Plebiscyt 2018

1 z 13
Start
Koniec
Już po raz 14 zapraszamy Was do wyboru najlepszych produktów, wydarzeń i publikacji fotograficznych mijającego roku - największego w Polsce plebiscytu fotograficznego organizowanego wspólnie przez serwis Fotopolis oraz magazyn Digital Camera Polska! Zagłosuj i odbierz przygotowany przez nas prezent!
Jak głosować
Zależy nam, aby przyznawane nagrody były rzeczywistym odwzorowaniem najlepszych nominacji. Dlatego też w każdej chwili możecie wybrać opcję “Dalej” i przejść do kategorii, w której czujecie się pewni i macie swojego faworyta. Pamiętajcie - decydujecie o najważniejszych nagrodach w branży fotograficznej, więc oddajcie swoje głosy z rozwagą!
Ankieta czytelników
Tradycyjnie plebiscytowi na najlepsze produkty i wydarzenia fotograficzne mijającego roku towarzyszy ankieta czytelników. To z niej czerpiemy informacje o tym, co Wam się podoba w fotopolis.pl i Digital Camera, a co chcielibyście zmienić. Pytamy też jakie treści Was interesują i jakim sprzętem fotografujecie, co jest dla Was istotne przy wyborze aparatu, obiektywu, czy akcesorium fotograficznego.
Nagroda
Każdy kto zagłosuje i wypełni ankietę, otrzyma bezpłatnie e-wydanie dowolnego magazynu naszego wydawnictwa! Zajrzyj na www.ulubionykiosk.pl i sprawdź co może zainteresować Ciebie, lub kogoś z Twoich bliskich!
Rozpocznij!
Amatorski aparat systemowy roku
Głosuję
Canon EOS 2000D

Ten podstawowy model wprowadza do budżetowej linii lustrzanek Canon 24-megapikselową matrycę i oferuje szereg niezbędnych funkcji, które pozwolą rozwijać umiejętności początkującym fotografom. [Zobacz więcej]

Głosuję
Canon EOS 4000D

Najtańszy model w ofercie Canona to niezbędne funkcje w prostym, ale ergonomicznym body. W cenie 1200 zł oferuje 18-megapikselową matrycę i obiektyw kitowy 18-55 mm. W sam raz na początek przygody z fotografią. [Zobacz więcej]

Głosuję
Canon EOS M50

EOS M50 to tylko z pozoru korpus dla początkujących. 24-milionowa matryca, bogata funkcjonalność, złącze mikrofonowe i przystępna cena czynią go jedną z najciekawszych propozycji dla świadomych amatorów i vlogerów. [Zobacz więcej]

Głosuję
Fujifilm X-A5

Najtańszy reprezentant amatorskiej linii bezlusterkowców Fujifilm. Nowy model to przede wszystkim większa wydajność oraz szybkość i precyzja autofokusa z detekcją fazy. Do tego nagrywanie 4K, nowe filtry artystyczne oraz znana i sprawdzona ergonomia. [Zobacz więcej]

Głosuję
Fujifilm X-T100

X-T100 to niedroga konstrukcja dla fanów dobrego stylu, którzy oczekują wysokiej jakości zdjęć. W przystępnej cenie otrzymujemy 24-megapikselową matrycę, tryb seryjny 6 kl./s, szybki autofokus, odchylany ekran dotykowy i filmy 4K. [Zobacz więcej]

Głosuję
Olympus PEN E-PL9

To poręczny i bardzo stylowy aparat, który ma zainteresować zaawansowanych amatorów, blogerów i wszystkich, którzy stawiają na dobry styl i komfort podczas fotografowania i filmowania w 4K. [Zobacz więcej]

Zaawansowany aparat systemowy roku
Głosuję
Canon EOS R

Pierwszy pełnoklatkowy bezlusterkowiec Canon otwiera zupełnie nowy rozdział historii producenta i wprowadza ciekawe rozwiązania ergonomiczne. Aparat dla osób szukających niewielkiej, uniwersalnej pełnej klatki. [Zobacz więcej]

Głosuję
Fujifilm GFX 50R

GFX 50R to aparat, na jaki wielu fotografów czekało od dawna. To najlepsze cechy i możliwości profesjonalnego GFX 50S, zamknięte w stylizowanym na dalmierze, kompaktowym i poręcznym body. [Zobacz więcej]

Głosuję
Fujifilm X-H1

To najmocniejszy model z linii Fujifilm X adresowany do zawodowców i zaawansowanych amatorów. Solidny, szybki i wydajny, ma sprawdzić ma się zarówno w wymagającej pracy fotograficznej, jak i produkcjach wideo. [Zobacz więcej]

Głosuję
Fujifilm X-T3

Najnowszy bezlusterkowiec Fujifilm pretenduje do miana króla segmentu APS-C i jednego z najbardziej uniwersalnych aparatów w ogóle. [Zobacz więcej]

Głosuję
Nikon Z6

Szybkostrzelny bliźniak modelu Z7. Ma być doskonałą propozycją dla osób, które od aparatu oczekują wysokiej jakości zdjęć i filmów w parze z ergonomicznym i szybkim body, które poradzi sobie w każdej sytuacji. [Zobacz więcej]

Głosuję
Nikon Z7

Droższy model z linii Z, ma stanowić lekką i wygodną alternatywę dla dużych profesjonalnych lustrzanek. Dzięki 47-milionowej stabilizowanej matrycy ma sprawdzić się wszędzie tam, gdzie jakość obrazu jest priorytetem. [Zobacz więcej]

Głosuję
Panasonic Lumix GH5S

Najnowszy model z filmowej linii bezlusterkowców Lumix, to jeszcze większe możliwości wideo i zaprojektowana specjalnie z myślą o rejestracji obrazu w 4K matryca 10 Mp, a wszystko zamknięte w sprawdzonym, ergonomicznym body. [Zobacz więcej]

Głosuję
Panasonic Lumix GX9

Topowy „fotograficzny” model micro 4/3 producenta. Wyjątkowo uniwersalny, solidny i uszczelniony korpus, wyróżniający się dopracowaną ergonomią, imponującą wydajnością, a także zaawansowanymi funkcjami wideo. [Zobacz więcej]

Głosuję
Sony A7 III

Trzecia generacja “podstawowej” pełnej klatki Sony pretenduje do miana najbardziej uniwersalnego aparatu na rynku. Oferowany jest przy tym w przystępnej, jak na ten segment, cenie. [Zobacz więcej]

Aparat kompaktowy roku
Głosuję
Fujifilm XF10

Kierowany do hobbystów XF10 z 24-megapikselową matrycą APS-C i stałoogniskowym, jasnym obiektywem 28 mm f/2.8 ma być ciekawą alternatywą dla smartfona i towarzyszem codziennych chwil. [Zobacz więcej]

Głosuję
Leica D-Lux 7

Luksusowa adaptacja modelu LX100 II. Łączy w sobie eleganckie wzornictwo i firmware stworzony przez kultową markę z rozwiązaniami sprzętowymi opracowanymi przez firmę Panasonic. [Zobacz więcej]

Głosuję
Nikon Coolpix P1000

Nowy model dla miłośników superzoomów. Otrzymujemy m.in. możliwość zapisu RAW, filmy 4K, większy wizjer i bardziej rozbudowaną ergonomię, a zakres 24-3000 mm daje swobodę uchwycenia zarówno szerokich scen jak i ekstremalnych zbliżeń. [Zobacz więcej]

Głosuję
Panasonic Lumix FT7

Najnowszy “wszystkoodporny” kompakt ze stajni Panasonic i zarazem pierwszy w historii aparat o zwiększonej wytrzymałości wyposażony we wbudowany wizjer elektroniczny. [Zobacz więcej]

Głosuję
Panasonic Lumix LX100 II

Kolejna generacja jednego z najbardziej uniwersalnych kompaktów na rynku przynosi potrzebne aktualizacje w postaci lepszej matrycy i funkcji dotykowych. Choć zmiany nie są rewolucyjne, to wciąż aparat, który w swojej klasie nie ma dziś konkurencji. [Zobacz więcej]

Głosuję
Ricoh GR III

Trzecia generacja kultowego kompaktu to m.in. nowa 24-milionowa matryca z systemem stabilizacji, autofokus oparty o detekcję fazy i poprawiona optyka, a wszystko w jeszcze bardziej kompaktowym i ergonomicznym body. [Zobacz więcej]

Głosuję
Sony RX100 VI

Szósta generacja modelu RX100 po raz kolejny definiuje pojęcie zaawansowanego kompaktu. W kieszonkowej formie oferuje obiektyw o ekwiwalencie 24-200 mm, tryb seryjny 24 kl./s i najszybszy w tej klasie układ AF. Do tego pozwala rejestrować filmy 4K HDR. [Zobacz więcej]

Głosuję
Zeiss ZX1

Jeden z najbardziej śmiałych konceptów ostatnich lat. Oprócz 37-milionowej matrycy, możliwości bezpośredniego połączenia się z internetem i gigantycznego ekranu dotykowego otrzymujemy m.in. wbudowany program Adobe Lightroom CC. [Zobacz więcej]

Obiektyw roku do lustrzanki
Głosuję
Samyang AF 85 mm f/1.4 EF

Drugi w historii producenta obiektyw z systemem AF, zaprojektowany z myślą o cyfrowych lustrzankach. To jasna portretówka w świetnej cenie, po którą sięgnie niejeden fotograf modowy, ślubny czy portretowy. [Zobacz więcej]

Głosuję
Canon EF 400 mm f/2.8L IS III USM

Nowa wersja flagowej “sportowej” armaty Canon  to superszybki silnik AF, wzorowe wykonanie i najwyższą jakość zdjęć. Dzięki nowoczesnej konstrukcji optycznej obiektyw jest aż o kilogram lżejszy od poprzednika. [Zobacz więcej]

Głosuję
Canon EF 600 mm f/4L IS III USM

Aktualizacja topowej “sześćsetki” producenta to superszybki silnik AF, wzorowe wykonanie i najwyższa jakość zdjęć. Dzięki nowoczesnej konstrukcji optycznej obiektyw jest aż o kilogram lżejszy od poprzednika. [Zobacz więcej]

Głosuję
Irix 150 mm f/2.8 Macro 1:1

Producent wkracza na rynek z pierwszym modelem tele makro, który dzięki wyjątkowej konfiguracji ma być jedną z najdoskonalszych konstrukcji przeznaczonych do fotografowania małych obiektów. [Zobacz więcej]

Głosuję
Nikon AF-S Nikkor 180-400 mm f/4E TC1.4 FL ED VR

Obiektyw wyposażony w system stabilizacji o skuteczności 4 EV i wbudowany telekonwerter 1,4 x, co w parze z uniwersalnym zakresem czynią z niego jedną z najbardziej praktycznych konstrukcji na rynku. [Zobacz więcej]

Głosuję
Nikon AF-S Nikkor 500 mm f/5.6E PF ED VR

Nowoczesną konstrukcja, którą docenią fotografowie sportu i dzikiej przyrody. Dzięki zastosowaniu soczewki Fresnela, obiektyw pod względem wymiarów nie ma sobie równych w swojej klasie. [Zobacz więcej]

Głosuję
Samyang AF 14 mm f/2.8 EF/F

Pierwsza w ofercie producenta ultraszerokokątna lustrzankowa stałka z autofokusem. Solidny korpus, wydajny silnik AF, dobra optyka i świetny stosunek ceny do jakości sprawiają, że szkło ma szansę stać się z jedną z najbardziej popularnych pozycji wśród miłośników szerokiego kąta. [Zobacz więcej]

Głosuję
Sigma Art 105 mm f/1.4 DG HSM

"Najdłuższy” obiektyw ze światłem f/1.4 w ofercie producenta i jedno z niewielu tego typu szkieł na rynku. Połączenie długiej ogniskowej i dużego maksymalnego otworu przysłony ma pozwolić na uzyskanie wyjątkowo plastycznego obrazu. [Zobacz więcej]

Głosuję
Sigma Art 14-24 mm f/2.8 DG HSM

Najnowszy model 14-24 mm f/2.8 DG HSM Art to ultraszerokokątny zoom, który może stać się nowym standardem dla fotografów krajobrazu i architektury, a także fotoreporterów czy fotografów ślubnych. [Zobacz więcej]

Głosuję
Sigma Art 28 mm f/1.4 DG HSM

Wyjątkowo jasna reporterska stałka, wyposażona w nowoczesną optykę i technologie minimalizujące jej wady, ma szansę zagościć na stałe w torbach dokumentalistów, fotografów ulicznych i wszystkich, którzy doceniają pracę z szerokim kątem. [Zobacz więcej]

Głosuję
Sigma Art 40 mm f/1.4 DG HSM

Zaprojektowany z myślą o filmowcach, może być też wyjątkowo ciekawym standardem. Obiektyw pokochają wszyscy, którzy przekonali się już o uniwersalności tej mało popularnej ogniskowej. [Zobacz więcej]

Głosuję
Sigma Sports 60-600 mm f/4.5-6.3 DG OS HSM

Pierwszy na świecie pełnoklatkowy, 10-krotny zoom. Dzięki wyjątkowej konstrukcji, ma zachowywać wysoką jakość w całym zakresie, a stabilizacja o skuteczności 4 EV i szybki silnik AF sprawiać, że sprawdzi się w fotografii sportu i dzikiej przyrody. [Zobacz więcej]

Głosuję
Tamron SP 15-30 mm f/2.8 Di VC USD G2

Zaktualizowany obiektyw 15-30 mm szczególnie spodoba się fotografom krajobrazu, architektury i wnętrz. Otrzymujemy lepszą optykę, szybszy autofokus i bardziej wydajną stabilizację w tej samej cenie. [Zobacz więcej]

Głosuję
Tokina Opera 50 mm f/1.4 FF

Pierwszym reprezentant nowej profesjonalnej linii obiektywów producenta. Jasny standard to przede wszystkim zaawansowana optyka, precyzyjny AF i uszczelniona konstrukcja, które spełnić mają wymagania najbardziej wymagających fotografów. [Zobacz więcej]

Głosuję
Venus Optics Laowa 100 mm f/2.8 2X Ultra Macro APO

Ta unikalna “setka” zapewnia maksymalne powiększenie 2 x przy minimalnej odległości ogniskowania wynoszącej zaledwie 24,7 cm. Ze względu na ogniskową sprawdzi się także w fotografii portretowej. [Zobacz więcej]

Głosuję
Venus Optics Laowa 25 mm f/2.8 2.5-5X Ultra Macro

Ciekawy, kompaktowy obiektyw makro, który dzięki bardzo dużej skali odwzorowania pozwoli na wygodne fotografowanie wyjątkowo małych obiektów, bez konieczności stosowania dodatkowych akcesoriów. [Zobacz więcej]

Obiektyw roku do bezlusterkowca
Głosuję
Canon RF 28-70 mm f/2L USM

Pierwszy na świecie pełnoklatkowy obiektyw zmiennoogniskowy ze stałym światłem f/2 to unikalna konstrukcja, która zapewne zainteresuje nie tylko fotografów, ale również twórców wideo. [Zobacz więcej]

Głosuję
Canon RF 50 mm f/1.2L USM

Pierwsza stałka ze światłem f/1.2 w nowym bezlusterkowym systemie EOS R i zarazem obiektyw, który dla wielu fotografów stanie się standardem na kolejne lata. Godny i dużo bardziej kompaktowy następca lustrzankowej L-ki z 2007 roku. [Zobacz więcej]

Głosuję
Fujifilm Fujinon XF 200 mm f/2 R LM OIS WR

Pierwsze profesjonalne super-telefoto w systemie Fujifilm X. Dzięki kompaktowej konstrukcji i dedykowanemu konwerterowi ma szansę spopularyzować bezlusterkowce producenta wśród fotografów sportu. [Zobacz więcej]

Głosuję
Fujifilm Fujinon XF 8-16 mm f/2.8 R LM WR

Jasny zaawansowany zoom o ekwiwalencie 12-24 mm wypełnia lukę w ofercie Fujifilm. Wyposażony w pływający element układu optycznego, korygujący zakrzywienia pola często występujące w tego rodzaju szkłach. [Zobacz więcej]

Głosuję
Panasonic Leica DG Vario-Elmarit 50-200 mm f/2.8-4 ASPH.

Jasny, lekki i kompaktowy zoom do zadań specjalnych. Podpięty do korpusu Mikro Cztery Trzecie oferuje nam ekwiwalent 100-400 mm, stając się doskonałą propozycją dla fotografów przyrody i sportu. [Zobacz więcej]

Głosuję
Sigma Art 105 mm f/1.4 DG HSM

To “najdłuższy” obiektyw ze światłem f/1.4 w ofercie producenta i jedno z niewielu tego typu szkieł na rynku. Połączenie długiej ogniskowej i dużego maksymalnego otworu przysłony ma pozwolić na uzyskanie wyjątkowo plastycznego obrazu. [Zobacz więcej]

Głosuję
Sigma Art 28 mm f/1.4 DG HSM

Wyjątkowo jasna reporterska stałka, wyposażona w nowoczesną optykę i technologie minimalizujące jej wady, ma szansę zagościć na stałe w torbach dokumentalistów, fotografów ulicznych i wszystkich, którzy doceniają pracę z szerokim kątem. [Zobacz więcej]

Głosuję
Sigma Art 40 mm f/1.4 DG HSM

Zaprojektowany dla filmowców, może być też wyjątkowo ciekawym standardem. Obiektyw pokochają wszyscy, którzy przekonali się już o uniwersalności tej mało popularnej ogniskowej. [Zobacz więcej]

Głosuję
Sigma Contemporary 56 mm f/1.4 DC DN

Ta jasna portretowa stałka zaprojektowana została z myślą o aparatach APS-C. Dzięki wyjątkowo przystępnej cenie i wysokiej jakości optyce stanie się pozycją obowiązkową w ekwipunku niejednego fotografa. [Zobacz]

Głosuję
Sony FE 24 mm f/1.4 GM

W kompaktowym korpusie zamknięto zaawansowaną jasną optykę, a możliwość przełączenia pierścienia przysłony w tryb bezstopniowy i liniowe przełożenie pierścienia ostrości przypadną do gustu także filmowcom. [Zobacz więcej]

Głosuję
Sony FE 400 mm F/2.8 GM OSS

Teleobiektyw, który ma być odpowiedzią na potrzeby fotografów sportowych czy dzikiej przyrody. Szkło, jak na swoją klasę będzie stosunkowo lekkie, a producent obiecuje najwyższą jakość optyki. [Zobacz więcej]

Głosuję
Tamron 28-75 mm f/2.8 Di III RXD

Drugi “bezlusterkowy” obiektyw w historii Tamrona to solidny i zaawansowany reporterski standard-zoom, który ma być alternatywą dla drogich modeli systemowych Sony FE. [Zobacz więcej]

Głosuję
Tokina FíRIN 20 mm f/2 FE AF

Druga profesjonalna stałka Tokiny, stworzona z myślą o pełnoklatkowych bezlusterkowcach Sony. Oprócz wysokiej jakości optyki, otrzymujemy także szybki układ AF, który znacznie ułatwi fotografowanie. [Zobacz więcej]

Głosuję
Venus Optics Laowa 100 mm f/2.8 2X Ultra Macro APO

Ta ciekawa “setka” makro oferuje powiększenie 2 x przy minimalnej odległości ogniskowania wynoszącej zaledwie 24,7 cm. Ze względu na ogniskową sprawdzi się także w fotografii portretowej. [Zobacz więcej]

Głosuję
Venus Optics Laowa 25 mm f/2.8 2.5-5X Ultra Macro

Ciekawy, kompaktowy obiektyw makro, który dzięki bardzo dużej skali odwzorowania pozwoli na wygodne fotografowanie wyjątkowo małych obiektów, bez konieczności stosowania dodatkowych akcesoriów. [Zobacz więcej]

Głosuję
Venus Optics Laowa 9 mm f/2.8 ZERO-D

Najnowszy, kierowany do użytkowników aparatów APS-C manualny model Laowa 9 mm f/2.8 ZERO-D, to konstrukcja o ekwiwalencie 14 mm, która ma odznaczać się niemal zerową dystorsją oraz wysoką jakością obrazu. [Zobacz więcej]

Fotograficzny smartfon roku
Głosuję
Google Pixel 3

Trzecia odsłona flagowca Google, mimo iż wyposażona w pojedynczy aparat, za sprawą udoskonalonych algorytmów przetwarzania obrazu ma godnie konkurować z innymi producentami o miano najlepszego fotograficznego smartfona. [Zobacz więcej]

Głosuję
Huawei Mate 20 Pro

Potrójny moduł kamer z optycznym zakresem od 16 do 80 mm, sztuczna inteligencja i najnowsze technologie poprawiające jakość obrazu oraz funkcjonalne tryby pracy - to tylko niektóre z cech nowego flagowego phabletu Huawei. [Zobacz więcej]

Głosuję
Huawei P20 Pro

Smartfon, który jako pierwszy na rynku wyposażony został w 3 moduły aparatów i “sztuczną inteligencję”, na nowo definiuje pojęcie fotograficznego smartfona i wyznacza standardy innym producentom. [Zobacz więcej]

Głosuję
iPhone Xs Max

Najnowszy flagowiec Apple oferuje podwójny 12-megapikselowy aparat, a większy fizyczny rozmiar matrycy, nowy tryb Smart HDR, usprawniony tryb symulacji rozmycia tła i oparty o sieci neuronowe procesor. [Zobacz więcej]

Głosuję
LG G7 ThinQ

Podobnie jak większość flagowców oferuje podwójny aparat, przy czym w odróżnieniu od konkurencji, zamiast dłuższej ogniskowej, otrzymujemy prawdziwy szeroki kąt, idealny do fotografii krajobrazowej. [Zobacz więcej]

Głosuję
Samsung Galaxy Note 9

To prawdziwe multimedialne monstrum. Wyposażony w usprawniony podwójny układ aparatu ma być obecnie najbardziej zaawansowanym urządzeniem w swojej klasie. [Zobacz więcej]

Głosuję
Samsung Galaxy S9+

Galaxy S9+ wzbogaca flagową linię smartfonów o bardziej zaawansowany, podwójny układ aparatu, który gwarantować ma najlepszą na rynku jakość zdjęć. To też model, który jako pierwszy w historii oferuje regulowaną przysłonę. [Zobacz więcej]

Głosuję
Sony Xperia XZ2 Premium

Najnowszy flagowiec Sony oferuje 2 aparaty, tryb portretowy, filmy w ultra zwolnionym tempie i świetnej jakości zdjęć w słabym świetle. Słowem wszystko, by godnie rywalizować z modelami konkurencji. [Zobacz więcej]

Głosuję
Xiaomi Mi8

Wyjątkowo przystępny cenowo konkurent najlepszych flagowców. Otrzymujemy podwójny aparat, funkcję symulacji rozmycia tła, filmy 4K i mocną ogólną specyfikację w cenie niemal 2-krotnie niższej niż u konkurencji. [Zobacz więcej]

Akcesorium roku
Głosuję
COOPH Heatable Photo Vest

Bezrękawnik COOPH, dzięki specjalnemu systemowi ogrzewania umilić ma wielogodzinną pracę w niesprzyjających warunkach. Jak zawsze możemy też liczyć na praktyczne kieszenie, które pomieszczą nawet duże obiektywy. [Zobacz więcej]

Głosuję
Irix Edge 100

Nowy system filtrów prostokątnych Irix Edge 100 oferuje najcieńszy i najlżejszy na rynku uchwytu przeznaczonego do filtrów o szerokości 100 mm. [Zobacz więcej]

Głosuję
Lumu Power 2

Nowa generacja współpracującego ze smartfonami Lumu zamyka funkcjonalność profesjonalnych światłomierzy w miniaturowej formie. [Zobacz więcej]

Głosuję
Manfrotto Befree Advanced

Seria Befree to jedne z najbardziej przyjaznych podróżnikom statywów na rynku, które łączą kompaktowe wymiary i niewielką wagę z dużą wytrzymałością. [Zobacz więcej]

Głosuję
MeFoto S Collection

Marka znana z kolorowych, kompaktowych statywów, oferujących bardzo dobry stosunek jakości do ceny. W linii S Collection znajdziemy te same modele, jednak o usprawnionej konstrukcji. [Zobacz więcej]

Głosuję
MindShift Gear BacKlight 18L

BackLight 18L to dobrze znana wytrzymała i funkcjonalna konstrukcja z wygodnym dostępem do sprzętu, w nowym mniejszym rozmiarze. idealna dla fotografów pracujących w trudnych warunkach pogodowych. [Zobacz więcej]

Głosuję
Peak Design Travel Line Backpack

Coś dla podróżników! Duża pojemność, unikalny system przechowywania sprzętu i rzeczy osobistych, odporna i wytrzymała konstrukcja to tylko kilka cech plecaka z najnowszej kolekcji Travel Line. [Zobacz więcej]

Głosuję
Tenba Cooper Backpack

Odporna na warunki pogodowe konstrukcja, dwie komory z szybkim dostępem, dodatkowe kieszenie na akcesoria i wygodny system nośny - to główne cechy plecaka z serii Tenba Cooper. [Zobacz więcej]

Głosuję
Vanguard Alta Pro 2

Najbardziej zaawansowany z trójnogów Vanguard oferuje dużą stabilność, świetną jakość wykonania i wygodę obsługi, którą docenią wszyscy profesjonaliści. [Zobacz więcej]

Akcesorium oświetleniowe roku
Głosuję
Canon Speedlite 470EX-AI

Model wyposażony w funkcję inteligentnego odbicia światła Auto Intelligent Bounce. Technologia automatycznie oblicza odległość i ustawia pozycję głowicy lampy błyskowej, aby uzyskać optymalne oświetlenie obiektu. [Zobacz więcej]

Głosuję
Elinchrom ELB 500 TTL

ELB 500 TTL ma być najmocniejszym kompaktowym systemem generatorowym na rynku, który oferuje miniaturowe głowice i zaawansowane funkcje. Przypadnie do gustu wymagającym fotografom błyskającym w terenie. [Zobacz więcej]

Głosuję
Fomei LED WiFi 100B i 210B

Nowe głowice LED z możliwością sterowania temperaturą barwową, komunikacją bezprzewodową i mocowaniem typu Bowens, które pozwoli na wygodne montowanie modyfikatorów. [Zobacz więcej]

Głosuję
Profoto B10

Najmniejsza i najlżejsza lampa typu off-camera w historii szwedzkiego producenta, zapewnia moc o ekwiwalencie aż pięciu reporterskich fleszy. [Zobacz więcej]

Głosuję
Quadralite Atlas 600 Pro TTL

Następca plenerowego modelu Atlas 600 TTL oferuje między innymi krótszy czas przeładowania i większą stabilność temperatury dostarczanego światła. [Zobacz więcej]

Głosuję
Quadralite Atlas LED

Nowa lampa światła ciągłego, która dzięki dołączanemu do zestawu akumulatorowi i uniwersalnemu mocowaniu akcesoriów sprawdzić ma się zarówno w filmie jak i fotografii - w studio i w plenerze. [Zobacz więcej]

Głosuję
Sony HVL-F60RM

Najnowsza flagowa lampa reporterska HVL-F60RM zaspokoić ma wszystkie potrzeby coraz liczniejszego grona zawodowych fotografów, którzy przesiadają się na system Sony. [Zobacz więcej]

Monitory i rozwiązania do edycji roku
Głosuję
Asus ProArt PA32UC-K

Nowy 32-calowy profesjonalny monitor ASUS z serii Pro Art oprócz dużego formatu i wysokiej rozdzielczości oferuje 99,5-procentowe pokrycie gamutu Adobe RGB i opcję kalibracji sprzętowej. [Zobacz więcej]

Głosuję
BenQ SW240

Budżetowy monitor ze sprzętową kalibracją, oferuje matrycę IPS, 99-procentowe pokrycie gamutu Adobe RGB i świetną ergonomię za mniej niż 2 tys. złotych. [Zobacz więcej]

Głosuję
Eizo ColorEdge CG279X

Mniejszy brat modelu CG319X zamyka te same osiągi w nieco mniejszej obudowie, z 27-calową matrycą 2,5K (2560 x 1440 pikseli). [Zobacz więcej]

Głosuję
Eizo ColorEdge CG319X

Precyzyjne narzędzie pracy profesjonalnych fotografów, grafików, montażystów i osób zajmujących się korekcją barwną, z 31-calowym wyświetlaczem 4K HDR i wbudowanym kolorymetrem. [Zobacz więcej]

Głosuję
iPad Pro

Najnowszy iPad Pro to mniejsze ramki i bardziej symetryczny ekran IPS (2732 x 2048 pikseli) w pełni pokrywający gamut DCI-P3 zapewnić mają wygodniejszą i bardziej precyzyjna pracę. [Zobacz więcej]

Głosuję
Loupedeck+

Druga generacja konsoli Loupedeck to między innymi kompatybilność z większą liczbą programów, poprawiona budowa i wykonanie, a także bardziej rozbudowane możliwości personalizacji i konfiguracji. [Zobacz więcej]

Głosuję
Microsoft Surface Pro 6

Najnowsza hybryda tabletu i komputera firmy Microsoft oferuje większą o 70% wydajność od swojego poprzednika. W pracy fotograficznej pomoże nam 12,3-calowy wyświetlaczem Pixel Sense o rozdzielczości 2736 x 1824 i precyzyjne pióro Surface Pen z 4096 poziomami nacisku. [Zobacz więcej]

Głosuję
NEC MultiSync PA271Q

Najnowszy 27-calowy monitor z profesjonalnej linii PA sprostać ma oczekiwaniom zawodowców z szeroko rozumianej branży kreatywnej - od projektantów, aż po grafików i fotografów. [Zobacz więcej]

Głosuję
Philips 328P6VUBREB

32-calowy monitor 4K HDR dla fotografów i filmowców , który dzięki dobremu stosunkowi oferowanych możliwości do ceny może namieszać w segmencie budżetowych monitorów przeznaczonych do pracy z kolorem. [Zobacz więcej]

Głosuję
Wacom Cintiq Pro 24

Najnowszy profesjonalny tablet Wacoma oprócz bardzo dobrej specyfikacji pozwala także na podłączenie opcjonalnego modułu, który przekształci całość w wydajną stację roboczą, zastępującą komputer. [Zobacz więcej]

Głosuję
Wacom Intuos

Najnowsze wcielenie serii Wacom Intuos przede wszystkim pozbywa się kabli. Otrzymujemy też bardziej czułe piórko i cieńszą obudowę oraz lepiej rozmieszczone przyciski skrótów. W sam raz do obróbki zdjęć dla osób z mniejszym budżetem. [Zobacz więcej]

Z powietrza i w ruchu
Głosuję
DJI Mavic 2 Pro / Mavic 2 Zoom

Kolejna generacja Mavic to dwa drony - jeden z obiektywem zoom, drugi z 1-calową matrycą. Te zaawansowane wirnikowce stanowią pomost pomiędzy konstrukcjami konsumenckimi, a dużymi dronami filmowymi. [Zobacz więcej]

Głosuję
DJI Osmo Pocket

Najmniejszy na świecie 3-osiowy gimbal pozwala rejestrować materiał  4K 60 kl./s lub filmy Full HD w zwolnionym tempie 120 kl./s. Do tego oferuje zestaw trybów kreatywnych, a wszystko to w formie, którą zmieścimy do kieszeni. [Zobacz więcej]

Głosuję
DJI Ronin S

W ofercie firmy brakowało do tej pory produktów, które w pełni odpowiadałyby zapotrzebowaniom użytkownikom lustrzanek i bezlusterkowców z nieco mniejszym budżetem. Lukę tę wypełniać ma uniwersalny Ronin S. [Zobacz więcej]

Głosuję
Feiyu Tech AK4000

To gimbal do zastosowań profesjonalnych. Oferując udźwig do 4 kg pozwoli na nieskrępowaną pracę z lustrzankami, a nowe silniki o dużej mocy, wydajniejszy chip i algorytmy odpowiadające za stabilizację mają zapewnić nam jeszcze gładsze ujęcia. [Zobacz więcej]

Głosuję
Feiyu Tech G6 Plus

Model G6 Plus pretenduje do miana najbardziej uniwersalnego konsumenckiego stabilizatora na rynku. Dzięki regulowanemu mocowaniu, zamocujemy na nim zarówno smartfony, kamery sportowe, jak i niewielkie bezlusterkowce. Do tego oferuje wygodną ergonomię i jest odporny na zachlapania. [Zobacz więcej]

Głosuję
GoPro HERO7 Black

Siódma generacja kamery sportowej HERO to przede wszystkim udoskonalony system stabilizacji, który oferować ma rezultaty zbliżone do gimbala oraz możliwość bezpośredniego przesyłania materiału na żywo. [Zobacz więcej]

Głosuję
Yuneec Mantis Q

Bezpośrednia odpowiedź na model DJI Mavic Air. Mantis Q filmuje w 4K, posiada system śledzenia, rozpędza się do 72 km/h i pozwala na 33 minuty lotu. Do tego jest relatywnie tani. [Zobacz więcej]

Głosuję
Zhiyun Crane 3 LAB

Kompletnie przeprojektowany flagowy gimbal producenta oferuje m.in. usprawnioną ergonomię, znacznie większy udźwig, dokładniejsze silniki, wydajniejszą baterię, rozbudowane tryby pracy i zintegrowany system follow focus. [Zobacz więcej]

Głosuję
Zhiyun Weebill LAB

Choć pod wieloma względami nawiązuje do flagowca, zaprojektowane zostało pod kątem mniejszych aparatów. Oferując świetny stosunek ceny do jakości i gabarytów, pozwoli znacznie wzbogacić produkcje wideo wykonywane przy pomocy bezlusterkowców. [Zobacz więcej]

Fotograficzne wydarzenie roku
Głosuję
Foto Camp

Festiwal określony mianem fotograficzno-podróżniczego Woodstocka. Oparty na oryginalnej formule, w ramach której goście i prowadzący spędzają wspólnie czas na swego rodzaju “obozie” w Karkonoskim Parku Narodowym. [Zobacz więcej]

Głosuję
Międzynarodowy Festiwal Fotografii w Łodzi (Fotofestiwal)

Jeden z najchętniej odwiedzanych festiwali fotograficznych w Europie. Od lat przyciąga niesamowitą energią i zaskakuje prezentacjami w niezwykłych przestrzeniach pofabrycznej Łodzi. Tegoroczna edycja to blisko 30 wystaw, 100 międzynarodowych gości i masa wydarzeń towarzyszących. [Zobacz więcej]

Głosuję
Miesiąc Fotografii w Krakowie

Jedno z najważniejszych europejskich wydarzeń fotograficznych i jedna największych cyklicznych imprez poświęconych sztukom wizualnym w Polsce. Co roku program główny i sekcja Show-Off prezentuje wyjątkowe projekty uznanych artystów i debiutantów. [Zobacz więcej]

Głosuję
Portret osobisty, czyli bliskie spotkanie z… vol. 2

To wielowymiarowa próba ukazania osoby poza krótkim "tu i teraz". W ramach projektu odbyły się unikalne sesje fotograficzne wykonane przez uznanych polskich mistrzów fotografii, składające się na portret mieszkańców Warszawy. [Zobacz więcej]

Głosuję
W Ramach Sopotu

Festiwal z roku na rok staje się coraz ciekawszą pozycją na mapie fotograficznych wydarzeń w Polsce. Oprócz prac wybranego grona rezydentów, mieliśmy okazję oglądać najciekawsze polskie projekty fotograficzne ostatniego roku. [Zobacz więcej]

Głosuję
Wszyscy Jesteśmy Fotografami edycja 9 i 10

Cykl spotkań i projekcji filmowych pomyślany jako przyjazny przewodnik po świecie współczesnego obrazu fotograficznego. Opracowany przez artystów, kuratorów, dziennikarzy, animatorów kultury i historyków sztuki, zachęcać ma do uważnego i krytycznego przyjrzenia się temu medium. [Zobacz więcej]

Głosuję
“Krzysztof Miller. Rok 1989” / Dom Spotkań z Historią

Rok 1989 przyniósł wolność i nadzieję. Pośmiertna wystawa w DSH ukazuje wydarzenia tamtego okresu w obiektywie początkującego jeszcze wtedy Krzysztofa Millera. [Zobacz więcej]

Fotograficzna publikacja roku
Głosuję
“Death Landscapes” - Hubert Humka

Druga książka Huberta Humki opowiada o ludzkiej traumie za pomocą zdjęć z 13 miejsc, które były jej świadkiem. Wśród załączonych dokumentów można znaleźć m.in. nigdy wcześniej nie publikowany pamiętnik największego polskiego seryjnego zabójcy, czy SMS-y wysyłane przez uczestników zlotu młodzieżówki Norweskiej Partii Pracy w trakcie masakry dokonanej przez Andersa Breivika. [Zobacz więcej]

Głosuję
„Alexander” - Michał Siarek

Dokumentacja próby wykucia nowego mitu narodowego Macedonii. Populistyczny rząd macedoński by przykryć własną bierność postawił na gest symboliczny: politykę historyczną karkołomnie łączącą współczesną, słowiańską Macedonię z antycznym wodzem Aleksandrem Wielkim. [Zobacz więcej]

Głosuję
„Cry Of An Echo” - Małgorzata Stankiewicz

Efekt 6 miesięcy spędzonych przez fotografkę w Białowieskim Parku Narodowym. Celowo uszkodzone analogowe kadry, ukazujące przyrodę Białowieży stają się niemym protestem autorki przeciwko wycinkom w ostatnim lesie pierwotnym Europy. [Zobacz więcej]

Głosuję
„Echo” - Magdalena i Maksymilian Rigamonti

Efekt pięcioletniej pracy Magdaleny i Maksymiliana Rigamonti - wielokrotnie nagradzanego fotoreportera i dziennikarki. Książka o miejscach,  które zniknęły ze współczesnych map Wołynia na Ukrainie. O poszukiwaniu śladów pamięci o tym, czego już nie ma. [Zobacz więcej]

Głosuję
„Subterranean River" - Łukasz Rusznica

Projekt bazujący na japońskiej mitologii. Prezentowane zdjęcia są konsekwencją funkcjonowania w nowym otoczeniu, efektem procesu poznawania ludzi i budowania relacji. Seria stawia pytanie o to, jak bardzo niepełni się czujemy i jak szukamy drogi powrotu. [Zobacz więcej]

Głosuję
„Tomek Tyndyk/Teatr” - Tomek Tyndyk

Pierwsza książka Tomka Tyndyka to intymny zapis prób i spektakli. “Chciałem uchwycić tę wąską szczelinę między tym, co niedostępne, a co za chwilę może zostać ujawnione” - mówi o projekcie jego autor. [Zobacz więcej]

Głosuję
„Widzi-mi-się” - Marta Szymańska i Rafal Milach

To książka o fotografii dla trochę starszych dzieci i ciekawych świata dorosłych. Nie ma w niej jednak instrukcji, jak robić dobre zdjęcia. Jest za to wiele wskazówek, jak je oglądać. Udowadnia ona, że nie istnieje jedna poprawna odpowiedź na pytanie, co widzisz na zdjęciu. [Zobacz więcej]

zamknij X
Plebiscyt 2018
Zagłosuj
Na najlepsze produkty i wydarzenia roku 2018
Głosuj!