"Do prawdziwego retuszu było jeszcze daleko" - 10 lat House Of Retouching

Autor:

30 Sierpień 2016
Artykuł na: 9-16 minut

Od dnia, w którym Tomasz Kozakiewicz i Krzysztof Gadomski postanowili założyć własne studio postprodukcyjne minęło już 10 lat. Trudno w to uwierzyć. W ciągu tego czasu House of Retouching stało się w Polsce i na świecie rozpoznawalną marką postprodukcyjną. Tę markę buduje bogate portfolio sław i celebrytów, o którym opowiadają założyciele House Of Retouching - Tomasz i Krzysztof.

Jeśli rok 2007 nie zawrócił nam w głowach, to 2008 już mógł. Posypały się liczne sesje okładkowe z celebrytami oraz ciekawe zlecenia komercyjne. Praca dla Channel 5, American Express i Reeboka pomogło naszej firmie okrzepnąć i stanąć na nogi, a my mogliśmy w poświęcić się dalszemu doskonaleniu swoich umiejętności postprodukcyjnych.

Carolina Kluft dla Reebok, fot. Jason Bell

Emily Mortimer, fot. Jason Bell

Jelena Jankovic dla Reebok, fot. Jason Bell

W tym czasie powstawał już nasz unikalny sposób retuszu zdjęć, choć sami wolimy słowo postprodukcja. Cały proces pracy nad zdjęciem jest złożony, wieloetapowy i nie sposób mówić tylko o retuszu, bo stanowi on zaledwie niewielki wycinek pracy nad zdjęciem.

Stworzenie metody, której trzymamy się od lat stale ją udoskonalając sprawiło, że nasze prace mają specyficzny wygląd, wyróżniający go z tłumu innych zdjęć.

Mary-Louise Parker dla LA confidential, fot. Jason Bell

Kate Beckinsale dla Capitol File Magazine, fot. Jason Bell

Szczerze mówiąc dopiero w 2009 roku zaczęliśmy się orientować na czym polega nasza specjalizacja. Nie podobał nam się tak zwany plastik. Od początku staraliśmy się, by sfotografowane osoby były piękne, ale wciąż wyglądały naturalnie. Ta naturalność to oczywiście coś bardzo subiektywnego, ale kiedy ktoś widzi plastikową Barbie zamiast człowieka to wie, że został oszukany. My staramy się wydobywać z osób ich piękno, pozostawiając je sobą.

Emily Blunt dla LA Confidential, fot Jason Bell

Kierując się tą dewizą w 2009 realizowaliśmy kolejne ciekawe zlecenia. Przez nasze ręce przechodziły zdjęcia takich sław jak Susan Sarandon, Emily Blunt, Ethan Hawke, Fatima Bhutto, Isabelle Huppert, Jensen Button, Cyndi Lauper, Pedro Almodovar.

Zobacz wszystkie zdjęcia (7)

Na polskim rynku House of Retouching jest postrzegane głównie jako to studio od „sław”, choć zarówno moda jak i zdjęcia reklamowe stanowią ogromną część prac naszego studia. Oczywiście długa lista zdjęć światowych celebrytów jest tu nie bez znaczenia. O ile można nie zauważyć retuszu globalnej kampanii TKMaxxa, to trudno nie zwrócić uwagi na postprodukcję zdjęć brytyjskiej rodziny królewskiej.

Rodzina Królewska, fot. Jason Bell

para królewska, fot. Jason Bell

Nim jednak to niezwykłe zlecenie do nas trafiło, sukcesywnie pracowaliśmy przy coraz bardziej skomplikowanych i prestiżowych zleceniach. To one pozwoliły nam udoskonalić nasze metody pracy i zbudować wystarczająco mocne portfolio, które przemawiało za wyborem naszego studia.

Zobacz wszystkie zdjęcia (9)

Skopiuj link
Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
Nowe AI może zrewolucjonizować zoomy w smartfonach (i nie tylko) - powiększenie 256x bez utraty szczegółów?
Nowe AI może zrewolucjonizować zoomy w smartfonach (i nie tylko) - powiększenie 256x bez utraty...
Producenci smartfonów coraz chętniej sięgają po AI w celu poprawy szczegółowości zdjęć z teleobiektywów. System Chain of Zoom, opracowany przez naukowców z Korei Południowej, może...
8
Ta technologia ma zrewolucjonizować aparaty w smartfonach i dronach. Glass pozyskało 20 mln dolarów na dalszy rozwój
Ta technologia ma zrewolucjonizować aparaty w smartfonach i dronach. Glass pozyskało 20 mln...
Czy możliwe, by zdjęcia ze smartfonów miały jakość jak z profesjonalnego aparatu? Tego chce dokonać Glass Imaging, które właśnie pozyskało kolejne 20 mln na wdrożenie technologii AI...
5
Google pozamiatało - nowe modele AI rzucają strach na branżę wideo
Google pozamiatało - nowe modele AI rzucają strach na branżę wideo
Google zaprezentowało nowe wersje generatorów grafiki i wideo Imagen 4 i Veo 3 oraz platformę Flow, które pokazują, że przyszłość treści rozrywkowych może prawie w całości obyć się bez...
38
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (3)