Canon EF 35 mm f/1.4 II USM - ulepszona optyka, wytrzymalszy korpus

0
Maciej Luśtyk
27 Sierpień 2015
Artykuł na: 4-5 minut
Canon zaprezentował dziś następce popularnej stałki o ogniskowej 35 mm. Obiektyw Canon EF 35 mm f/1,4 II USM charakteryzuje sie ulepszonym układem optycznym. Między innymi zastosowano tu specjalny element precyzyjnie korygujący aberrację chromatyczną.
Układ optyczny obiektywu Canon EF 35 mm f/1.4 II USM składa się z 14 elementów w 11 grupach, przy czym dwa z nich to soczewki asferyczne a pozostałe wykonano ze szkła UD o obniżonym współczynniku dyspersji. Dodatkowo zastosowano tu nowo opracowaną technologię Blue Spectrum Refractive Optics, która dzięki zagięciu niebieskiego spektrum światła ma ograniczać występowanie aberracji chromatycznej do minimum. Ponadto szkło wyposażono w 9-litkową przysłonę, która da nam ładne, okragłe bokeh, a minimalna odległość ostrzenia wynosi 28 cm. Na obiektyw zamocujemy filtry o średnicy 72 mm.
Zobacz wszystkie zdjęcia (2)

Obiektyw jest jednak sporo cięższy od swojego poprzednika - aż o 31%. Nowy model waży 760 g, jednak ma być też bardziej wytrzymały niż pierwsza jego wersja. Konstrukcja została też uszczelniona przed działaniem czynników atmosferycznych. Obiektyw trafi do sprzedaży w październiku, w cenie $1799. Polskiej ceny na razie nie znamy.

Więcej informacji o obiektywie znajdziecie na stronie canon.pl.

Informacja prasowa:

Warszawa, 27 sierpnia 2015 r. – Firma Canon zaprezentowała szerokokątny obiektyw EF 35mm f/1.4L II USM – najnowszy profesjonalny model serii L, zaprojektowany z myślą o fotografowaniu z zachowaniem naturalnej perspektywy. W nowym obiektywie – następcy legendarnego już EF 35mm f/1.4L USM – po raz pierwszy zastosowano specjalne elementy optyczne Blue Spectrum Refractive (BR optics), które zapewniają doskonałą jakość obrazu w każdej sytuacji, zarówno podczas fotografowania aktualnych wydarzeń, zawodów sportowych, jak i imprez okolicznościowych (np. ślubów).

Nowy EF 35mm f/1.4L II USM został wyposażony w szereg zaawansowanych rozwiązań optycznych, które zapewniają wyjątkową jakość obrazu, charakterystyczną dla obiektywów serii L. To pierwszy obiektyw, w którym zastosowano BR optics – rozwijaną na poziomie molekularnym technologię elementów optycznych z materiałów organicznych, która, dzięki wysokiemu współczynnikowi załamania niebieskiego światła wyraźnie redukuje aberrację chromatyczną. BR optic jest integralnym elementem obiektywu. Wraz z powłokami Canon, w tym opatentowaną powłoką antyodblaskową SWC (Subwavelength Structure lens Coating), EF 35mm f/1.4L II USM umożliwia uzyskanie wyższego kontrastu, przy jednoczesnym ograniczeniu efektów ducha i flary.


Stworzony do profesjonalnej fotografii reporterskiej

Dzięki ogniskowej 35mm, obiektyw EF 35mm f/1.4L II USM jest optymalnym rozwiązaniem dla profesjonalnych fotografów dokumentujących aktualne wydarzenia, zawody sportowe czy imprezy okolicznościowe. Szeroki kąt pozwala uchwycić obiekty w ich naturalnym środowisku – z pięknie rozmytym tłem – oraz wyjątkowe portrety bez zniekształceń obrazu. 9-listkowa, okrągła przysłona f/1.4 z silniczkiem ultradźwiękowym pozwala kontrolować głębię ostrości, dając doskonałe efekty w fotografii seryjnej nawet w przypadku pogarszających się warunków oświetleniowych.

Z myślą o uchwyceniu najbardziej dynamicznych sytuacji, EF 35mm f/1.4L II USM wyposażono w silnik ultradźwiękowy (USM), aby zapewnić pewne, szybkie i niemal bezgłośne sterowanie układem automatycznej regulacji ostrości. Dodatkowo, pierścień ręcznej regulacji ostrości pozwala zachować pełną kontrolę zarówno podczas fotografowania, jak i nagrywania filmów wideo.


Jakość serii L
Obiektyw EF 35mm f/1.4L II USM jest stworzony do pracy w wymagających warunkach. Charakteryzuje się typową dla obiektywów serii L wytrzymałością, a specjalne powłoki fluorytowe chronią go przed działaniem niekorzystnych warunków atmosferycznych, zapewniając dłuższą żywotność.

EF 35mm f/1.4L II USM – kluczowe cechy:
- Szeroki kąt widzenia i naturalna perspektywa
- Znakomita wydajność w słabym świetle i kontrola nad głębią ostrości
- Wysoka jakość obrazu
- Szybki i niemal bezgłośny autofokus
- Wyjątkowe zdjęcia nawet w trudnych warunkach

Tłumacz i fotograf, codziennie selekcjonuje dla Was porcję najciekawszych newsów ze świata fotografii. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem. Prywatnie niespełniony snowboardzista i spełniony tata.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
SLR Magic Micro Prime 21 mm T1.6 i 50 mm T1.4 - filmowe stałki do Mikro Cztery Trzecie
SLR Magic Micro Prime 21 mm T1.6 i 50 mm T1.4 - filmowe stałki do Mikro Cztery Trzecie
Producent niedrogich obiektywów filmowych wprowadził do swojej oferty dwa nowe jasne modele kierowane do użytkowników systemu M43.
4
0
Sirui 50 mm f/1.8 1.33x - czy nadchodzi era tanich obiektywów anamorficznych?
Sirui 50 mm f/1.8 1.33x - czy nadchodzi era tanich obiektywów anamorficznych?
Obiektywy anamorficzne to droga zabawa nawet jak na standardy profesjonalnych produkcji wideo. Być może jednak jesteśmy w przeddzień prawdziwej rewolucji.
12
0
Sony FE C 16-35 mm T3.1 G - szerokokątny obiektyw filmowy z AF i silnikiem zoom. Dwa kolejne na horyzoncie
Sony FE C 16-35 mm T3.1 G - szerokokątny obiektyw filmowy z AF i silnikiem zoom. Dwa kolejne na...
Wygląda na to, że Sony szykuje dla filmowców nową serię obiektywów zoom, które sprawić mają, źe uzyskanie pożądanych efektów stanie się znacznie łatwiejsze niż...
6
0
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (8)