Poznaj techniki edycji zdjęć beauty. 8 darmowych lekcji profesjonalnej retuszerki

Poznaj techniki edycji zdjęć beauty. 8 darmowych lekcji profesjonalnej retuszerki

W świecie zawodowej fotografii modowej i reklamowej, dobry retusz to podstawa. W internecie znajdziemy wiele poradników, jednak nieczęsto natrafiamy na darmowe lekcje zawodowych retuszerów. 8 filmów Saryh Tucker przeprowadza nas przez proces obróbki zdjęć beauty.

Profesjonalne techniki retuszu to jeden z chętniej zgłębianych tematów przez fotografów i główny punkt programu niejednych kosztownych warsztatów edycji. To także jeden z powodów, dla których każdy fotograf, oprócz znajomości Lightrooma powinien umieć sprawnie poruszać się w środowisku oferowanym przez aplikację Photoshop. Jak się ich nauczyć? Dobrym początkiem będą poradniki online, które choć prawdopodobnie nie zastąpią lekcji na żywo, dla uważnego widza mogą być doskonałym sposobem na polepszenie warsztatu. Zwłaszcza, jeśli prowadzone są przez osoby znające się na swoich fachu.

Zawodowa retuszerka Sarah Tucker udostępniła właśnie serię filmów instruktażowych przeprowadzających widza przez stosowany przez nią niedestruktywny (w pełni odwracalny) proces postprodukcji zdjęć beauty. W 8 kolejnych kilkunastominutowych odcinkach poznajemy techniki, które m.in. pomogą nam poradzić sobie usuwaniem niedoskonałości skóry, modelowaniem włosów, wydobywaniem detali, podmianą tła czy gradacją kolorystyczną gotowego zdjęcia.

To, co czyni filmy Tucker szczególnie ciekawym, to fakt, że oprócz zwykłego oglądania procesu postprodukcji zdjęcia, otrzymujemy także wiele porad odnośnie stosowania prezentowanych technik. Retuszerka przyspiesza niektóre procesy edycji, przez co dla osób dopiero co zaczynających swoją przygodę z Photoshopem poradniki mogą okazać się nieco zbyt skomplikowane. Będą one jednak doskonałą dawką informacji dla obeznanych z programem użytkowników, którzy chcieliby rozwinąć swoje umiejętności. Zwłaszcza, że kilka z prezentowanych technik jest dość oryginalnych.

Poradniki przygotowane są w języku angielskim, ale osoby nieanglojęzyczne mogą skorzystać z funkcji automatycznego tłumaczenia napisów w odtwarzaczu Youtube’a, która choć niedoskonała, to pozwoli każdemu wydobyć sens wypowiedzi.

Z pewnością nie są to jedyne poradniki, którymi zamierza podzielić się Tucker. Aby być na bieżąco, śledźcie kanał Sarah Tucker Retouching w serwisie Youtube.

0
1
0
0