Filmowanie

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
8
Ergonomia:
9
Cena / Jakość:
8
Wydajność:
7
Funkcjonalność:
7
Marka:
Canon
Nasza ocena:

Już w dwa tygodnie od premiery w nasze ręce trafił najnowszy Canon G5 X. Wyposażono go w 1-calową, 20,2-milionową matrycę, zoom o uniwersalnym zakresie 24-100 mm oraz bogate możliwości personalizacji. Przede wszystkim oferuje on jednak lepszą od swoich najbliższych konkurentów ergonomię. Zobaczcie, jak aparat sprawdził się w praktyce.

Autor: Maciej Luśtyk

30 Październik 2015
Artykuł na: 38-48 minut
Spis treści

 

5. Filmowanie


Możliwości
Jak zwykle w przypadku aparatów Canon otrzymujemy w pełni manualny tryb filmowy, umożliwiający regulację czasu naświetlania, przysłony oraz czułości ISO nawet w trakcie rejestracji materiału. To ważne, bowiem kwestia swobody nad kontrolą trybu filmowego wciąż pozostawia wiele do życzenia w przypadku niektórych producentów. Swodobnie regulować możemy także balans bieli, brakuje nam tylko możliwości regulacji trybu pomiaru światła. Niestety w zestawieniu z kompaktowymi rozwiązaniami Sony i Panasonica, dosyć przeciętnie prezentują się możliwości rejestracji wideo.

Materiał filmowy nagramy w maksymalnej jakości Full HD 1080p z prędkością 60kl./s, wyłącznie w formacie MP4. Cieszymy się, że udostępniony został „filmowy” klatkaż 24 kl./s, niemniej jednak brak możliwości zapisu obrazu w jakości 4K staje się coraz bardziej widoczny i sprawia, że Canon nieco odstaje od pozostałych producentów. Brakuje nam też możliwości podłączenia zewnętrznego mikrofonu, niemniej jednak w tym aparacie tryb filmowy należy traktować jako miły dodatek, który i tak oferuje wysoką funkcjonalność i umożliwi nagrywanie ciekawych materiałów.

Kliknij, aby pobrać film Full HD 1080p, 60kl./s

Autofokus
Autofokus w trybie filmowym, w dobrych warunkach oświetleniowych działa bardzo płynnie. Możemy uruchomić go w trybie automatycznym, ze śledzeniem obiektów, bądź trybie ręcznym, gdzie podczas rejestracji materiału punkt ostrości regulujemy dotykowo. To bardzo wygodne rozwiązanie. Dużo gorzej, podobnie jak w przypadku fotografowania, system AF wypadnie w słabym oświetleniu. Czasem potrzebować będzie nawet kilku-kilkunastu sekund na poprawne wyostrzenie danej sceny, co bywa irytujące. Problemem będą też kontrastowe sceny, w przypadku których autofokus czesto gubi ostrość.

Na ogromną pochwałę zasługuje 5-osiowa, hybrydowa stabilizacja podczas filmowania, która przy wprawnej ręce pozwoli uzyskać bardzo płynne ujęcia, a'la Steadycam. Oczywiście piszemy to z przymrużeniem oka, niemniej jednak system stabilizacji w trybie filmowym robi naprawdę bardzo dobre wrażenie.

Podsumowanie tej części:
+ Full HD 1080p 60 kl./s
+ w pełni manualny tryb filmowy
+ dotykowe sterowanie ostrością

- brak 4K
- autofokus w trybie filmowym
- brak złącza mikrofonowego



]> */


]

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Aparaty
Leica SL3 - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Leica SL3 - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Ta sama niemiecka precyzja, ale teraz z 60 Mp na pokładzie, szybszym autofokusem i odchylanym wyświetlaczem. Sprawdziliśmy, jak Leica SL3 spisuje się w praktyce.
23
Canon EOS R8 - test aparatu
Canon EOS R8 - test aparatu
Najnowsza kompaktowa pełna klatka Canona przełamuje schemat tego, co może oferować aparat dla amatorów. Specyfikacja zapożyczona z wyższego modelu R6 Mark II i przystępna cena...
41
Fujifilm X100VI - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Fujifilm X100VI - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Szósta generacja jednego z najbardziej oryginalnych aparatów na rynku wprowadza do serii stabilizowaną matrycę o wysokiej rozdzielczości 40 Mp. To nowe możliwości kadrowania i pracy ze...
41
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (9)