Rozdzielczość

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
8
Cena / Jakość:
6.5
Optyka:
7
Budowa:
7.5
Marka:
Canon
Nasza ocena:

74%

Canon 24mm f/2.8 EF-S STM to jasny, szerokokątny obiektyw typu pancake przeznaczony dla aparatów z matrycą APS-C. Zobaczcie, jak to małe szkło sprawdza się w praktyce.

Autor: Michał Chrzanowski

17 Kwiecień 2015
Artykuł na: 17-22 minuty
Spis treści

 

5. Rozdzielczość


Na osi poziomej wykresu umieściliśmy przysłony, a na osi pionowej pary linii na milimetr. Za przyzwoite wyniki uznajemy te powyżej 22 lp/mm po standaryzacji matrycy APS-C do pełnej klatki.

Rozdzielczość RAW

Jak możemy zauważyć na poniższym wykresie, Canon 24mm f/2.8 EF-S STM daje użyteczny rezultat już na maksymalnym otworze przysłony f/2,8 (32.27 lp/mm w centrum kadru i 22.41 lp/mm na brzegach kadru). Dobrą jakość obrazu uzyskamy także w prawie całym zakresie przysłon, z wyjątkiem f/22, gdzie wartość spada poniżej granicy akceptowalności - 18.16 lp/mm w centrum i 16.91 na brzegach. Najwyższą rozdzielczość w centrum kadru uzyskamy podczas fotografowania na przysłonie f/4 - 36.91 lp/mm. Z kolei na brzegach najwyższy rezultat 27.58 lp/mm otrzymamy na przysłonie f/8.


Rozdzielczość JPEG

Zdecydowanie lepszą rozdzielczość uzyskaliśmy dla plików JPEG, niż w przypadku surowych plików RAW. Jak możemy zauważyć poniżej, na żadnej przysłonie rozdzielczość nie spada poniżej granicy akceptowalności, co jest dobrym wynikiem. Podczas fotografowania na przysłonie f/2,8 rozdzielczość w centrum kadru wynosi 42.94 lp/mm, na brzegach zanotujemy wynik rzędu 38.19 lp/mm. Najwyższą rozdzielczość obrazu w centrum kadru uzyskamy na przysłonie f/4 - 46.36 lp/mm. Z kolei na brzegach najlepszy wynik otrzymamy fotografując na przysłonie f/8 - 38.57 lp/mm

Powyższe wykresy dotyczą funkcji MTF50 dla zielonego kanału kolorystycznego. Wartości zostały uśrednione do rozmiaru pełnej klatki, tak aby były porównywalne z innymi zestawami.

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Tamron 17-50 mm f/4 DI III VXD – test praktyczny (+RAW)
Tamron 17-50 mm f/4 DI III VXD – test praktyczny (+RAW)
Tamron testuje kolejny ciekawy zakres ogniskowych, tym razem przesuwając punkt ciężkości w stronę szerokiego kąta. Czy to idealny zoom dla podróżnika z krajobrazowym zacięciem? Mieliśmy okazję to...
27
OM System M.Zuiko Digital 150-600 mm f/5-6.3 IS ED - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
OM System M.Zuiko Digital 150-600 mm f/5-6.3 IS ED - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Najnowszy teleobiektyw OM System pozwala na fotografowanie i filmowanie na odpowiedniku ogniskowej wynoszącym aż 1200 mm. Oto, jak M.Zuiko Digital 150-600 mm f/5-6.3 IS ED spisuje się w...
30
Tamron 70-180 mm f/2.8 Di III VC VXD G2 – zdjęcia przykładowe [RAW]
Tamron 70-180 mm f/2.8 Di III VC VXD G2 – zdjęcia przykładowe [RAW]
Druga generacja tego popularnego zooma do bezlusterkowców Sony to lepsze parametry i przeprojektowany układ optyczny. Sprawdziliśmy jak zachowuje się w połączeniu z korpusem Sony A7 III
25
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (8)