Winietowanie

Do naszej redakcji trafiła pełnoklatkowa Sigma 20 mm f/1.4 DG HSM ART. Ten jasny, stałoogniskowy obiektyw szerokokątny został wyposażony w utradźwiękowy system autofokusu oraz zaawansowany układ optyczny, który ma oferować doskonałą jakość i rozdzielczość obrazu na całej powierzchni kadru. Czy tak jest naprawdę? Zobaczcie to w naszym teście.

Skomentuj Kopiuj link
Posłuchaj
00:00
Wynik testu
Jakość obrazu:
8
Cena / Jakość:
7
Optyka:
8
Budowa:
8
Nasza ocena
81%
Spis treści
Sigma 20 mm f/1.4 DG HSM ART - test obiektywu Konstrukcja Autofokus Rozdzielczość Rozmycie Aberracja chromatyczna Dystorsja Winietowanie Odblaski Podsumowanie Zdjęcia do pobrania

 

8. Winietowanie


Winietowanie mierzymy dla plików RAW w najwyższej dostępnej rozdzielczości, dla najniższego ISO i z najniższymi ustawieniami odszumiania i wyostrzania. Pomiar wykonywany jest dla wybranych (skrajnych i środkowej) ogniskowych. Przedstawiane wykresy pokazują mapę winietowania dla najgorszych wartości.

Testowany obiektyw ma dobrze skorygowaną winietę, co również nas miło zaskoczyło. Przy fotografowaniu na najszerzej otwartej przysłonie f/1.4 spadek jasności między centrum a brzegami kadru wyniesie 45% (około 0,9 EV). Natomiast wraz z przymykaniem przysłony winieta zmniejszy się do poziomu 22-26%, czyli około 0,35-0,50 EV. Dla porównania - jeden z konkurentów - Nikon AF-S Nikkor 20mm f/1.8G ED na f/1.8 ma znacznie większe dysproporcje jasności - 52% (około 1,5 EV). Sigmę pochwalić należy również za charakterystykę winiety, która rozchodzi się bardzo płynnie od brzegów po centrum kadru.


Winieta w praktyce






]> */


]

Spis treści
Sigma 20 mm f/1.4 DG HSM ART - test obiektywu Konstrukcja Autofokus Rozdzielczość Rozmycie Aberracja chromatyczna Dystorsja Winietowanie Odblaski Podsumowanie Zdjęcia do pobrania
Komentarze
Przeczytaj także
Zobacz więcej z tagiem: Sigma
logo logo
Magazyny
Zamów