Dystorsja

Do naszej redakcji trafiła pełnoklatkowa Sigma 20 mm f/1.4 DG HSM ART. Ten jasny, stałoogniskowy obiektyw szerokokątny został wyposażony w utradźwiękowy system autofokusu oraz zaawansowany układ optyczny, który ma oferować doskonałą jakość i rozdzielczość obrazu na całej powierzchni kadru. Czy tak jest naprawdę? Zobaczcie to w naszym teście.

Skomentuj Kopiuj link
Posłuchaj
00:00
Wynik testu
Jakość obrazu:
8
Cena / Jakość:
7
Optyka:
8
Budowa:
8
Nasza ocena
81%
Spis treści
Sigma 20 mm f/1.4 DG HSM ART - test obiektywu Konstrukcja Autofokus Rozdzielczość Rozmycie Aberracja chromatyczna Dystorsja Winietowanie Odblaski Podsumowanie Zdjęcia do pobrania

 

7. Dystorsja


Dystorsję mierzymy dla plików RAW w najwyższej dostępnej rozdzielczości, dla najniższego ISO i z najniższymi ustawieniami odszumiania i wyostrzania. Pomiar wykonywany jest dla wybranych (skrajnych i środkowej) ogniskowych. Przedstawiane wykresy pokazują poziom i charakterystykę dystorsji dla skrajnych ogniskowych.

Z reguły podczas fotografowania obiektywami ultraszerokokątnymi musimy brać pod uwagę dosyć spore zniekształcenia obrazu - zwłaszcza na brzegach planu fotograficznego. Jednak - co nas bardzo zaskoczyło - dla nowej “dwudziestki” Sigmy nie stanowią one najmniejszego problemu. Wprawdzie w warunkach laboratoryjnych udało nam się zaobserwować dystorsję beczkową (wyniosła 0.56%), niemniej jednak w praktyce nie będzie ona miała żadnego wpływu na ostateczny odbiór wykonywanych zdjęć. Będzie wręcz niezauważalna dla ludzkiego oka. Brawo Sigma!

Poniżej prezentujemy profil dystorsji uzyskany dla ogniskowej 20 mm.

profil dystorsji dla ogniskowej 20 mm mapa dystorsji dla ogniskowej 20 mm


Dystorsja w praktyce





]> */


]

Spis treści
Sigma 20 mm f/1.4 DG HSM ART - test obiektywu Konstrukcja Autofokus Rozdzielczość Rozmycie Aberracja chromatyczna Dystorsja Winietowanie Odblaski Podsumowanie Zdjęcia do pobrania
Komentarze
Przeczytaj także
Zobacz więcej z tagiem: Sigma
logo logo
Magazyny
Zamów