Sigma 35 mm f/1.4 DG HSM - test

Obiektyw Sigma 35 mm f/1.4 DG HSM miał swoją premierę we wrześniu 2012 roku. To jasne, szerokokątne szkło zaprojektowane do pracy z cyfrowymi lustrzankami pełnoklatkowymi. Przekonajcie się jak wypadło w naszym teście.
1.Wstęp

Sigma 35 mm f/1.4 DG HSM to szerokokątny, jasny obiektyw zoptymalizowany do współpracy z pełnoklatkowymi lustrzankami cyfrowymi. Szkło pochodzi z serii "Art", oznaczającej profesjonalne obiektywy z dużym otworem względnym (według nowej klasyfikacji Sigmy).

Obudowa obiektywu została odświeżona - wygląda nowocześniej niż znane do tej pory konstrukcje Sigmy. 9-cio listkowa, zaokrąglona przysłona f/1.4 pozwala na uzyskanie rozmycia, a jednocześnie na pracę w ograniczonym oświetleniu. W konstrukcji optycznej obiektywu wykorzystano 13 soczewek. Aż 7 z nich jest wykonanych ze specjalnych szkieł SLD, FLD oraz w kształcie asferycznym. Za ostrzenie odpowiada ultradźwiękowy silnik HSM - Hyper Sonic Motor.



Szkło doskonale nadaje się do zdjęć krajobrazów, martwych natur, portretów, fotografii ulicznej oraz dokumentalnej. Obiektyw stworzony jest do kreatywnych zastosowań, w których kluczową rolę gra nieduża głębia ostrości i atrakcyjne bokeh.

Obiektyw testowany był z aparatem Canon 5D Mark III na standardowych ustawieniach aparatu.

Test został podzielony na następujące części:
Komentarze
Polecane artykuły
Capture One Pro 12 pod lupą House of Retouching
3 Maj 2019
Capture One Pro 12 pojawił się na rynku już jakiś czas temu. Czy inżynierom udało się stworzyć kolejne narzędzia, które wycisną ostatnie soki z plików RAW i czy wypracowali nowe sposoby na przyśpieszenie pracy? A może pojawiły się bardziej zaawansowane opcje retuszu?
0
Panasonic Lumix G90 - pierwszy wybór, nie tylko dla fotografa
1 Maj 2019
Najnowszy Panasonic Lumix G90 to najlepsze cechy poprzednika i jeszcze bardziej zaawansowany tryb wideo, zbliżający go do topowych filmujących modeli z serii Lumix.
0
Łukasz Bożycki: pierwsza zima z Olympusem OM-D E-M1X
6 Kwi 2019
Fotografia przyrodnicza to pasmo niepowodzeń, które od czasu do czasu przerywane jest drobnym sukcesem. W dużym stopniu zależy on od możliwości i znajomości naszego sprzętu.
2
Okiem zawodowca: Lumix S1 i S1R
28 Mar 2019
Fotografka National Geographic, kreatywny portrecista, utytułowany fotoreporter publikujący w prasie... Zobaczcie, co o nowych pełnoklatkowych korpusach Panasonic mówią profesjonalni fotografowie.
0