Canon EF 35 mm f/1.4 II USM - zdjęcia przykładowe

Canon EF 35 mm f/1.4 II USM to druga generacja popularnej wśród profesjonalistów jasnej stałki. Obiektyw został wyposażony w nowy układ optyczny oraz specjalny element precyzyjnie korygujący aberrację chromatyczną. Zobaczcie, jak nowa konstrukcja wypadła podczas zdjęć plenerowych.
0
Michał Chrzanowski
8 Luty 2016
Artykuł na: 2-3 minuty
Serce modelu Canon EF 35 mm f/1.4 II USM stanowi usprawniony układ optyczny składający się z 14 elementów rozmieszczonych w 11 grupach. Wśród nich są dwie soczewki asferyczne. Pozostałe wykonano ze szkła UD o obniżonym współczynniku dyspersji. Ponadto w konstrukcji zastosowano nowo opracowaną technologię Blue Spectrum Refractive Optics, która dzięki zagięciu niebieskiego spektrum światła ma ograniczać występowanie aberracji chromatycznej do minimum. Nowy model wyposażono w 9-listkową przysłonę, która ma zapewnić efektywne rozmycie dalszego planu oraz przyjemne dla oka, okrągłe bokeh. Co więcej, konstrukcja została uszczelniona, dzięki czemu optyka oraz elektronika będą chronione przed warunkami atmosferycznymi.

Zanim jednak jeszcze zabierzemy się za pełny testy obiektywu Canon EF 35 mm f/1.4 II USM, postanowiliśmy sprawdzić jego możliwości w terenie. Wszystkie zdjęcia zostały wykonane aparatem Canon EOS 5D Mark III.

1/160 s, f/1.4, ISO 100

1/160 s, f/1.4, ISO 100

1/320 s, f/4.0, ISO 100

1/320 s, f/4, ISO 100

1/400 s, f/1.4, ISO 100

1/400 s, f/1.4, ISO 100

1/250 s, f/1.4, ISO 100

1/250 s, f/1.4, ISO 100

1/400 s, f/1.4, ISO 100

1/400 s, f/1.4, ISO 100

1/30 s, f/1.4, ISO 160

1/30 s, f/1.4, ISO 160

1/500 s, f/1.4, ISO 100

1/500 s, f/1.4, ISO 100

1/320 s, f/1.4, ISO 100

1/320 s, f/1.4, ISO 100

1/1600 s, f/1.4, ISO 100

1/1600 s, f/1.4, ISO 100

1/60 s, f/8.0, ISO 100

1/60 s, f/8, ISO 100
1/100 s, f/5.6, ISO 100

1/100 s, f/5.6, ISO 100

1/250 s, f/5.6, ISO 100

1/250 s, f/5.6, ISO 100

1/100 s, f/1.4, ISO 100

1/100 s, f/1.4, ISO 100

1/125 s, f/2.8, ISO 100

1/125 s, f/2.8, ISO 100

1/100 s, f/2.8, ISO 100

1/100, f/2.8, ISO 100

1/40 s, f/2.8, ISO 320

1/40 s, f/2.8, ISO 320

1/100 s, f/2.8, ISO 100

1/100, f/2.8, ISO 100

1/50 s, f/1.4, ISO 100

1/50 s, 1/1.4, ISO 100

1/40 s, f/5.6, ISO 100

1/40 s, f/5.6, ISO 100

1/160 s, f/5.6, ISO 100

1/160, f/5.6, ISO 100

1/60 s, f/5.6, ISO 100

1/60 s, f/5.6, ISO 100

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Sigma 14-24 mm f/2.8 DG DN ART - test obiektywu
Sigma 14-24 mm f/2.8 DG DN ART - test obiektywu
Ultraszerokokątny zoom Sigmy ma być doskonałą propozycją dla fotografów krajobrazu, architektury i miłośników nocnego nieba. Czy pod względem optyki jest tak świetny...
9
0
Nikon Nikkor Z 58 mm f/0.95 S Noct - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Nikon Nikkor Z 58 mm f/0.95 S Noct - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Co potrafi najjaśniejsza (i najdroższa) stałka Nikon Nikkor? W nasze ręce wpadł jeden z pierwszych egzemplarzy tego niezwykłego szkła. Oto nasze pierwsze...
56
10
Fujifilm Fujinon XF 16-80 mm f/4 R OIS WR - test autorski
Fujifilm Fujinon XF 16-80 mm f/4 R OIS WR - test autorski
Fujifilm rozpędza się w segmencie średnioformatowej optyki GF, ale nie zapomina o rozwoju linii XF. Jej najmłodszym członkiem jest uniwersalny zoom 16-80 mm f/4. Grzechem byłoby go nie...
5
21
Powiązane artykuły