Sony A900 - test

Sony A900 to flagowa propozycja japońskiego koncernu. Jest to aparat skierowany do profesjonalistów i zamożnych fanów marki, którzy będą mogli sobie pozwolić na dość duży wydatek. Uwagę przykuwają dwa parametry: matryca w formacie pełnej klatki - odpowiadającej formatem kliszy małoobrazkowej 35 mm i efektywna rozdzielczość sensora - 24,6 Mp. Co ciekawe A900 nie oferuje podglądu na żywo ani nagrywania filmów. Jednym słowem - lustrzanka.

8. Podsumowanie

Sony A900 jest zdecydowanie aparatem do studia fotograficznego lub w plener, gdzie mamy do dyspozycji dużo światła i możemy korzystać z najniższych czułości ISO jakie oferuje. O tym, że jest to aparat typowo studyjny świadczy duża rozdzielczość matrycy, doskonała reprodukcja szczegółów, słabsze osiągi na wyższych czułościach i niepełne uszczelnienie korpusu. W klasie profesjonalnych lustrzanek do studia w tym przedziale cenowym A900 jest na pewno propozycją godną rozważenia. Do momentu pojawienia się Canona 5D Mark II właściwie nie ma na rynku odpowiednika takiej konstrukcji.

Największym plusem A900 jest reprodukcja szczegółów, 24,7 Mp matryca radzi sobie z drobnymi szczegółami w sposób, który wyznacza nową jakość w tym segmencie aparatów. Minusem jest szum na wyższych czułościach ISO i nie mówię tutaj o ISO 3200 czy 6400, A900 szumi już znacznie na ISO 800 i 1600.

Do dużych plusów trzeba zaliczyć świetny wizjer, który rekompensuje brak podglądu na żywo i wyświetlacz LCD o rozdzielczości 921 600 punktów.

Do największych minusów poza wysokim szumem na wyższych czułościach trzeba zaliczyć górny wyświetlacz, który nie nadąża za konkurencją i centralnie umieszczone punkty autofokusa. Poza tym nie ma się właściwie do czego więcej przyczepić.

Poniżej przedstawiamy zestawienie podstawowych plusów i minusów:

+ reprodukcja szczegółów na bardzo wysokim poziomie
+ świetny, jasny wizjer
+ wyjście HDMI
+ monitor LCD
+ szybkie menu funkcyjne
+ przyzwoicie działająca stabilizacja matrycy
+ odwzorowanie kolorów
+ wykonanie i materiały użyte do produkcji korpusu
+ dobrze wyprofilowany grip
+ świetny tylny monitor o rozdzielczości 921 600 punktów
+ stabilizacja pełnoklatkowego sensora
+ przyzwoita prędkość zdjęć seryjnych
+ brak szumów spowodowanych długimi czasami naświetlania


- wysoki poziom szumu na wyższych czułościach niż ISO 400
- brak podglądu na żywo
- brak możliwości nagrywania filmów
- minimalistyczna informacja na górnym wyświetlaczu LCD
- centralnie umieszczone punkty AF

Sony A900 uzyskał 67%

wykres przedstawiający procentowe wyniki w poszczególnych częściach testu


{EUROBOX1|503679]
słowa kluczowe:
Komentarze
Polecane artykuły
Czy fotografia i zjawiska nadprzyrodzone to dobrana para? Odwiedziliśmy tegoroczny Fotofestiwal
3 Lip 2019
Z niektórymi miesiącami związane są nieodłącznie pewne wydarzenia. I tak czerwiec od razu kojarzy nam się z łódzkim Fotofestiwalem. Staramy się go odwiedzić co roku, choć na chwilę. Przyglądamy się tegorocznej edycji wydarzenia.
0
Fujifilm GFX 50R - w podróży po bezdrożach Jordanii
25 Cze 2019
Jordania. Kraj skał i piasku, cały mieniący się w żółciach i czerwieniach. O tym Google Maps powiedziało mi jeszcze przed wyjazdem. Nie wiedziałam natomiast, że jest to kraj głównie górzysty. W tygodniowej podróży towarzyszył mi kompaktowy średni format Fujifilm GFX 50R. Jak sprawdził się w niełatwych warunkach fotografii podróżniczej?
3
Capture One Pro 12 pod lupą House of Retouching
3 Maj 2019
Capture One Pro 12 pojawił się na rynku już jakiś czas temu. Czy inżynierom udało się stworzyć kolejne narzędzia, które wycisną ostatnie soki z plików RAW i czy wypracowali nowe sposoby na przyśpieszenie pracy? A może pojawiły się bardziej zaawansowane opcje retuszu?
0
Panasonic Lumix G90 - pierwszy wybór, nie tylko dla fotografa
1 Maj 2019
Najnowszy Panasonic Lumix G90 to najlepsze cechy poprzednika i jeszcze bardziej zaawansowany tryb wideo, zbliżający go do topowych filmujących modeli z serii Lumix.
0