Autofokus

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
8
Cena / Jakość:
7
Optyka:
8
Budowa:
8
Marka:
Sigma
Nasza ocena:

81%

Do naszej redakcji trafiła pełnoklatkowa Sigma 20 mm f/1.4 DG HSM ART. Ten jasny, stałoogniskowy obiektyw szerokokątny został wyposażony w utradźwiękowy system autofokusu oraz zaawansowany układ optyczny, który ma oferować doskonałą jakość i rozdzielczość obrazu na całej powierzchni kadru. Czy tak jest naprawdę? Zobaczcie to w naszym teście.

Autor: Michał Chrzanowski

4 Grudzień 2015
Artykuł na: 29-37 minut
Spis treści

 

3. Autofokus


Automatyczna ostrość w nowej Sigmie jest ustawiana za pomocą ultradźwiękowego silnika HSM (Hyper Sonic Motor), który gwarantuje bardzo cichą i precyzyjna pracę. Co również istotne, silnik pozwala także na ręczne doostrzanie bez konieczności przełączania w tryb MF. Ponadto, obiektyw posiada system wewnętrznego ogniskowania, który polega na przesuwaniu mniejszych soczewek środkowych i tylnych bez przesuwania większych soczewek umieszczonych z przodu. Z kolei za sprawą minimalnej odległości ogniskowania wynoszącej 27 cm oraz maksymalnego otworu przysłony f/1.4 uzyskamy plastyczne rozmycie dalszego planu i przyjemne bokeh. Tak więc szkło może być także swobodnie wykorzystywane w fotografii obiektów z bliska.

Zobacz wszystkie zdjęcia (2)

W praktyce przeostrzenie przez cały zakres odległości zajmuje obiektywowi 0.3 sekundy, co jest bardzo dobrym wynikiem. Oczywiście nieznacznie słabsze rezultaty (rzędu 0.5-0.8 sekundy) są osiągane w momencie fotografowania w gorszych warunkach oświetleniowych (niemalże półmrok), lecz jest to już bardziej kwestia aparatu, niż wydajności silnika AF w obiektywie. Podsumowując, po zamocowaniu nowej Sigmy do Canona EOS 5D Mark III otrzymaliśmy wydajny tandem, który zapewnia szybki i płynnie działający autofokus.



]> */


]

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Tamron 17-50 mm f/4 DI III VXD – test praktyczny (+RAW)
Tamron 17-50 mm f/4 DI III VXD – test praktyczny (+RAW)
Tamron testuje kolejny ciekawy zakres ogniskowych, tym razem przesuwając punkt ciężkości w stronę szerokiego kąta. Czy to idealny zoom dla podróżnika z krajobrazowym zacięciem? Mieliśmy okazję to...
27
OM System M.Zuiko Digital 150-600 mm f/5-6.3 IS ED - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
OM System M.Zuiko Digital 150-600 mm f/5-6.3 IS ED - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Najnowszy teleobiektyw OM System pozwala na fotografowanie i filmowanie na odpowiedniku ogniskowej wynoszącym aż 1200 mm. Oto, jak M.Zuiko Digital 150-600 mm f/5-6.3 IS ED spisuje się w...
30
Tamron 70-180 mm f/2.8 Di III VC VXD G2 – zdjęcia przykładowe [RAW]
Tamron 70-180 mm f/2.8 Di III VC VXD G2 – zdjęcia przykładowe [RAW]
Druga generacja tego popularnego zooma do bezlusterkowców Sony to lepsze parametry i przeprojektowany układ optyczny. Sprawdziliśmy jak zachowuje się w połączeniu z korpusem Sony A7 III
25
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (4)