Leica M - zdjęcia przykładowe

Dziś w Warszawie odbyła się konferencja prasowa dotycząca nowego produktu Leiki wchodzącego właśnie do sprzedaży, aparatu Leica M typ 240. Przy tej okazji mieliśmy możliwość wykonania zdjęć przykładowych, którymi się z wami dzielimy. Aktualizacja z dnia 15 marca 2013.
Leica M typ 240 - tak brzmi pełna nazwa nowej propozycji niemieckiego producenta została zaprezentowana podczas ubiegłorocznej Photokiny. Niestety w Kolonii, mieliśmy do czynienia tylko z przedprodukcyjnym aparatem, z którego nie mogliśmy opublikować zdjęć, ale napisaliśmy nasze pierwsze wrażenia.

Leica M z obiektywem Voigtlander Nokton 35mm f/1.4

Dziś mieliśmy okazję fotografować już finalnym egzemplarzem. Nowa Leica M to zupełnie nowa jakość w systemie dalmierzowych aparatów. Zmiana procesora oraz matrycy umożliwiła producentowi wyraźnie przyspieszyć pracę aparatu. Cyfrowa M-ka działa szybko i sprawnie, jest gotowa do pracy praktycznie od razu po przełączeniu dźwigni włącznika.

Wraz z premierą pojawiło się dość istotne pytanie w związku z LED-owymi ramkami - czy stare obiektywy Leiki, bez 6-bitowego kodu będą współpracować z M. Sprawdziliśmy i uspokajamy nowa Leica współpracuje bez najmniejszych problemów ze starszą optyką oraz z optyką niezależnych producentów jak Carl Zeiss czy Voigtlander. Bolec, który odpowiadał za wybór ramki został na swoim miejscu jedyne co się zmieniło to, to że ramki są elektroniczne i podświetlone.

LED-owe ramki w wizjerze Leiki M

Teraz najważniejsze czyli zdjęcia. Producent zmienił przetwornik z CCD na CMOS oraz zwiększył jego rozdzielczość. Dlatego zdecydowaliśmy się na zamieszczenie plików JPEG, które są zapisane bezpośrednio z RAW-a, bez żadnej obróbki. Dzięki temu każdy z was będzie mógł ocenić potencjał matrycy oraz oddanie kolorów, które było niewiadomą. Oprócz JPEG-ów oczywiście zamieszczamy także oryginalne, surowe pliki RAW.

Zdjęcia tradycyjnie wykonaliśmy po wcześniejszym resecie ustawień na standardowych ustawieniach aparatu. Mieliśmy okazję skorzystać z dwóch obiektywów Leica 50mm f/2 Summicron-M oraz Voigtlander Nokton 35mm f/1.4.


1/750 s, f/6.8, ISO 200

1/4000 s, f/4.8, ISO 200

1/4000 s, f/4.8, ISO 200

1/1500 s, f/5.6, ISO 200

1/2000 s, f/5.6, ISO 200

1/1000 s, f/5.6, ISO 200

1/4000 s, f/3.4, ISO 200

1/1000 s, f/8.0, ISO 200


1/4000 s, f/1.4, ISO 200

1/90 s, f/1.4, ISO 800

1/60 s, f/1.4, ISO 1600

1/3000 s, f/2.4, ISO 200

1/15 s, f/2.4, ISO 3200

1/60 s, f/1.4, ISO 2500

1/60 s, f/2.8, ISO 800

1/90 s, f/2.8, ISO 200

1/60 s, f/2.8, ISO 1600

1/45 s, f/5.6, ISO 3200

1/45 s, f/2.8, ISO 3200

1/60 s, f/1.4, ISO 1600

1/60 s, f/1.4, ISO 1000


1/45 s, f/2.4, ISO 800


1/30 s, f/9.5, ISO 800

1/12 s, f/4.0, ISO 800


1/60 s, f/2.8, ISO 250

1/60 s, f/2.4, ISO 800

1/125 s, f/2.8, ISO 1600

1/180 s, f/3.4, ISO 3200

1/350 s, f/2.8, ISO 6400

1/60 s, f/2.8, ISO 200

1/90 s, f/1.7, ISO 200

1/90 s, f/2.4, ISO 200

1/60 s, f/1.7, ISO 400

1/350 s, f/2.8, ISO 2000



 
 
Komentarze
Polecane artykuły
Rozwiń skrzydła - filtry szare Irix Edge w fotografii krajobrazu
12 Paź 2018
Zadajmy sobie pytanie: jak zaczynaliśmy swoją przygodę z fotografią? Zapewne w zależności od wieku, przygoda zaczynała się od „kliszy’“, kompaktu, bądź też telefonu komórkowego, lecz są to jedynie narzędzia będące odzwierciedleniem czasu i technologii w jakiej przyszło nam żyć, umożliwiające utrwalenie danej chwili.
0
Quadralite Move i Pulse - niedrogie lampy studyjne okiem Łukasza Piecyka
2 Paź 2018
Opanowanie światła błyskowego pozwala znacznie rozwinąć możliwości fotograficznego wyrazu i sprawi, że nasze zdjęcia zaczną wyglądać dużo lepiej. Na szczęście rozpoczęcie przygody ze światłem studyjnym nie musi oznaczać dużych wydatków.
0
Panasonic Lumix G9 - focus na fotografię
30 Wrz 2018
Lumix G9 to obecnie bez wątpienia jedna z najciekawszych propozycji dla wymagających fotografów. Co skrywa ten zaawansowany korpus?
0
Czy filmy małoobrazkowe sprawdzą się we współczesnej fotografii krajobrazu?
18 Wrz 2018
Aparaty analogowe dają możliwość niedrogiego rozpoczęcia przygody z bardziej świadomym fotografowaniem. Czy jednak w obecnych czasach film nadal może konkurować z cyfrą pod względem jakości obrazu?
1