Plebiscyt 2020

1 z 13
Start
Koniec

 Partner

Już po raz 16 zapraszamy Was do wyboru najlepszych produktów, wydarzeń i publikacji fotograficznych mijającego roku - największego w Polsce plebiscytu fotograficznego po raz 5 organizowanego wspólnie przez serwis Fotopolis oraz magazyn Digital Camera Polska! Zagłosujcie i odbierzcie przygotowany przez nas prezenty! Jak zawsze, czekamy również na Wasze opinie w ankiecie czytelników!
Partnerem tegorocznej edycji Plebiscytu jest ponownie firma Fotoforma - autoryzowany reseller największych producentów sprzętu foto i video.
Jak głosować
Zależy nam, aby przyznawane nagrody były rzeczywistym odwzorowaniem najlepszych nominacji. Dlatego też w każdej chwili możecie wybrać opcję “Dalej” i przejść do kategorii, w której czujecie się pewni i macie swojego faworyta. Pamiętajcie - decydujecie o najważniejszych nagrodach w branży fotograficznej, więc oddajcie swoje głosy z rozwagą!
Ankieta czytelników
Tradycyjnie plebiscytowi na najlepsze produkty i wydarzenia fotograficzne mijającego roku towarzyszy ankieta czytelników. To z niej czerpiemy informacje o tym, co Wam się podoba w fotopolis.pl i Digital Camera, a co chcielibyście zmienić. Pytamy też jakie treści Was interesują i jakim sprzętem fotografujecie, co jest dla Was istotne przy wyborze aparatu, obiektywu, czy akcesorium fotograficznego.
Nagroda
Każdy kto zagłosuje w plebiscycie, może zrealizować kod rabatowy w sklepie Fotoforma! A wszyscy, którzy wypełnią ankietę, otrzymają bezpłatnie e-wydanie dowolnego magazynu naszego wydawnictwa! Zajrzyjcie na www.ulubionykiosk.pl i sprawdźcie co może zainteresować Was, lub kogoś z Waszych bliskich!
Rozpocznij
Profesjonalny aparat roku
Canon EOS R5

Jeden z najbardziej kompletnych korpusów na rynku. Wyposażony w stabilizowaną matrycę 45 Mp może fotografować z szybkością 12 kl./s, a jednocześnie umożliwia wewnętrzny zapis wideo 8K RAW 30 kl./s. Ogrom funkcji powinien zaspokoić każdego zawodowca. [Czytaj więcej]

Canon EOS R6

Modelowi EOS R5 ustępuje rozdzielczością matrycy i filmów, ale 20 Mp i 4K 60 kl./s na pokładzie w zupełności wystarczy do większości profesjonalnych zadań, tym bardziej, że pod względem trybu seryjnego, stabilizacji i ogólnej funkcjonalności jest tak samo wydajny. [Czytaj więcej]

Canon EOS-1D X Mark III

Najnowszy korpus Canona to zarazem najbardziej zaawansowana lustrzanka w historii. Do 20 kl./s, 191-polowy, autofokus wspierany przez AI, zapis w formacie HEIF, a nawet filmowanie RAW w rozdzielczości 5,5K, to tylko kilka z ważniejszych udoskonaleń nowej “jedynki”. [Czytaj więcej]

Fujifilm X-T4

Najnowszy przedstawiciel serii X-T to aparat wyjątkowo solidny, który pod żadnym względem nie odstaje od topowych konstrukcji konkurencji. Debiutuje stabilizacja, ma też jeszcze wydajniejszy autofokus, szybszą migawkę, masywniejsze body i lepiej zoptymalizowany pobór mocy. [Czytaj więcej]

Nikon D6

Kolejna odsłona flagowego korpusu Nikona wprowadza usprawnienia ważne dla fotoreporterów. Szybszy procesor obrazu Expeed 6, 14 kl./s, autofokus w pełni oparty na punktach krzyżowych, nowe algorytmy śledzenia AF i jeszcze większe możliwości personalizacji. [Czytaj więcej]

Nikon D780

Tym modelem Nikon udowadnia, że nie rezygnuje jeszcze z lustrzanek. Następca cenionego D750 został wzbogacony o technologie dostępne w najnowszych bezlusterkowcach. W ten sposób powstała hybryda łącząca najlepsze cechy lustrzanki i aparatu bezlusterkowego. [Czytaj więcej]

Nikon Z6 II

Druga generacja wszechstronnego bezlusterkowca zyskała funkcje których brakowało poprzednikowi - podwójne gniazdo pamięci, czy wykrywanie oka w trybie wideo. Aparat jest też wydajniejszy pod kątem trybu seryjnego oraz czułości i skuteczności AF. [Czytaj więcej]

Nikon Z7 II

W nowym korpusie producent pozostawił tę samą 45.5 Mp matrycę, ale podwójny procesor Expeed 6 poprawił szybkość i wydajność trybu seryjnego oraz autofokusu, który teraz jest czuły już od -3 EV. Tak jak w Z6 II pojawiło się też podwójne gniazdo kart pamięci XQD i SD. [Czytaj więcej]

Olympus OM-D E-M1 III

Podrasowany ergonomicznie posiada tę samą matrycę 20,4 Mp co poprzednik, jednak nowy procesor TruePic IX oraz udoskonalone algorytmy autofokusu jeszcze zwiększyły jego wydajność, gwarantując 18 kl./s z pełnym wsparciem AF oraz filmowanie 4K i C4K. [Czytaj więcej]

Sony A7S III

Na tę wersję miłośnicy filmowania czekali aż 5 lat, ale było warto. Niezmieniona matryca 12 Mp wspierana jest teraz 8 razy bardziej wydajnym procesorem BIONZ XR, oferując rozszerzony zakres ISO 80-409 600 oraz tryb wideo 4K 120 kl./s z zapisem wewnętrznym. [Czytaj więcej]

Zaawansowany aparat roku
Fujifilm X-S10

Pod względem możliwości to prawie X-T4. Pod względem ergonomii - wygodniejsze X-T30. Najnowszy X-S10 to bez wątpienia jeden z najlepszych aparatów APS-C na rynku! Imponuje zarówno ergonomią jak i możliwościami - również filmowymi! [Czytaj więcej]

Fujifilm X100V

Kolejna, piąta już generacja uwielbianej przez fotografów „setki”, wydaje się być aparatem kompletnym. W jeszcze solidniejszym body umieszczono nową matrycę, poprawiono m.in. AF, wizjer, tryb seryjny i filmowy. W końcu udoskonalono również obiektyw! [Czytaj więcej]

Leica M-10R
Głosuję
Leica M-10R

Najnowszy model z kultowej już linii Leica M, to przede wszystkim nowa, pełnoklatkowa matryca o rozdzielczości aż 40 Mp zamknięta w klasycznym korpusie, wykonanym ręcznie w niemieckiej fabryce w Wetzlar - jak zawsze z jubilerską precyzją! [Czytaj więcej]

Nikon Z5

Pierwsza konsumencka pełna klatka w linii Z oferuje naprawdę wiele. To aparat, który ergonomią nie ustępuje znacząco modelowi Z6, a możliwościami pod niektórymi względami, nawet go przebija. [Czytaj więcej]

Panasonic Lumix S5
Głosuję
Panasonic Lumix S5

Najmniejszy bezlusterkowiec w systemie Lumix S rozwija jeszcze koncepcję uniwersalnej pełnej klatki. To aparat zaprojektowany z myślą o nowej grupie „twórców kontentu”, dla których nie mniej ważna od jakość zdjęć jest możliwości wygodnego filmowania. [Czytaj więcej]

Sony A7C

C jak Compact! A7C to zaawansowana pełna klatka, która możliwościami dorównuje topowym modelom, ale zamknięta została w body klasy APS-C. Świetny wybór dla ambitnego amatora ale również, a może przede wszystkim, kreatywnego twórcy wideo. [Czytaj więcej]

Amatorski aparat roku
Canon EOS 850D

Nowa kompaktowa lustrzanka APS-C zaskakuje możliwościami! Z matrycą 24 Mp, trybem 4K, świetnym AF w trybie Live View i odchylanym ekranem LCD oferuje chyba wszystko, czego może oczekiwać początkujący fotoamator. [Czytaj więcej]

Fujifilm X-T200

Następca modelu X-T100 bierze wszystko co najlepsze z poprzednika i obudowuje to znacznie lepszą, konkurencyjną specyfikacją. Dzięki 24-milionowej matrycy, 425 punktom AF, serii 8 kl./s i filmom 4K 30 kl./s, X-T200 pretenduje do miana najdoskonalszego amatorskiego korpusu na rynku. [Czytaj więcej]

Lumix G100
Głosuję
Lumix G100

Kompaktowe body, duża matryca, rozbudowane funkcje wideo, rewolucyjny mikrofon czy wreszcie możliwość swobodnej wymiany obiektywu. Panasonic Lumix G100 ma wszystko, by stać się poręcznym narzędziem do tworzenia vlogów i kreatywnych produkcji internetowych. [Czytaj więcej]

Nikon P950

Rekordowy superzoom w doskonalszej odsłonie. Kompaktowy korpus, oferujący zakres ogniskowych 24-2000 mm, został wzbogacony m.in. o zapis RAW, filmy 4K i lepszy wizjer elektroniczny. [Czytaj więcej]

Olympus E-M10 Mark IV

Czwarta generacja najbardziej popularnego amatorskiego korpusu z segmentu Mikro Cztery Trzecie wprowadza niewielkie, ale potrzebne usprawnienia. Przyjemny w obsłudze aparat, który amatorom oferuje naprawdę wiele możliwości. A do tego świetnie wygląda! [Czytaj więcej]

Sony ZV-1

Pierwszy kompakt stworzony specjalnie z myślą o vlogerach. Dzięki świetnie skrojonej specyfikacji, dużej funkcjonalności, wygodnemu uchwytowi i osłonie na mikrofono, staje się narzędziem all-in-one dla twórców internetowego wideo. [Czytaj więcej]

Filmujący aparat roku
Canon EOS R5

Najbardziej zaawansowany bezlusterkowiec Canona oferuje wewnętrzny zapis wideo 8K 30 kl./s, możliwość filmowania z prędkością do 120 kl./s w rozdzielczości 4K oraz szereg funkcji wspomagających rejestrację. Jeden z najdoskonalszych filmujących korpusów na rynku. [Czytaj więcej]

Canon EOS R6

Mniej zaawansowany, ale nie mniej praktyczny brat modelu EOS R5. Dzięki możliwości rejestracji 4K 60 kl./s, obecności profilu LOG, zapisowi slow motion 120 kl./s, świetnemu systemowi AF, może okazać się najchętniej wybieranym korpusem do filmowania na rynku. [Czytaj więcej]

Canon EOS-1D X Mark III

Topowa reporterska lustrzanka producenta możliwościami dorównuje niemal profesjonalnym kamerom. Nowy aparat daje nam m.in. możliwość filmowania w formacie RAW, w rozdzielczości 5,5 K przy 60 kl./s. [Czytaj więcej]

Fujifilm X-S10

W niedrogim korpusie Fujifilm zamknęło możliwości wideo, które tylko nieznacznie ustępują najbardziej zaawansowanemu w segmencie modelowi X-T4. Zdecydowanie najlepiej wyposażony pod względem filmowania amatorski korpus z segmentu APS-C. [Czytaj więcej]

Fujifilm X-T4

Flagowy korpus systemu X pretenduje także do miana profesjonalnej kamery. Dzięki rejestracji 10-bitowych materiałów 4K 60 kl./s i bardzo szerokiemu wachlarzowi funkcji oraz opcji zapisu może posłużyć jako narzędzie pracy także w bardziej wymagających produkcjach. [Czytaj więcej]

Nikon Z6 II

Aktualizacja modelu Z6 wprowadza stosunkowo niewiele, ale bardzo istotne z punktu widzenia filmujących zmiany. Otrzymujemy zapis 4K 60 kl./s, możliwość rejestracji w profilu HLG, opcję wypuszczenia materiału RAW na zewnętrzne rekordery czy wreszcie funkcję wykrywania oka w trybie wideo. [Czytaj więcej]

Panasonic Lumix S5
Głosuję
Panasonic Lumix S5

Najmniejszy bezlusterkowiec w linii S kompaktowym body skupia najważniejsze punkty specyfikacji modeli S1 i S1H, co czynić ma z niego jedną najbardziej atrakcyjnych pozycji dla zawodowców łączących pracę foto i wideo. [Czytaj więcej]

Sony A7C

Próba zmieszczenia uniwersalnej pełnej klatki do jak najbardziej kompaktowego korpusu, wyposażonego w szereg funkcji niezbędnych filmowcom. Pod względem możliwości wideo przypomina model A7 III, ale wspierany najnowszym systemem AF i obracanym ekranem. [Czytaj więcej]

Sony A7S III

Najnowsza odsłona najbardziej popularnego filmującego aparatu na rynku. Dzięki niewielkiej rozdzielczości 12 Mp pozwala na rejestrację 10-bitowego wideo 4K z prędkością do 120 kl./s i świetnie radzi sobie w słabym świetle. Zdecydowanie jeden z pierwszych wyborów filmujących zawodowców. [Czytaj więcej]

Profesjonalny obiektyw roku
Fujinon XF 50 mm f/1 R WR

Najjaśniejsza stałka w systemie Fujifilm X i jeden z najjaśniejszych obiektywów wyposażonych w autofocus w ogóle. W magnezowym i uszczelnionym korpusie umieszczono zaawansowany układ optyczny i szybki silnik AF. [Czytaj więcej]

Nikon Nikkor AF-S 120-300 mm f/2.8E FL ED SR VR

Ten obiektyw to spełnienie marzeń fotografów sportu. Stałe światło f/2,8, stabilizacja optyczna i ogromna swoboda jaką zapewnia zakres ogniskowych 120 - 300 mm to unikalne połączenie, w typowym dla Nikona wytrzymałym i uszczelnionym tubusie. [Czytaj więcej]

Nikon Nikkor Z 14-24 mm f/2.8 S

Ultraszeroki kąt z możliwością nakręcania filtrów kołowych, wyświetlaczem i funkcyjnym pierścieniem. Wykonany oczywiście z najlepszych materiałów i solidnie uszczelniony. Podstawowe narzędzie pracy wymagających fotografów krajobrazu i nie tylko! [Czytaj więcej]

Nikon Nikkor Z 50 mm f/1.2 S

Nikon obiecywał jaśniejsze stałki i słowa dotrzymał! Po manualnym modelu NOCT 56 mm f/0,95, który był pokazem możliwości, przyszła pora na klasyczny, i jak zapowiada producent, superszybki “standard” przeznaczony do ciężkiej profesjonalnej pracy. [Czytaj więcej]

Nikon Nikkor Z 70-200 mm f/2.8 VR S

Pierwsze reporterskie tele w systemie Z nie zawodzi oczekiwań! Uszczelniony i wzmocniony, z konstrukcją parfokalną, wewnętrznym ogniskowaniem, szybkim AF i zaawansowanymi powłokami, ma podnosić jeszcze poprzeczkę w tym segmencie. [Czytaj więcej]

Olympus M.Zuiko Digital ED 150-400 mm f/4.5 TC1.25x IS PRO

Najbardziej zaawansowany teleobiektyw systemu Mikro Cztery Trzecie i pierwszy taki zoom na rynku! Oferuje stałe światło w całej rozpiętości, a dzięki wbudowanemu konwerterowi pokrywa zakres ogniskowych o ekwiwalencie 300-1000 mm. [Czytaj więcej]

Sigma 105 mm f/2.8 DG DN Macro Art

Klasyczne szkło makro, zaprojektowane z myślą o nowoczesnych bezlusterkowcach. Kompaktowe, zaawansowane i, w porównaniu z systemowymi modelami, niedrogie wypełnia lukę w ofercie Sony a zwłaszcza w nowym systemie Lumix S. [Czytaj więcej]

Sigma 85 mm f/1.4 DG DN Art

Jasna, solidna i przede wszystkim stosunkowo nieduża portretówka do pełnoklatkowych bezlusterkowców Sony. W konstrukcji zastosowano aż 11 listków przysłony, co przekłada się na piękny bokeh, a możliwość bezstopniowej zmiany przysłony spodoba się filmowcom. [Czytaj więcej]

Sony FE 12-24 mm f/2.8 GM

Profesjonalny, ultraszerokokątny zoom z najbardziej zaawansowanej linii Sony G Master. Oprócz dobrze znanej już jakości wykonania, zapewnia świetną korekcję geometrii i dobrą ostrość w całym kadrze. Idealny do krajobrazu, wnętrz i architektury. [Czytaj więcej]

Zaawansowany obiektyw roku
Canon RF 100-500 mm f/4.5-7.1L IS USM

Najnowszy tele-zoom z rodziny RF pretenduje do miana najbardziej wszechstronnego obiektywu tej klasy, po który sięgną również zawodowcom. Dzięki wolno spadającej jasności i doskonalszemu AF nowych korpusów ma okazać się dużo lepszą propozycją niż lustrzankowe klasyczne 100-400 mm. [Czytaj więcej]

Canon RF 70-200 mm f/4L IS USM

Bezlusterkowa odsłona popularnego zooma 70-200 mm. Dzięki rekordowo kompaktowej i lekkiej budowie oraz zaawansowanej stabilizacji staje się dużo ciekawszą pozycją niż lustrzankowi poprzednicy. [Czytaj więcej]

Irix 45 mm f/1.4

Jedyny manualny obiektyw w tegorocznym zestawieniu, który dzięki doskonałej jakości wykonania i świetnym wynikom optycznym może konkurować z zaawansowanymi natywnymi stałkami. [Czytaj więcej]

Olympus M.Zuiko Digital ED 100-400 mm f/5.0-6.3 IS

Najnowszy amatorski tele-zoom Olympusa łączy wyjątkowo duży zakres ogniskowych (ekwiwalent 200-800 mm dla pełnej klatki) z lekką, kompaktowa konstrukcją, stabilizacją obrazu i relatywnie niską ceną. [Czytaj więcej]

Sigma C 100-400 mm f/5-6.3 DG DN OS

Uniwersalny i niedrogi tele-zoom, w wersji do aparatów bezlusterkowych oferuje udoskonaloną konstrukcję i lepszą kulturę pracy. Zdecydowanie jedno z najciekawszych szkieł dla amatorów fotografowania sportu czy dzikiej przyrody. [Czytaj więcej]

Tamron 17-70 mm f/2.8 Di III-A VC RXD

Obiektyw, który przeciera zupełnie nowy szlak. Ekwiwalent obiektywu 25-105 mm o dużej jasności, ze względu na możliwości i dobrą cenę ma szansę stać się jedną z najchętniej wybieranych pozycji w segmencie APS-C. [Czytaj więcej]

Tamron 70-180 mm f/2.8 Di III VXD

Kompaktowa, lekka i niedroga alternatywa natywnego obiektywu 70-200 mm f/2.8 w systemie Sony E, która pokazuje, że Tamron ma znacznie większe ambicje niż tylko tworzenie przystępnych cenowo obiektywów. [Czytaj więcej]

Amatorski obiektyw roku
Canon RF 50 mm f/1.8 STM

Popularna budżetowa “pięćdziesiątka” doczekała się wersji do bezlusterkowców Canon R. Dzięki nowej optyce z soczewkami asferycznymi PMo, ma oferować wysoką jakość obrazu nawet na „pełnej dziurze”. [Czytaj więcej]

Canon RF 85 mm f/2 Macro IS STM

To kolejna przyjazna dla portfela pozycja w systemie RF w mijającym roku. Jej największą zaletą jest uniwersalność, bo oprócz portretowej ogniskowej i jasnej przysłony, może służyć za obiektyw makro, umożliwiając fotografowanie już od 35 cm. [Czytaj więcej]

Fujifilm Fujinon XC 35 mm f/2

Fujifilm X to bez wątpienia jeden z ciekawszych systemów ale do tej pory brakowało w nim niedrogich, budżetowych stałek. Zmienia się to wraz z tym modelem, oferującym ekwiwalent pełnoklatkowej pięćdziesiątki. [Czytaj więcej]

Panasonic Lumix S 20-60 mm f/3.5-5.6
Głosuję
Panasonic Lumix S 20-60 mm f/3.5-5.6

Niedrogi pełnoklatkowy kit, o wyjątkowo użytecznym zakresie ogniskowych. Idealnie sprawdzi się jako wakacyjny standard-zoom, choć wygląda na to, że zaprojektowano go głównie z myślą o filmowaniu. [Czytaj więcej]

Panasonic Lumix S 85 mm f/1.8
Głosuję
Panasonic Lumix S 85 mm f/1.8

Pierwsza z linii jasnych, kompaktowych i niedrogich stałek do pełnoklatkowych korpusów Lumix systemu S. Co ciekawe kolejne modele z tej serii mają mieć dokładnie takie same wymiary, aby ułatwić pracę filmowców przy zmianie obiektywów. [Czytaj więcej]

Samyang AF 35 mm f/1.8 FE

Wyposażony w AF, kompaktowy, jasny i tylko ciut droższy od wersji f/2.8. To obiektyw, który wydaje się być idealnie wyważony względem ceny i możliwości. [Czytaj więcej]

Sigma 35 mm f/2 DG DN | Contemporary

Solidny, ale kompaktowy. Reprezentuje nową serię pełnoklatkowych stałek do bezlusterkowców, która bazuje na technologii wykorzystywanej przy produkcji cenionych obiektywów kinematograficznych Sigma Cine. [Czytaj więcej]

Sigma 65 mm f/2 DG DN | Contemporary

Przeznaczony do pełnoklatkowych bezlusterkowców obiektyw z nowej serii Sigma I to ciekawa ogniskowa w połączeniu z dobrym światłem. Przedłużony standard sprawdzi się dobrze jako krótkie tele i poręczna portretówka. [Czytaj więcej]

Tamron 28-200 mm f/2.8-5.6 Di III RXD

To jedno z najbardziej uniwersalnych szkieł do bezlusterkowców systemu Sony, i jedno z najlepiej wycenionych. Z racji szerokiego zakresu ogniskowych jest idealnym obiektywem na początek i dla osób, które lubią mieć jeden obiektyw do wszystkiego. [Czytaj więcej]

Fotograficzny smartfon roku
Huawei P40 Pro+
Głosuję
Huawei P40 Pro+

Tym razem otrzymujemy 4 aparaty, a wśród nich największą w historii serii matrycę (1/1,28 cala) o rozdzielczości 50 Mp i sensor ToF. Do tego worek software’owej magii, która pozwoli nam wykonywać zachwycające zdjęcia nocne czy imponujące zbliżenia. [Czytaj więcej]

iPhone 12 Pro Max
Głosuję
iPhone 12 Pro Max

Trzy obiektywy, skaner głębi LiDar, Filmy HDR 4K 60 kl./s z kodowaniem Dolby Vision HDR, a do tego format PRO RAW i topowa specyfikacja telefonu. iPhone 12 Pro Max ma wszystko, by stać się najdoskonalszym fotografującym i filmującym smartfonem na rynku. [Czytaj więcej]

Motorola Edge+
Głosuję
Motorola Edge+

Flagowiec, który wreszcie ma szansę konkurować z liderami rynku. Na pokładzie znajdziemy 3 aparaty, w tym główny, oparty aż o 108-megapikselową matrycę. Oprócz tego aparat do selfie 25 Mp i możliwość zapisu wideo w rozdzielczości 6K. [Czytaj więcej]

Oppo Find X2 Pro
Głosuję
Oppo Find X2 Pro

Chiński flagowiec z 5-krotnym zoomem optycznym i matrycą 48 MP. Ma do zaoferowania aż 4 obiektywy, a w testach DxO uzyskał tyle samo punktów co flagowiec Xiaomi. [Czytaj więcej]

Samsung Galaxy S20 Ultra
Głosuję
Samsung Galaxy S20 Ultra

108-milionowa matryca głównego aparatu, tryb nocny, 100-krotny zoom, sensor ToF i aparat do selfie 40 Mp. Flagowiec Samsunga powinien zadowoli nawet najbardziej wybrednych amatorów fotografii smartfonowej. [Czytaj więcej]

Sony Xperia 1 II
Głosuję
Sony Xperia 1 II

Trzy aparaty, technologie zaczerpnięte z topowych bezlusterkowców i specjalny tryb filmowy, wykorzystujący wiele rozwiązań z profesjonalnych kamer producenta. Sony na nowo staje do boju o miano najlepszego fotograficznego smartfona roku. [Czytaj więcej]

Xiaomi Mi 10 Ultra
Głosuję
Xiaomi Mi 10 Ultra

Telefon, który uzyskał najwyższy wynik w historii testów DxO. Znajdziemy tu aż 4 obiektywy (w tym peryskopowy teleobiektyw o ekwiwalencie 120 mm), które pokryją doskonałą większość potrzeb. Do tego tryb nocny i możliwość rejestracji wideo w 8K. [Czytaj więcej]

Z powietrza i w ruchu
Autel EVO II
Głosuję
Autel EVO II

Filmy 8K HDR i zdjęcia 48 Mp, lub też 20-megapikselowe zdjęcia, 1-calowa matryca i wideo 6K, a do tego ogólna specyfikacja z górnej półki - modułowy Autel EVO II to ma ambicje walczyć o miano najlepszego drona na rynku konsumenckim. [Czytaj więcej]

DJI Mavic Air 2

Matryca 48 Mp, filmy  4K 60 kl./s, zaawansowane tryby HDR, dłuższy czas lotu, nowe funkcje śledzenia czy ulepszony system omijania przeszkód - Mavic Air 2 zaciera granice między segmentem amatorskim a zawodowym. [Czytaj więcej]

DJI Mavic Mini 2

Druga odsłona miniaturowego drona dla amatorów oferuje bardziej zaawansowane tryby foto i wideo, a także lepsze parametry lotu. Otrzymujemy m.in. zapis 4K 30 kl./s i funkcję bezstratnego zooma przy rejestracji Full HD, a także możliwość rejestracji zdjęć w formacie RAW. [Czytaj więcej]

DJI RS 2 i RSC 2

Ta seria ręcznych gimbali definiuje nowy standard. Oferują jeszcze większy udźwig, bardziej zaawansowana stabilizacja, lepsza bateria i nowe tryby pracy. Do tego system bezprzewodowej transmisji obrazu czy zewnętrzny moduł AF (LiDar), który pozwoli na automatyczne ostrzenie manualnymi obiektywami. [Czytaj więcej]

FeiyuTech AK2000C

Najnowszy gimbal FeiyuTech łączy zaawansowaną specyfikację ze świetną ceną. Oferuje m.in. udźwig 2,2 kg, ekran dotykowy, szeroki wachlarz trybów pracy i baterię wystarczającą na 7 godzin pracy. To wszystko za mniej niż 1000 zł. [Czytaj więcej]

GoPro HERO9 Black
Głosuję
GoPro HERO9 Black

20-milionowa matryca, filmy 5K, jeszcze lepsza stabilizacja, dodatkowy przedni ekran, a także system adapterów na obiektyw. Najnowsza odsłona najbardziej znanej kamerki sportowej na rynku ma być technologicznym skokiem w przyszłość action-camów. [Czytaj więcej]

Gudsen Moza Mini-P
Głosuję
Gudsen Moza Mini-P

Amatorski gimbal, z funkcjami z wyższej półki. Oferuje m.in. tryb sportowy czy też popularną funkcję “incepcji”, gdzie kamera obraca się wokół osi optycznej obiektywu. Do tego udźwignie do 900 g, a dzięki składanej konstrukcji bez problemu zmieścimy go do torby lub plecaka. [Czytaj więcej]

Insta 360 One R
Głosuję
Insta 360 One R

Modułowa kamera, która wnosi powiew świeżości do świata action-camów. W zależności o wybranego modułu otrzymujemy zaawansowaną kamerę sferyczną, świetnie wyposażoną kamerką sportową, lub też zaawansowaną kamerę z 1-calowym sensorem. [Czytaj więcej]

Zhiyun Crane 2S

Niewielki gimbal, który udźwignie nawet profesjonalną lustrzankę. Zhiyun to połączenie niewielkich gabarytów, dużego udźwigu i możliwości podłączenia wielu akcesoriów, np. zdalnego podglądu i radiowego systemu follow focus. [Czytaj więcej]

Akcesorium roku
Lowepro Fastpack Pro BP 250 AW III

To świetna propozycja na jednodniowy wypad w plener. W najnowszej odsłonie jest jeszcze lżejszy i bardziej kompaktowy, a także bardziej wytrzymały. Nowe materiały mają być nie do zdarcia, by plecak służył nam przez lata! [Czytaj więcej]

Lowepro GearUp Creator Box II

Świetne rozwiązanie dla podróżników oraz fotografów, którzy nie lubią się afiszować z typowym plecakiem foto. Nowe inserty dobrze zabezpieczą sprzęt i zmieszczą się w każdym plecaku, torbie czy podróżnej walizce. [Czytaj więcej]

Manfrotto Befree Advanced 3W Live

Najnowszy model to wszystkie zalety znanej i lubianej linii Befree, a dzięki płynnej głowicy 3-kierunkowej okaże się przydatny zarówno w fotografii, jak i podczas filmowania. Oferuje duży udźwig 6 kg a po złożeniu mierzy zaledwie 40 cm! [Czytaj więcej]

SanDisk Extreme PRO Portable SSD

Sandisk Portable SSD to dobrze znana linia wytrzymałych i kompaktowych przenośnych dysków SSD. Najnowszy model z linii PRO jest przy tym również rekordowo szybki, podwajając osiągi swojego poprzednika. [Czytaj więcej]

Sirui AM-2
Głosuję
Sirui AM-2

Węglowy statyw w przystępnej cenie. Wychodząc naprzeciw wymaganiom podróżnych fotografów, nowa konstrukcja statywów Sirui ma zapewnić lepszą trwałość i udźwig, przy maksymalnym zwiększeniu komfortu. [Czytaj więcej]

Think Tank Retrospective 15L

Nowa propozycja Think Tank to coś dla osób lubiących klasykę bez zbędnych ozdobników. Wykonany z impregnowanego płótna pomieści lustrzankę wraz trzema obiektywami a do tego oferuje jeszcze 5-litrową sekcję na rzeczy codziennego użytku. [Czytaj więcej]

Vanguard VEO 3+
Głosuję
Vanguard VEO 3+

Najbardziej zaawansowany statyw w ofercie producenta to wszystkie opracowane dotąd rozwiązania z poziomą kolumną włącznie. Do wyboru mamy wersję karbonową lub tańszą, ale nadal bardzo solidną, wersję aluminiową. [Czytaj więcej]

Vanguard VEO Select 37RBM i 46RB

Seria VEO Select wyróżnia się wąskim profilem i rolowaną górną klapą plecaka. Tak zaprojektowana konstrukcja wydaje się być idealną dla wszystkich, którzy lubią mieć sprzęt fotograficzny ze sobą na co dzień. [Czytaj więcej]

Akcesorium oświetleniowe roku
Aputure Spotlight
Głosuję
Aputure Spotlight

Strumienice czy też snooty nie są niczym nowym, ale ta od Aputure ma w zanadrzu kilka sztuczek. Wyposażono ją w soczewki, które niwelują aberrację chromatyczną i umożliwiają bardziej precyzyjne skupienie wiązki światła. W zestawie szereg modyfikatorów. [Czytaj więcej]

Canon Speedlite EL-1

To pierwsza lampa z czerwoną obwódką linii L. Flagowy speedlite do systemu EOS jest dopracowany w każdym calu. Oferuje lepszą kontrolę mocy błysku, większą wydajność, wygodny interfejs i dużą odporność. [Czytaj więcej]

Elinchrom ELC 125 i ELC 500

W mijającym roku Elinchrom odświeżył linię kompaktowych głowic studyjnych ze średniej półki. Modele ELC o energiach błysku 125 i 500 Ws zastępują popularne lampy RX i BRX, oferując jednocześnie więcej mocy, szybsze czasy przeładowania i współpracę z pomiarem TTL. [Czytaj więcej]

GlareOne LED 1500 i LED 600

Udany debiut na polskim rynku. Oferta GlareOne to głowice studyjne i plenerowe oraz panele oświetleniowe. Uniwersalne modele LED 600 i LED 1500 to wiele ciekawych rozwiązań w przystępnej cenie. [Czytaj więcej]

Godox AD1200 PRO
Głosuję
Godox AD1200 PRO

To pierwsza lampa z osobnym generatorem w ofercie marki. Taka konstrukcja pozwoliła na stworzenie lekkiej, ale bardzo mocnej głowicy (1200 Ws), która oferuje dłuższy czas pracy na baterii, co jest nie do przecenienia podczas wymagających sesji plenerowych. [Czytaj więcej]

Godox Witstro AD300Pro TTL
Głosuję
Godox Witstro AD300Pro TTL

Niezwykle kompaktowa, ale jednocześnie mocna głowica plenerowa o energii 300 Ws. Przy wykorzystaniu radiowego wyzwalacza Godox X jest zgodna z pomiarem TTL większości systemów fotograficznych. Wbudowany akumulator zapewnia do 320 błysków przy pełnej mocy. [Czytaj więcej]

Profoto A10

W tym modelu Profoto wprowadza łączność Bluetooth AirX co pozwoli na użycie błysku nie tylko z lustrzanką, czy bezlusterkowcem, ale i smartfonem. Cechą charakterystyczną tej serii jest okrągła głowica o energii błysku 76 Ws, która zapewnia naturalne oświetlenie. [Czytaj więcej]

Quadralite Reporter 200 Pro TTL

Nowa wersja jednej z najbardziej popularnych przenośnych lamp błyskowych ostatnich lat. Model Pro jest szybszy, bardziej stabilny i jeszcze wydajniejszy - teraz wykonamy do 500 błysków z pełną mocą. [Czytaj więcej]

Quadralite Up! X 200 i Up! X 300

Zyskały nowoczesny wygląd, wbudowany ekran LCD i bardziej ergonomiczne przyciski. Są przy tym lżejsze i bardziej kompaktowe od poprzednich wersji. Nowa odsłona budżetowych lamp studyjnych Quadralite to bardzo atrakcyjna propozycja na początek. [Czytaj więcej]

Monitory i rozwiązania do edycji roku
Apple iPad Air (2020)
Głosuję
Apple iPad Air (2020)

Nowy iPad ma teraz 10,9-calowy wyświetlacz Liquid Retina o rozdzielczości 2360 x 1640 px i maksymalnej jasności 500 nitów, który jest w stanie wyświetlić kolory z szerokiej przestrzeni DCI-P3. Ma aspiracje, by być idealnym przenośnym narzędziem do edycji. [Czytaj więcej]

Apple Macbook Air z procesorem M1
Głosuję
Apple Macbook Air z procesorem M1

Natywny, bazujący na układzie ARM procesor Apple M1 wprowadza wydajnościową rewolucję i ma sprawić, że nawet podstawowy Macbook Air uciągnie zaawansowaną obróbkę zdjęć czy montaż filmów 4K. [Czytaj więcej]

BenQ SW321C

Pełne 32 cale przy rozdzielczości 4K UHD, 99% Adobe RGB, sprzętowa kalibracja obrazu, a do tego nowy system stabilizacji koloru i jasności ekranu. Nowy monitor BenQ ma wszystko, czego może oczekiwać wymagający fotograf, a do tego w wyważonej cenie. [Czytaj więcej]

Dell UP3221Q UltraSharp HDR
Głosuję
Dell UP3221Q UltraSharp HDR

Profesjonalny monitor graficzny oferuje 31,5-calowy ekran IPS w formacie 16:9 o rozdzielczości 4K (3840 x 2160 px) i wsparcie wyświetlania HDR. Do tego ma wbudowany kolorymetr Calman i 99,8-procentowe pokrycie gamutu DCI-P3 oraz 93% Adobe RGB. [Czytaj więcej]

Dell XPS 15 i XPS 17 (2020)
Głosuję
Dell XPS 15 i XPS 17 (2020)

Producent odświeżył cenioną linię XPS o nowe 15- i 17-calowe modele, które są ciekawą i tańszą alternatywą zarówno dla Macbooków Pro, jak i flagowego Surface Booka Microsoftu. [Czytaj więcej]

Loupedeck Live
Głosuję
Loupedeck Live

Młodszy, i aż o połowę tańszy brat modelu CT. Zaprojektowana głównie dla osób realizujących transmisje online, ale dzięki natywnej obsłudze całej gamy programów kreatywnych świetnie sprawdzi się również w edycji zdjęć i nagrań wideo. [Czytaj więcej]

Microsoft Surface Book 3
Głosuję
Microsoft Surface Book 3

Nowy Surface Book 3 to kolejna odsłona potężnej hybrydy komputera i graficznego tabletu, która sprostać ma oczekiwaniom profesjonalistów, wykorzystujących komputer do edycji zdjęć, montażu filmów i pracy z grafiką. [Czytaj więcej]

NEC MultiSync PA311D
Głosuję
NEC MultiSync PA311D

Profesjonalna konstrukcja opiera się o 31-calowy, 10-bitowy panel IPS TFT z podświetleniem W-LED, który pozwoli wyświetlać obraz w maksymalnej rozdzielczości 4K z kontrastem 1400:1, jasnością 350 cd/m² oraz 99-pokryciem Adobe RGB. [Czytaj więcej]

Wacom One

To tablet graficzny z wyświetlaczem, jak u modeli Cintiq, skierowany do początkujących twórców, którzy nie mogą sobie pozwolić, by na tablet ekranowy wydać całą pensję (albo i dwie). W zestawie znajdziemy piórko, które rozpoznaje 4096 poziomów nacisku. [Czytaj więcej]

Fotograficzne wydarzenie roku
17 Rybnicki Festiwal Fotografii
Głosuję
17 Rybnicki Festiwal Fotografii

Osią Festiwalu są spotkania autorskie, ale każda edycja to również ponad 20 wystaw indywidualnych i zbiorowych. W tegorocznej edycji organizatorzy postawili na parytet twórców, co spodoba się pytającym o to gdzie na festiwalach fotograficznych podziały się kobiety. [Czytaj więcej]

5 Festiwal Książek Fotograficznych X.PRINT
Głosuję
5 Festiwal Książek Fotograficznych X.PRINT

Rozłożony w czasie Festiwal (wrzesień - grudzień) to przede wszystkim pięć nowych publikacji fotograficznych, którym towarzyszą dyskusje online - tak z artystami jak i samymi twórcami współczesnych niskonakładowych książek artystycznych. [Czytaj więcej]

Festiwal w ramach Sopotu 2020
Głosuję
Festiwal w ramach Sopotu 2020

Ze względu wyjątkowy czas festiwal musiał zmieniać swoją formułę, ale udało się! Podczas 6 już edycji, wzorem lat ubiegłych, mogliśmy zobaczyć najciekawsze polskie cykle ubiegłego roku i projekty rezydentów, w tym także zaproszonych gości zagranicznych. [Czytaj więcej]

FotoCamp 2020
Głosuję
FotoCamp 2020

3 dni spotkań, warsztatów, paneli dyskusyjnych i okazja do inspirujących rozmów w otoczeniu pięknej natury. Trzecia już edycja wydarzenia przyciągnęła wielu fanów fotografii i pomimo pandemii okazała się wielkim sukcesem! [Czytaj więcej]

Fotofestiwal 2020
Głosuję
Fotofestiwal 2020

Dwa miesiące później, ale tradycyjnie w pofabrycznych przestrzeniach Art_Inkubatora. Tegoroczna edycja Festiwalu odbyła się w dwóch częściach oraz w dwojakiej formie: tradycyjnej oraz online. Tematem przewodnim były niezwykłe kolekcje fotograficzne. [Czytaj więcej]

Miesiąc fotografii w Krakowie
Głosuję
Miesiąc fotografii w Krakowie

Gdy w kwietniu wszyscy przekładali i przenosili do sieci wydarzenia kulturalne, organizatorzy MFK postanowili, że festiwal jednak się odbędzie! W ograniczonej, ale w dużej mierze tradycyjnej formule. [Czytaj więcej]

Opolski Festiwal Fotografii 2020
Głosuję
Opolski Festiwal Fotografii 2020

15 wystaw z czego aż 12 indywidualnych, najważniejsze nazwiska współczesnej polskiej fotografii - organizatorom OFF udało się stworzyć jedno z najciekawszych tegorocznych wydarzeń fotograficznych. [Czytaj więcej]

TIFF Festival
Głosuję
TIFF Festival

Wrocławski TIFF co roku przyjmuje nieco inną formułę. Tegoroczna edycja to 5-dniowy festiwal oraz 2 kuratorskie wystawy Programu Głównego, 3 wystawy konkursowej sekcji TIFF Open, Sekcja Publikacji oraz wystawy towarzyszące. [Czytaj więcej]

Wszyscy jesteśmy fotografami 13 | 14
Głosuję
Wszyscy jesteśmy fotografami 13 | 14

Cykl spotkań i projekcji filmowych pomyślany jako przyjazny przewodnik po świecie współczesnego obrazu fotograficznego. Opracowany przez artystów, kuratorów, dziennikarzy, animatorów kultury i historyków sztuki, zachęca do uważnego i krytycznego spojrzenia na medium. [Czytaj więcej]

„Lubię silne kobiety” - wystawa Helmuta Newtona w CSW Toruń
Głosuję
„Lubię silne kobiety” - wystawa Helmuta Newtona w CSW Toruń

Ponad 200 zdjęć na 2 piętrach, prezentowane w tematycznych sekcjach - przygotowana przy współpracy z Fundacją Helmuta Newtona w Berlinie retrospektywa to największa wystawa tego wybitnego artysty w Polsce. [Czytaj więcej]

Fotograficzna publikacja roku
Archiwum Protestów Publicznych - Gazeta Strajkowa
Głosuję
Archiwum Protestów Publicznych - Gazeta Strajkowa

Gazeto-wystawa, będącą fotograficzną dokumentacją dotychczasowych zajść związanych ze strajkami przeciwko zaostrzeniu ustawy aborcyjnej. Wydarzenia tej jesieni widziane przez obiektywy czołowych polskich reporterów. [Czytaj więcej]

Dyba & Lach - Rewizje
Głosuję
Dyba & Lach - Rewizje

REWIZJE to publikacja zamykająca ponad trzy i pół letnią podróż przez Polskę duetu dokumentalistów Dyby i Adama Lachów, pełną spotkań, rozmów, poszukiwania odpowiedzi na pytanie co kształtuje tożsamość narodową w XXI wieku. [Czytaj więcej]

Jacenty Dędek - Portret Prowincji
Głosuję
Jacenty Dędek - Portret Prowincji

Jacenty Dędek, wraz z Katarzyną Dędek, przez sześć i pół roku pytali mieszkańców polskich miasteczek o to, co ich napędza i daje chęć do życia. Powstał rozległy portret polskiej prowincji zamknięty w 360 stronach albumu. [Czytaj więcej]

Mariusz Stachowiak - Bo żyję
Głosuję
Mariusz Stachowiak - Bo żyję

Wyjątkowa publikacja, ze zdjęciami wyjątkowego człowieka. Surowy i szczery do bólu zapis polskiej rzeczywistości końcówki XX wieku, autorstwa zmarłego przed 15 laty fotoreportera. [Czytaj więcej]

Piotr Zbierski - Echoes Shades
Głosuję
Piotr Zbierski - Echoes Shades

„Cienie Echa” to zwieńczenie projektu realizowanego od 2016 roku. To opowieść o ludziach żyjących blisko natury, o społecznościach i plemionach kultywujących dawne rytuały ku czci swoich przodków. [Czytaj więcej]

WJF VOL.1
Głosuję
WJF VOL.1

Publikacja stanowi podsumowanie spotkań, które od 2014 roku odbywają się w ramach cyklu Wszyscy Jesteśmy Fotografami. Znajdziemy w niej eseje artystów, ale również dziennikarzy i ludzi związanych z szeroko pojętym środowiskiem fotograficznym. [Czytaj więcej]