Stabilizacja

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
9
Cena / Jakość:
6
Optyka:
8
Budowa:
8
Marka:
Olympus
Nasza ocena:

88%

Nowy Olympus M.Zuiko DIGITAL ED 300 mm f/4 IS PRO to obiektyw, który ma być idealnym dopełnieniem systemu Mikro Cztery Trzecie. Ponadto ma zwrócić na siebie uwagę najbardziej wymagających zawodowców, którzy poszukują konstrukcji supertelefoto. Czy tak się stanie? Zobaczcie to w naszym teście!

Autor: Michał Chrzanowski

11 Marzec 2016
Artykuł na: 29-37 minut
Spis treści

Stabilizacja

Jedną z bardziej elektryzujących cech nowego M.Zuiko DIGITAL ED 300 mm f/4 IS PRO jest - po raz pierwszy wykorzystana w obiektywach Olympusa - optyczna stabilizacja obrazu. Co więcej, producent zadbał, by była ona optymalnie zsynchronizowana z 5-osiową stabilizacją matrycy, którą oferują aparaty OM-D E-M1 i OM-D E-M5 Mark II. Jak podkreślają inżynierowie, taki tandem ma zapewnić kompensację drgań odpowiadającą 6EV.

 

W takim razie, jak to rozwiązanie poradziło sobie w praktyce? Fenomenalnie! Stabilizacja nowego M.Zuiko to czysta poezja. Wystarczy napisać, że z włączoną i odpowiednio zsynchronizowaną stabilizacją byliśmy w stanie wykonać 100% ostrych kadrów z czasem naświetlania wynoszącym 1/40 sekundy! A przecież mamy do czynienia z obiektywem oferującym ekwiwalent 600 mm. Jednak to nie wszystko. Efektywnie mogliśmy fotografować nawet na 1/20 sekundy - aż 70% nieporuszonych zdjęć. Również wybranie 1/10 sekundy zapewniało kilka ostrych ujęć - dokładnie 30% z serii. Dla porównania, przy wyłączonej stabilizacji i czasie 1/300 sekundy, udało się wykonać tylko 70% ostrych kadrów. Efektywność optycznej stabilizacji Olympusa dobrze obrazuje poniższy wykres.

Stabilizacja włączona - 1/10 sekundy

Stabilizacja wyłączona - 1/10 sekundy

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Sony FE 16-25 mm f/2.8 G - zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 16-25 mm f/2.8 G - zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 16-25 mm f/2.8 G to najnowszy szerokokątny zoom z oferty Sony E, który łączy kompaktowe wymiary z przystępną ceną. Nowy obiektyw zabraliśmy na spacer po ulicach Londynu. Zobaczcie...
15
Nikon Nikkor Z 600 mm f/6.3 VR S - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nikon Nikkor Z 600 mm f/6.3 VR S - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Kolejny teleobiektyw w systemie Nikon Z jest alternatywą z jednej strony dla drogich, profesjonalnych stałek, a z drugiej klasycznych zoomów do dzikiej przyrody i sportu. Sprawdzamy, czy ta...
40
Sony FE 24-50 mm f/2.8 G - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 24-50 mm f/2.8 G - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Rozwiązywanie problemu którego nie ma, czy może przebłysk geniuszu? Sprawdzamy, co do zaoferowania ma Sony FE 24-50 mm f/2.8 G - kompaktowa i tańsza alternatywa dla systemowego zooma...
36
Powiązane artykuły