Pansonic Lumix DMC-GH1 - test

Panasonic GH1 to kolejna propozycja aparatu systemowego z wymienną optyką, który nie jest ani lustrzanką, ani kompaktem. Poza tym GH1 nie jest tylko aparatem fotograficznym, ponieważ udostępnia zaawansowane funkcje wideo. I nie chodzi tylko o nagrywanie filmów w jakości Full HD. Zapraszamy do zapoznania się z testem tej ciekawej konstrukcji.

7. Jakość zdjęć

Szum
Zdjęcia zostały wykonane na ustawieniach domyślnych, czyli redukcji szumu ustawionej na poziomie 0. Zdjęcia tablicy Gretaga potwierdzają pierwsze wrażenia - GH1 radzi sobie z szumem bardzo dobrze nie ustępując amatorskim lustrzankom. Do ISO 800 jest naprawdę dobrze, ISO 1600 szumi bardziej jednak struktura zakłóceń jest do przyjęcia. ISO 3200 używałbym tylko w sytuacjach awaryjnych. Jednym słowem można ustawić limit czułości na ISO 800 i nie martwić się o jakość zdjęć.
ISO 100

ISO 200

ISO 400

ISO 800

ISO 1600

ISO 3200


Panasonic GH1 umożliwia dostosowanie redukcji szumu w zakresie od -2 do +2. Zmiany poziomu odszumiania dokonujemy po wciśnięciu przycisku FILM MODE.
ISO 1600 porównanie trzech poziomów odszumiania od góry -2, 0 +2

ISO 3200 porównanie trzech poziomów odszumiania od góry -2, 0 +2

Poza tym w menu możemy uruchomić redukcję szumu dla długich czasów ekspozycji. Jak widać na fragmentach poniżej warto z niej skorzystać - na fragmencie bez redukcji możemy zauważyć niebieskie przebarwienia i czerwone gorące piksele. Fragment z redukcją jest wolny od tego rodzaju artefaktów.
porównanie fragmentu zdjęcia nocnego, od góry redukcja szumy wyłączona, włączona


Reprodukcja szczegółów
Reprodukcja szczegółów w modelu GH1 stoi na przyzwoitym poziomie. Jest trochę słabsza niż w lustrzankach takich jak Nikon D5000 czy Canon 500D jednak jest lepsza od większości kompaktów.
ISO 100

ISO 200

ISO 400

ISO 800

ISO 1600

ISO 3200

GH1 oferuje 5 poziomów wyostrzenia w zakresie od -2 do +2. Wyostrzenie działa w delikatny sposób nawet na wartości +2
porównanie wyostrzenia od lewej -2, 0, +2


Reprodukcja kolorów
Ogólnie rzecz biorąc GH1 nie ma problemów z prawidłową reprodukcją kolorów. Składowe RGB wyglądają prawie identycznie jak w modelu G1. O ile nie mam zastrzeżeń do czerwieni i zieleni na zdjęciach studyjnych, o tyle muszę zauważyć, że niebieski trochę wpada w fiolet.


W plenerze udało mi się jednak sfotografować niebo, które ma atrakcyjny błękitny kolor. Nie można też mieć zastrzeżeń do czerwieni i zieleni, które są odpowiednio nasycone. Także kolory skóry wyglądają dobrze. Co ważne, nawet na wyższych czułościach do ISO 1600 nie widzimy dużej utraty nasycenia kolorów.



ISO 1600




Podsumowanie
Pod względem jakości zdjęć Panasonic GH1 bije kompakty na głowę i wypada trochę słabiej od amatorskich lustrzanek. Właściwie możemy ustawić ISO Auto do czułości ISO 800 i nie przejmować się jakością zdjęć. Nie można też mieć większych zastrzeżeń do reprodukcji kolorów.

+ niski poziom szumu do czułości ISO 800
+ przyzwoita reprodukcja szczegółów
+ reprodukcja kolorów

Komentarze
Polecane artykuły
Capture One Pro 12 pod lupą House of Retouching
3 Maj 2019
Capture One Pro 12 pojawił się na rynku już jakiś czas temu. Czy inżynierom udało się stworzyć kolejne narzędzia, które wycisną ostatnie soki z plików RAW i czy wypracowali nowe sposoby na przyśpieszenie pracy? A może pojawiły się bardziej zaawansowane opcje retuszu?
0
Panasonic Lumix G90 - pierwszy wybór, nie tylko dla fotografa
1 Maj 2019
Najnowszy Panasonic Lumix G90 to najlepsze cechy poprzednika i jeszcze bardziej zaawansowany tryb wideo, zbliżający go do topowych filmujących modeli z serii Lumix.
0
Łukasz Bożycki: pierwsza zima z Olympusem OM-D E-M1X
6 Kwi 2019
Fotografia przyrodnicza to pasmo niepowodzeń, które od czasu do czasu przerywane jest drobnym sukcesem. W dużym stopniu zależy on od możliwości i znajomości naszego sprzętu.
2
Okiem zawodowca: Lumix S1 i S1R
28 Mar 2019
Fotografka National Geographic, kreatywny portrecista, utytułowany fotoreporter publikujący w prasie... Zobaczcie, co o nowych pełnoklatkowych korpusach Panasonic mówią profesjonalni fotografowie.
0