Konstrukcja

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
8
Cena / Jakość:
6.5
Optyka:
7
Budowa:
7.5
Marka:
Canon
Nasza ocena:

74%

Canon 24mm f/2.8 EF-S STM to jasny, szerokokątny obiektyw typu pancake przeznaczony dla aparatów z matrycą APS-C. Zobaczcie, jak to małe szkło sprawdza się w praktyce.

Autor: Michał Chrzanowski

17 Kwiecień 2015
Artykuł na: 17-22 minuty
Spis treści

 

2. Konstrukcja


Obudowa Canona 24mm f/2.8 EF-S STM wykonana jest z tworzyw sztucznych, jednak całość sprawia wrażenie solidnego i wytrzymałego obiektywu. Jego niewątpliwą zaletą jest zwarta konstrukcja. Obiektyw jest mały i lekki (22,8 mm długości, waga 125 g), a czarne i matowe wykończenia są dyskretne, dzięki czemu nowa “stałka” nie rzuca się w oczy. Oprócz przełącznika trybów ostrości (autofokus, manualne ustawienia ostrości) na obudowie znajdziemy rowkowy pierścień ustawiania ostrości, który chodzi z bardzo delikatnym oporem. Naszym zdaniem zbyt delikatnym. Poza tym wszystkie elementy są dobrze dopasowane i nie odnotowaliśmy żadnych konstrukcyjnych problemów podczas pracy z obiektywem.

Zobacz wszystkie zdjęcia (3)

Wnętrze obiektywu skrywa w sobie sześć elementów rozmieszczonych w pięciu grupach. Producent pokrył soczewki specjalnymi powłokami redukującymi powstawanie blików i flar. Ponadto, w obiektywie zastosowano element asferyczny. Canon 24mm f/2.8 EF-S STM został wyposażony w siedmiolistkową przysłonę, której minimalny otwór wynosi f/22. Dzięki maksymalnej przysłonie f/2,8 będziemy w stanie fotografować w słabszych warunkach oświetleniowych, a także uzyskamy małą głębię ostrości, która jest pożądana na przykład w fotografii makro (minimalna odległość ostrzenia wynosi 16 cm). W obiektywie zastosowano bagnet stworzony ze stopów metali, a średnica mocowania filtra wynosi 52 mm.
Zobacz wszystkie zdjęcia (3)

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Tamron 17-50 mm f/4 DI III VXD – test praktyczny (+RAW)
Tamron 17-50 mm f/4 DI III VXD – test praktyczny (+RAW)
Tamron testuje kolejny ciekawy zakres ogniskowych, tym razem przesuwając punkt ciężkości w stronę szerokiego kąta. Czy to idealny zoom dla podróżnika z krajobrazowym zacięciem? Mieliśmy okazję to...
27
OM System M.Zuiko Digital 150-600 mm f/5-6.3 IS ED - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
OM System M.Zuiko Digital 150-600 mm f/5-6.3 IS ED - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Najnowszy teleobiektyw OM System pozwala na fotografowanie i filmowanie na odpowiedniku ogniskowej wynoszącym aż 1200 mm. Oto, jak M.Zuiko Digital 150-600 mm f/5-6.3 IS ED spisuje się w...
30
Tamron 70-180 mm f/2.8 Di III VC VXD G2 – zdjęcia przykładowe [RAW]
Tamron 70-180 mm f/2.8 Di III VC VXD G2 – zdjęcia przykładowe [RAW]
Druga generacja tego popularnego zooma do bezlusterkowców Sony to lepsze parametry i przeprojektowany układ optyczny. Sprawdziliśmy jak zachowuje się w połączeniu z korpusem Sony A7 III
25
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (8)