Sigma 20 mm f/1.4 DG HSM ART - test obiektywu

Sigma 20 mm f/1.4 DG HSM ART - test obiektywu
Do naszej redakcji trafiła pełnoklatkowa Sigma 20 mm f/1.4 DG HSM ART. Ten jasny, stałoogniskowy obiektyw szerokokątny został wyposażony w utradźwiękowy system autofokusu oraz zaawansowany układ optyczny, który ma oferować doskonałą jakość i rozdzielczość obrazu na całej powierzchni kadru. Czy tak jest naprawdę? Zobaczcie to w naszym teście.

3. Autofokus


Automatyczna ostrość w nowej Sigmie jest ustawiana za pomocą ultradźwiękowego silnika HSM (Hyper Sonic Motor), który gwarantuje bardzo cichą i precyzyjna pracę. Co również istotne, silnik pozwala także na ręczne doostrzanie bez konieczności przełączania w tryb MF. Ponadto, obiektyw posiada system wewnętrznego ogniskowania, który polega na przesuwaniu mniejszych soczewek środkowych i tylnych bez przesuwania większych soczewek umieszczonych z przodu. Z kolei za sprawą minimalnej odległości ogniskowania wynoszącej 27 cm oraz maksymalnego otworu przysłony f/1.4 uzyskamy plastyczne rozmycie dalszego planu i przyjemne bokeh. Tak więc szkło może być także swobodnie wykorzystywane w fotografii obiektów z bliska.
Zobacz wszystkie zdjęcia (2)
W praktyce przeostrzenie przez cały zakres odległości zajmuje obiektywowi 0.3 sekundy, co jest bardzo dobrym wynikiem. Oczywiście nieznacznie słabsze rezultaty (rzędu 0.5-0.8 sekundy) są osiągane w momencie fotografowania w gorszych warunkach oświetleniowych (niemalże półmrok), lecz jest to już bardziej kwestia aparatu, niż wydajności silnika AF w obiektywie. Podsumowując, po zamocowaniu nowej Sigmy do Canona EOS 5D Mark III otrzymaliśmy wydajny tandem, który zapewnia szybki i płynnie działający autofokus.



]> */


]

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Polecane artykuły
Capture One Pro 12 pod lupą House of Retouching
3 Maj 2019
Capture One Pro 12 pojawił się na rynku już jakiś czas temu. Czy inżynierom udało się stworzyć kolejne narzędzia, które wycisną ostatnie soki z plików RAW i czy wypracowali nowe sposoby na przyśpieszenie pracy? A może pojawiły się bardziej zaawansowane opcje retuszu?
0
Panasonic Lumix G90 - pierwszy wybór, nie tylko dla fotografa
1 Maj 2019
Najnowszy Panasonic Lumix G90 to najlepsze cechy poprzednika i jeszcze bardziej zaawansowany tryb wideo, zbliżający go do topowych filmujących modeli z serii Lumix.
0
Łukasz Bożycki: pierwsza zima z Olympusem OM-D E-M1X
6 Kwi 2019
Fotografia przyrodnicza to pasmo niepowodzeń, które od czasu do czasu przerywane jest drobnym sukcesem. W dużym stopniu zależy on od możliwości i znajomości naszego sprzętu.
2
Okiem zawodowca: Lumix S1 i S1R
28 Mar 2019
Fotografka National Geographic, kreatywny portrecista, utytułowany fotoreporter publikujący w prasie... Zobaczcie, co o nowych pełnoklatkowych korpusach Panasonic mówią profesjonalni fotografowie.
0