Tamron SP 70-200 mm f/2.8 Di VC USD G2 - Podsumowanie

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
8
Cena / Jakość:
7
Optyka:
8
Budowa:
8
Marka:
Tamron
Nasza ocena:

84%

Tamron, prezentując na początku tego roku model SP 70-200 mm f/2.8 Di VC USD G2, mocno zaznaczył swoją obecność w segmencie profesjonalnych telezoomów. Sprawdzamy, czy może zagrozić systemowym odpowiednikom.

Autor: Michał Chrzanowski

29 Wrzesień 2017
Artykuł na: 29-37 minut
Spis treści

Tamron może być z siebie zadowolony - model SP 70-200 mm f/2.8 Di VC USD G2 to obiektyw najwyższej klasy. Wymagający fotografowie nie powinni obawiać się pracy w terenowych warunkach. Ten zoom, aż wyrywa się do pokazania swoich możliwości w ekstremalnych sytuacjach. Otrzymujemy skrupulatnie uszczelniony tubus, który wykonano z metalu i tworzyw sztucznych najwyższej próby. Konstrukcyjnie jest to model, do którego trudno się przyczepić.

Miło zakresy ogniskowych 70-200 mm i stałego światła f/2.8 mamy do czynienia z najmniejszym tego typu obiektywem dostępnym na rynku. Zgoła odmiennie wygląda kwestia wagi - Tamron jest najcięższy w swojej klasie, choć nie są to duże różnice. Podobać się może także wyraźnie odświeżony design - obiektyw prezentuje się zadziornie, a przy tym elegancko.

Pochwalić musimy również wyjątkowo skuteczny system stabilizacji obrazu. Możliwość wykonywania nieporuszonych zdjęć na ogniskowej 200 mm z czasem naświetlania 1/60 s (a nawet 1/30 s) robi wrażenie. Podobnie jak rozdzielczość, która stoi na dobrym poziomie. Co więcej, jest bardzo wyrównana, dzięki czemu rozbieżności pomiędzy jakością obrazu w centrum i na brzegach są prawie niezauważalne. Również wady układu optycznego są odpowiednio korygowane. Aberracja chromatyczna i dystorsja nie sprawiają problemu. Jedynie winieta na trudnej kombinacji 200 mm i f/2.8 może już dać się we znaki. Niestety dużo gorzej wypada praca obiektywu w kontrastowych warunkach oświetleniowych - nie trudno o wyraźne bliki i flary.

Natomiast w kwestii autofokusa jest dobrze - choć nie bez wpadek. Poprawne wyostrzenie obrazu nie zajmuje długo, a sam system AF jest precyzyjny - nawet w trudniejszych sytuacjach. Niemniej jednak, aby móc osiągnąć optymalne osiągi, musimy skorygować front focus - na przykład za pomocą stacji TAP-in Console lub mikroregulacji dostępnej w zaawansoanych lustrzankach.

Plusy

  • solidne i precyzyjne wykonanie uszczelnionego tubusu
  • kompaktowy wymiar (na tle konkurencji)
  • wydajny i cichy autofokus
  • skuteczny system stabilizacji
  • wyrównana rozdzielczość obrazu w centrum i na brzegach w całym zakresie przysłon i ogniskowych
  • odpowiednio korygowana aberracja chromatyczna
  • niewielka dystorsja

Minusy

  • focus breathing, czyli charakterystyczne poszukiwanie ostrości (ogniskowa 200 mm)
  • front focus, czyli ustawienie ostrości przed punktem, w którym powinna być ona ustawiona
  • zauważalna winieta (ogniskowa 200 mm i przysłona f/2.8)
  • słaba praca w trudnych i kontrastowych warunkach oświetleniowych
Oceny szczegółowe
Jakość obrazu:
8
Cena / Jakość:
7
Optyka:
8
Budowa:
8
Ocena ogólna

84%

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Sony FE 16-25 mm f/2.8 G - zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 16-25 mm f/2.8 G - zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 16-25 mm f/2.8 G to najnowszy szerokokątny zoom z oferty Sony E, który łączy kompaktowe wymiary z przystępną ceną. Nowy obiektyw zabraliśmy na spacer po ulicach Londynu. Zobaczcie...
15
Nikon Nikkor Z 600 mm f/6.3 VR S - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nikon Nikkor Z 600 mm f/6.3 VR S - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Kolejny teleobiektyw w systemie Nikon Z jest alternatywą z jednej strony dla drogich, profesjonalnych stałek, a z drugiej klasycznych zoomów do dzikiej przyrody i sportu. Sprawdzamy, czy ta...
40
Sony FE 24-50 mm f/2.8 G - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 24-50 mm f/2.8 G - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Rozwiązywanie problemu którego nie ma, czy może przebłysk geniuszu? Sprawdzamy, co do zaoferowania ma Sony FE 24-50 mm f/2.8 G - kompaktowa i tańsza alternatywa dla systemowego zooma...
36
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (3)