Poznaj techniki edycji zdjęć beauty. 8 darmowych lekcji profesjonalnej retuszerki

Autor: Maciej Luśtyk

11 Styczeń 2017
Artykuł na: 2-3 minuty

W świecie zawodowej fotografii modowej i reklamowej, dobry retusz to podstawa. W internecie znajdziemy wiele poradników, jednak nieczęsto natrafiamy na darmowe lekcje zawodowych retuszerów. 8 filmów Saryh Tucker przeprowadza nas przez proces obróbki zdjęć beauty.

Profesjonalne techniki retuszu to jeden z chętniej zgłębianych tematów przez fotografów i główny punkt programu niejednych kosztownych warsztatów edycji. To także jeden z powodów, dla których każdy fotograf, oprócz znajomości Lightrooma powinien umieć sprawnie poruszać się w środowisku oferowanym przez aplikację Photoshop. Jak się ich nauczyć? Dobrym początkiem będą poradniki online, które choć prawdopodobnie nie zastąpią lekcji na żywo, dla uważnego widza mogą być doskonałym sposobem na polepszenie warsztatu. Zwłaszcza, jeśli prowadzone są przez osoby znające się na swoich fachu.

Zawodowa retuszerka Sarah Tucker udostępniła właśnie serię filmów instruktażowych przeprowadzających widza przez stosowany przez nią niedestruktywny (w pełni odwracalny) proces postprodukcji zdjęć beauty. W 8 kolejnych kilkunastominutowych odcinkach poznajemy techniki, które m.in. pomogą nam poradzić sobie usuwaniem niedoskonałości skóry, modelowaniem włosów, wydobywaniem detali, podmianą tła czy gradacją kolorystyczną gotowego zdjęcia.

To, co czyni filmy Tucker szczególnie ciekawym, to fakt, że oprócz zwykłego oglądania procesu postprodukcji zdjęcia, otrzymujemy także wiele porad odnośnie stosowania prezentowanych technik. Retuszerka przyspiesza niektóre procesy edycji, przez co dla osób dopiero co zaczynających swoją przygodę z Photoshopem poradniki mogą okazać się nieco zbyt skomplikowane. Będą one jednak doskonałą dawką informacji dla obeznanych z programem użytkowników, którzy chcieliby rozwinąć swoje umiejętności. Zwłaszcza, że kilka z prezentowanych technik jest dość oryginalnych.

Poradniki przygotowane są w języku angielskim, ale osoby nieanglojęzyczne mogą skorzystać z funkcji automatycznego tłumaczenia napisów w odtwarzaczu Youtube’a, która choć niedoskonała, to pozwoli każdemu wydobyć sens wypowiedzi.

Z pewnością nie są to jedyne poradniki, którymi zamierza podzielić się Tucker. Aby być na bieżąco, śledźcie kanał Sarah Tucker Retouching w serwisie Youtube.

Klimatyczna sesja z lampami GlareOne w wykonaniu Jakuba Kaźmierczyka
Klimatyczna sesja z lampami GlareOne w wykonaniu Jakuba Kaźmierczyka
Jakub Kaźmierczyk zabiera nas za kulisy sesji zdjęciowej w salonie fryzjerskim i na przykładzie lamp GlareOne opowiada o kreatywnych sposobach oświetlenia planu
20
Szybki aparat to dopiero początek. Oto 7 akcesoriów niezbędnych w fotografii dzikiej przyrody
Szybki aparat to dopiero początek. Oto 7 akcesoriów niezbędnych w fotografii dzikiej przyrody
Bez właściwych akcesoriów, a zwłaszcza odpowiednio długiej optyki, nie wykorzystasz w pełni jego możliwości. Oto co warto zabrać na wyprawę do lasu, by przywieźć wspaniałe fotograficzne...
24
Jak zrezygnować z usług Adobe Creative Cloud bez opłat [PORADNIK]
Jak zrezygnować z usług Adobe Creative Cloud bez opłat [PORADNIK]
Przeoczyłeś koniec wersji próbnej, masz przestój w pracy, a może po prostu chcesz przesiąść się na inne oprogramowanie? Oto prosty sposób, jak zrezygnować z...
21
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (7)