Tamron SP 70-200 mm f/2.8 Di VC USD G2 - test obiektywu

Tamron SP 70-200 mm f/2.8 Di VC USD G2 - test obiektywu

Tamron, prezentując na początku tego roku model SP 70-200 mm f/2.8 Di VC USD G2, mocno zaznaczył swoją obecność w segmencie profesjonalnych telezoomów. Sprawdzamy, czy może zagrozić systemowym odpowiednikom.

Tamron SP 70-200mm f/2.8 Di VC USD G2 to przede wszystkim jeszcze lepszy system stabilizacji, który powinien odznaczać się się wydajnością na poziomie 5 EV. Poprawie uległ również autofokus, który dzięki nowym algorytmom oraz usprawnionemu silnikowi ma być szybszy i precyzyjniejszy. Z kolei zaawansowany i rozbudowany układ optyczny ma gwarantować wysoką jakość obrazu w całym obszarze kadru - niezależnie od przysłony i ogniskowej. Zmianom uległ także tubus, który przeszedł zauważalny lifting i został uszczelniony przed działaniem czynników atmosferycznych. Jednym słowem, nowy telezoom Tamrona to konstrukcja dla zawodowców, która ma w każdym aspekcie przewyższać swojego poprzednika oraz ma być silnym konkurentem systemowych odpowiedników Nikona i Canona.

- Zachowując wszystkie atuty innowacyjnej technologii serii SP, obiektyw ten zaprojektowano pod kątem wysokiej wytrzymałości, elastyczności i odporności, aby sprostał wszelkim wymaganiom fotografa - obiecuje producent.

Tamron SP 70-200 mm f/2.8 Di VC USD G2 jest już dostępny w sprzedaży z mocowaniem Nikon i Canon. Obiektyw został wyceniony na 6 199 zł. Jest to więc kwota, która może skusić niejednego fotografa - zwłaszcza, że za systemowe szkła przyjdzie nam zapłacić znacznie więcej: Nikon AF-S Nikkor 70-200 mm f/2.8E FL ED VR (około 12 600 zł), Canon EF 70-200 mm f/2.8L IS II USM (około 8 900 zł). Jednak w segmencie profesjonalnych telezoomów postraszyć może także Sigma, która w swojej ofercie ma model 70-200 mm f/2.8 APO EX DG OS HSM (około 4 000 zł).

Zapraszamy do lektury testu, gdzie przeanalizujemy wyniki, które otrzymaliśmy w naszym laboratorium oraz pokażemy zdjęcia przykładowe wykonane w plenerze. Obiektyw testowaliśmy razem z Canonem 5D Mark III.

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Polecane artykuły
Michał „Massa” Mąsior: Czy kogokolwiek interesują Twoje zdjęcia?
12 Lut 2019
Świat profesjonalnej fotografii jest trudny. Mit wolnego zawodu przyciąga jednak wielu. Plan, by żyć i zarabiać na swojej pasji jest piękny, choć niełatwy do zrealizowania. Początkowo świetnie zapowiadające się „nowe życie” weryfikowane jest przez wiele czynników. Warto przeczytać, żeby nie wpaść w pułapkę.
17
S jak specjalista - Lumix S1 i S1R
30 Sty 2019
Wygląda na to, że liderom rynku bezlusterkowców wyrasta właśnie poważna konkurencja. Pełnoklatkowe modele S1 i S1R trafią do sprzedaży już w przyszłym miesiącu. Oto, co dziś o nich wiemy!
4
Panasonic LX100 II - mały gigant
27 Gru 2018
Duży sensor 4/3, jasny zoom i tryb filmowy 4K. A wszystko zamknięte w wyjątkowo zgrabnym i stylowym body. Nowy Lumix to aparat, który w swojej klasie nie ma dzisiaj konkurencji!
2
Przetestuj monitor BenQ - opinia Michała Ostrowskiego o BenQ SW240
19 Gru 2018
W listopadzie, wspólnie z BenQ wystartowaliśmy z konkursem, w ramach którego wybrani czytelnicy mieli szansę testować monitory z oferty BenQ. Zobaczcie jak model SW240 przypadł do gustu Michałowi Ostrowskiemu.
0