"Co to jest aparat cyfrowy?" Kurs fotografii cyfrowej

0
Marta Majewska
3 Listopad 2003
Artykuł na: 2-3 minuty
Co to jest aparat cyfrowy? Jakie są jego podstawowe elementy? Rozpoczynamy cykl artykułów "Kurs fotografii cyfrowej wydawnictwa Helion i Fotopolis" od publikacji pierwszego rozdziału książki "Fotografia cyfrowa. Leksykon Kieszonkowy".
Spód i boki aparatu
Na rysunku 1.6 został pokazany spód aparatu cyfrowego z gniazdem statywu.

Rysunek 1.6. Widok aparatu cyfrowego od spodu

Dodatkowe akcesoria aparatu cyfrowego:
Pasek na rękę B
Zabezpiecza aparat przed upuszczeniem dzięki możliwości zawinięcia paska wokół nadgarstka lub założenia go na szyję. Większość aparatów cyfrowych jest wyposażona w paski przeznaczone do zawinięcia wokół nadgarstka.

Kabel łączący z komputerem B
Używany do przesyłania fotografii z aparatu do komputera. Większość aparatów jest wyposażona w kabel USB (Universal Serial Bus).

Pilot zdalnego sterowania A
Służy do uruchamiania spustu migawki z
odległości do 3,5 m. Najlepsze wyniki osiąga się, celując pilotem w czujnik podczerwieni na przodzie aparatu.

Głośnik A
Emituje podkład dźwiękowy cyfrowego wideo lub komentarze słowne: zaprojektowany
pierwotnie do szybkiego przeglądania pozycji. Aby poprawić jakość dźwięku, załaduj dane do komputera i użyj jego systemu odtwarzania dźwięku.

Gniazdo statywu B
Służy do połączenia aparatu ze statywem lub wspornikiem lampy błyskowej. Gniazda
metalowe są o wiele trwalsze, a więc lepsze od plastikowych.

Wnętrze aparatu
W tym rozdziale poznamy podstawowe wewnętrzne elementy i cechy aparatu cyfrowego. Rozpoczniemy od sposobu zasilania aparatu. Na rysunku 1.7 został pokazany aparat, do którego są wkładane baterie alkaliczne, często będące elementem standardowego wyposażenia. Jednak na dłuższy czas warto przestawić się na stosowanie niklowo-wodorkowych (NiMH) baterii wielokrotnego ładowania, także pokazanych na rysunku.

Rysunek 1.7. Dwa różne typy baterii: alkaliczne i NiMH

Komentarze
Więcej w kategorii: Poradniki
Nie wiesz jaki film wybrać? Strona Filmtypes rozwieje twoje wątpliwości
Nie wiesz jaki film wybrać? Strona Filmtypes rozwieje twoje wątpliwości
Na początku przygody z fotografią analogową zorientowanie się w dostępnych materiałach i ich właściwościach może przysporzyć bólu głowy. Z pomocą przychodzi nowa...
61
0
63
0
3
0