Canon EF 35 mm f/1.4L USM - test

Canon EF 35 mm f/1.4L USM to jasny, szerokokątny obiektyw serii L, który jest obecny na rynku już od dłuższego czasu. Zobaczcie jak wypadł w naszym teście i porównajcie go z konkurencją.

3. Konstrukcja

Obudowa obiektywu Canon EF 35 mm f/1.4L USM wykonany jest z wysokiej jakości tworzyw sztucznych. Producent nie udostępnia informacji na temat użytych materiałów. Konstrukcja sprawia wrażenie porządnej. Projekt nie jest zbyt nowoczesny i przydałoby mu się lekkie odświeżenie. Canon wierny jest obłościom, które nie każdemu się podobają.

Przedni dekielek ma klasyczny, niezbyt wygodny uchwyt. Zestaw handlowy został uzupełniony o osłonę przeciwsłoneczną, pokrowiec i tylni dekielek.



Obiektyw nie jest najlżejszy, ale z pełnoklatkową lustrzanką tworzy dobrze wyważony zestaw.

Metalowy bagnet nie jest uszczelniony. Dość wąski pierścień ustawiania ostrości pokryty jest rowkowaną gumą. W testowanym egzemplarzu był na nim minimalny luz. Oprócz przełącznika AF/ MF na obiektywie znajduje się okienko, z którego możemy odczytać odległość zdjęciową.

Szkło zostało wyposażone w system tylnego ogniskowania z napędem USM, wspomagającym ustawianie ostrości i mającym zapewnić ciche działanie.



Canon EF 35 mm f/1.4L USM składa się z 11 elementów w 9 grupach. Średnica mocowania filtra wynosi 72 mm, a minimalna odległość ostrzenia to 0,3 m. W konstrukcji szkła zastosowano 8-listkową przesłonę, pracującą w zakresie f/1.4-f/22. Kąt widzenia obiektywu to 63 stopnie (w przypadku pełnej klatki).

Wyprodukowany w Japonii obiektyw waży 580 g, a jego wymiary to 79 x 86 mm.



1. Wstęp
2. Specyfikacja
3. Konstrukcja
4. Autofokus
5. Stabilizacja
6. Rozdzielczość RAW
7. Rozdzielczość JPEG
8. Rozmycie
9. Aberracja chromatyczna
10. Dystorsja
11. Winietowanie
12. Odblaski
13. Podsumowanie
14. Zdjęcia do pobrania
Komentarze
Polecane artykuły
Capture One Pro 12 pod lupą House of Retouching
3 Maj 2019
Capture One Pro 12 pojawił się na rynku już jakiś czas temu. Czy inżynierom udało się stworzyć kolejne narzędzia, które wycisną ostatnie soki z plików RAW i czy wypracowali nowe sposoby na przyśpieszenie pracy? A może pojawiły się bardziej zaawansowane opcje retuszu?
0
Panasonic Lumix G90 - pierwszy wybór, nie tylko dla fotografa
1 Maj 2019
Najnowszy Panasonic Lumix G90 to najlepsze cechy poprzednika i jeszcze bardziej zaawansowany tryb wideo, zbliżający go do topowych filmujących modeli z serii Lumix.
0
Łukasz Bożycki: pierwsza zima z Olympusem OM-D E-M1X
6 Kwi 2019
Fotografia przyrodnicza to pasmo niepowodzeń, które od czasu do czasu przerywane jest drobnym sukcesem. W dużym stopniu zależy on od możliwości i znajomości naszego sprzętu.
2
Okiem zawodowca: Lumix S1 i S1R
28 Mar 2019
Fotografka National Geographic, kreatywny portrecista, utytułowany fotoreporter publikujący w prasie... Zobaczcie, co o nowych pełnoklatkowych korpusach Panasonic mówią profesjonalni fotografowie.
0