Leica 35mm f/1.4 Summilux-M ASPH - test

Leica 35mm f/1.4 SUMMILUX-M ASPH to w tym momencie najdroższa 35-tka na rynku. Za obiektyw bez autofokusa musimy zapłacić aż 18 000 złotych. Na tyle producent wycenił swoją legendę. Jak 35-tka Leiki sprawdza się w porównaniu do wcześniej testowanych przez nas obiektywów? Przekonajcie się sami.

Autor: Patryk Wiśniewski

5 Kwiecień 2013
Artykuł na: 23-28 minut

3. Konstrukcja

Odświeżona wersja obiektywu Leica Summilux-M 35 mm f/1.4 ASPH została zoptymalizowana pod kątem współpracy z cyfrowymi aparatami Leica M.

Konstrukcja optyczna składa się z dziewięciu soczewek ułożonych w pięciu grupach. Pięć elementów optycznych wykonano ze szkła o wysokim współczynniku refrakcji. Zastosowano też jeden element asferyczny. Producent podkreśla również zmiany w konstrukcji zewnętrznej, w tym nową osłonę przeciwsłoneczną, która została całkowicie wykonana z metalu.

Do jakości wykonania nie można się przyczepić. Leica Summilux-M 35 mm f/1.4 ASPH to solidnie wykonany obiektyw. Metalowa obudowa budzi zaufanie, tak samo jak metalowy bagnet. Jedyne zastrzeżenia jakie można mieć to brak uszczelnień. Z drugiej strony w przypadku tego obiektywu nie ma mowy o uszkodzeniu jakiejkolwiek elektroniki. W końcu mamy do czynienia z całkowicie manualnym szkłem.

Przysłonę tradycyjnie dla obiektywów z bagnetem M zmieniamy przy pomocy pierścienia umieszczonego na przodzie. Pierścień chodzi bardzo precyzyjnie z delikatnym oporem. Skok przysłony wynosi 0,5 EV.

Średnica mocowania filtra wynosi 46mm jeżeli dodamy do tego wymiary, które wynoszą zaledwie 56mm średnicy i 58mm długości z osłoną przeciwsłoneczną, a bez niej 48mm, to mamy do czynienia z najmniejszym obiektywem w swojej klasie. I najlżejszym, Summilux waży zaledwie 330 gramów. Dzięki temu obiektyw jest bardzo dobrze wyważony zarówno z cyfrowymi dalmierzami niemieckiego producenta, jak i analogowymi aparatami.

Obiektyw został oczywiście wykonany w Niemczech.

Test został podzielony na następujące części:

1. Wstęp

2. Specyfikacja

3. Konstrukcja

4. Ustawianie ostrości

5. Stabilizacja

6. Rozdzielczość RAW

7. Rozdzielczość JPEG

8. Rozmycie

9. Aberracja chromatyczna

10. Dystorsja

11. Winietowanie

12. Odblaski

13. Podsumowanie

14. Zdjęcia do pobrania

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Sony FE 50-150 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 50-150 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Pierwszy zoom 50-150 mm f/2 w historii to pokaz optycznych możliwości i spełnienie marzeń fotografów portretowych czy reklamowych. Jak można się było spodziewać, to jednak także wysoka...
16
Fujifilm Fujinon XF 16-55 f/2.8 LM WR II - test obiektywu
Fujifilm Fujinon XF 16-55 f/2.8 LM WR II - test obiektywu
Mniejszy, lżejszy, szybszy i przystosowany do pracy wideo - nowa generacja uniwersalnego zoomu średniego zasięgu ma być ukłonem w stronę profesjonalistów i pokazem możliwości...
8
Nikon Nikkor Z 35 mm f/1.4 - test obiektywu
Nikon Nikkor Z 35 mm f/1.4 - test obiektywu
To jasny standard w zaskakująco niskiej cenie. Gdzie jest haczyk? Sprawdzamy, jakie możliwości kryje nowa stałka systemu Nikon Z.
7
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (2)