-200 mm f/2.8 Di VC USD G2 - test obiektywu

Tamron SP 70-200 mm f/2.8 Di VC USD G2 - test obiektywu

Tamron, prezentując na początku tego roku model SP 70-200 mm f/2.8 Di VC USD G2, mocno zaznaczył swoją obecność w segmencie profesjonalnych telezoomów. Sprawdzamy, czy może zagrozić systemowym odpowiednikom.

Tamron SP 70-200mm f/2.8 Di VC USD G2 to przede wszystkim jeszcze lepszy system stabilizacji, który powinien odznaczać się się wydajnością na poziomie 5 EV. Poprawie uległ również autofokus, który dzięki nowym algorytmom oraz usprawnionemu silnikowi ma być szybszy i precyzyjniejszy. Z kolei zaawansowany i rozbudowany układ optyczny ma gwarantować wysoką jakość obrazu w całym obszarze kadru - niezależnie od przysłony i ogniskowej. Zmianom uległ także tubus, który przeszedł zauważalny lifting i został uszczelniony przed działaniem czynników atmosferycznych. Jednym słowem, nowy telezoom Tamrona to konstrukcja dla zawodowców, która ma w każdym aspekcie przewyższać swojego poprzednika oraz ma być silnym konkurentem systemowych odpowiedników Nikona i Canona.

- Zachowując wszystkie atuty innowacyjnej technologii serii SP, obiektyw ten zaprojektowano pod kątem wysokiej wytrzymałości, elastyczności i odporności, aby sprostał wszelkim wymaganiom fotografa - obiecuje producent.

Tamron SP 70-200 mm f/2.8 Di VC USD G2 jest już dostępny w sprzedaży z mocowaniem Nikon i Canon. Obiektyw został wyceniony na 6 199 zł. Jest to więc kwota, która może skusić niejednego fotografa - zwłaszcza, że za systemowe szkła przyjdzie nam zapłacić znacznie więcej: Nikon AF-S Nikkor 70-200 mm f/2.8E FL ED VR (około 12 600 zł), Canon EF 70-200 mm f/2.8L IS II USM (około 8 900 zł). Jednak w segmencie profesjonalnych telezoomów postraszyć może także Sigma, która w swojej ofercie ma model 70-200 mm f/2.8 APO EX DG OS HSM (około 4 000 zł).

Zapraszamy do lektury testu, gdzie przeanalizujemy wyniki, które otrzymaliśmy w naszym laboratorium oraz pokażemy zdjęcia przykładowe wykonane w plenerze. Obiektyw testowaliśmy razem z Canonem 5D Mark III.

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Polecane artykuły
Capture One Pro 12 pod lupą House of Retouching
3 Maj 2019
Capture One Pro 12 pojawił się na rynku już jakiś czas temu. Czy inżynierom udało się stworzyć kolejne narzędzia, które wycisną ostatnie soki z plików RAW i czy wypracowali nowe sposoby na przyśpieszenie pracy? A może pojawiły się bardziej zaawansowane opcje retuszu?
0
Panasonic Lumix G90 - pierwszy wybór, nie tylko dla fotografa
1 Maj 2019
Najnowszy Panasonic Lumix G90 to najlepsze cechy poprzednika i jeszcze bardziej zaawansowany tryb wideo, zbliżający go do topowych filmujących modeli z serii Lumix.
0
Łukasz Bożycki: pierwsza zima z Olympusem OM-D E-M1X
6 Kwi 2019
Fotografia przyrodnicza to pasmo niepowodzeń, które od czasu do czasu przerywane jest drobnym sukcesem. W dużym stopniu zależy on od możliwości i znajomości naszego sprzętu.
2
Okiem zawodowca: Lumix S1 i S1R
28 Mar 2019
Fotografka National Geographic, kreatywny portrecista, utytułowany fotoreporter publikujący w prasie... Zobaczcie, co o nowych pełnoklatkowych korpusach Panasonic mówią profesjonalni fotografowie.
0