Sony A900 - test

Sony A900 to flagowa propozycja japońskiego koncernu. Jest to aparat skierowany do profesjonalistów i zamożnych fanów marki, którzy będą mogli sobie pozwolić na dość duży wydatek. Uwagę przykuwają dwa parametry: matryca w formacie pełnej klatki - odpowiadającej formatem kliszy małoobrazkowej 35 mm i efektywna rozdzielczość sensora - 24,6 Mp. Co ciekawe A900 nie oferuje podglądu na żywo ani nagrywania filmów. Jednym słowem - lustrzanka.

Autor: Marcin Falana

3 Listopad 2008
Artykuł na: 49-60 minut
Spis treści

Sony A900 to długo oczekiwany aparat, którego pierwsze prototypy były już prezentowane w 2007 roku. Od tego czasu informacje na temat highendowej lustrzanki Sony pojawiały się co i rusz i podgrzewały atmosferę wokół tej konstrukcji, aż do początku tego roku kiedy dowiedzieliśmy się o pełnoklatkowym 35mm sensorze CMOS. Tym krokiem Sony nadrabia dystans do profesjonalnych konstrukcji konkurentów, u których pełna klatka wchodzi już do segmentu aparatów półprofesjonalnych.

Sony A900

Poza tym A900 wyposażono w stabilizację matrycy SteadyShot, podwójny procesor obrazu Dual Bionz, szklany pryzmat, 9 punktów AF, złącze HDMI i 3-calowy monitor o rozdzielczości 921 600 punktów. Najnowsza propozycja Sony uzyskuje prędkość zdjęć seryjnych na poziomie 5 kl/s. Natomiast pomiar światła dokonuje się za pomocą 40-segmentowej fotodiody krzemowej w układzie plastra miodu. Dostępny zakres czułości wynosi od ISO 100 do ISO 6400. Jak przystało na lustrzankę z prawdziwego zdarzenia A900 daje możliwość wymiany matówki, do dyspozycji mamy trzy rodzaje matówek.

Co ciekawe Sony A900 nie został wyposażony w podgląd na żywo. Najwidoczniej japońscy inżynierowie stwierdzili, że nie jest to nieodzowna funkcja w takiej konstrukcji. Propozycją dla ludzi, którzy chcą się bawić podglądem na żywo na wychylanym monitorze jest A350.

Najbliższymi konkurentami pod względem ceny są Nikon D700 i Canon EOS 5D Mark II, więc nie będzie najlepszej Alphie łatwo przebić się na rynku chyba, że zaoferuje odbiorcom coś czego konkurenci nie będą w stanie.

Coraz ciekawiej prezentuje się także oferta zoomów dedykowanych do pełnej klatki Sony. Poza dostępnymi już 24-70 mm f/2.8 i 70-200mm f/2.8 poszerzyła się o ciekawy szeroki kąt 16-35 mm f/2.8 i dłuższy teleobiektyw 70-400 mm f/4-5.6. Do tego mamy do dyspozycji kilka obiektywów stałoogniskowych jak np. klasyczne 50 mm f/1.4, czy szeroki kąt 20 mm f/2.8 oraz szeroką grupę obiektywów Minolty.

Czas pokaże jak pełna klatka Sony będzie sobie radzić na rynku profesjonalnych lustrzanek. Na pewno pojawienie się takiego gracza podniesie poprzeczkę dla konkurencji, a może też spowoduje, że w najbliższym czasie pełna klatka przestanie być tylko przywilejem profesjonalistów i bardzo zamożnych pasjonatów.

Test został podzielony na następujące części:

{EUROBOX1|503679]

Spis treści

Poprzednia

Skopiuj link
Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Aparaty
Sony ZV-E10 II - pierwsze wrażenia
Sony ZV-E10 II - pierwsze wrażenia
Druga generacja vlogerskiego korpusu APS-C ma być wreszcie idealnym rozwiązaniem dla początkujących, ale ambitnych twórców internetowej rozrywki. Sony ZV-E10 II to jednak także prawie...
13
Canon EOS R5 Mark II – pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Canon EOS R5 Mark II – pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nowa warstwowa matryca 45 Mp, wideo 8K 60p, dodatkowy procesor, który „patrzy na scenę” i oczywiście jeszcze więcej AI, które wspiera AF i wprowadza funkcje znane dotychczas tylko z zewnętrznych...
53
Pentax 17 - sprawdziliśmy najnowszy analogowy kompakt [RECENZJA]
Pentax 17 - sprawdziliśmy najnowszy analogowy kompakt [RECENZJA]
Pierwszy od ponad 20 lat zaawansowany analogowy kompakt otwiera nowy rozdział rynku fotografii analogowej. Czy jednak ma do zaoferowania coś więcej niż konstrukcje dostępne powszechnie...
54
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (1)