Olympus M.Zuiko DIGITAL ED 300 mm f/4 IS PRO - test obiektywu

Olympus M.Zuiko DIGITAL ED 300 mm f/4 IS PRO - test obiektywu ocena 88%

Nowy Olympus M.Zuiko DIGITAL ED 300 mm f/4 IS PRO to obiektyw, który ma być idealnym dopełnieniem systemu Mikro Cztery Trzecie. Ponadto ma zwrócić na siebie uwagę najbardziej wymagających zawodowców, którzy poszukują konstrukcji supertelefoto. Czy tak się stanie? Zobaczcie to w naszym teście!

Zaprezentowany na początku stycznia 2016 roku Olympus M.Zuiko DIGITAL ED 300 mm f/4 IS PRO jest idealnym dopełnieniem profesjonalnej linii obiektywów producenta. Teraz rodzina M.Zuiko Pro oferuje imponujący ekwiwalent ogniskowych od 14 do aż 600 mm. Dlatego też, każdy zaawansowany fotograf korzystający z systemu Mikro Cztery Trzecie znajdzie sprzęt odpowiadający jego wymaganiom.

Jak podkreśla producent, nowy M.Zuiko przewodzi w co najmniej trzech światowych kategoriach. Po pierwsze, jest najbardziej kompaktowym i najlżejszym teleobiektywem, po drugie zapewnia najwydajniejszy system stabilizacji obrazu, odpowiadający 6 krokom EV i po trzecie, posiada najkrótszą odległość ustawienia ostrości dla obiektywów telemakro, wynoszącą zaledwie 1,4 m. Dodając do tego wszystkiego metalowy i uszczelniony korpus oraz wydajny autofokus, otrzymamy konstrukcję, która powinna sprostać wymaganiom niejednego zawodowca - w szczególności fotografa dzikiej przyrody, fotografa sportowego czy koncertowego. Niemniej jednak pozostaje pytanie, czy najnowsza propozycja Olympusa dostarczy wysokiej jakości obrazu i okaże się najlepszym teleobiektywem w systemie Mikro Cztery Trzecie?

Zobacz wszystkie zdjęcia (4)

Jak nietrudno się domyśleć nowy Olympus M.Zuiko DIGITAL ED 300 mm f/4 IS PRO nie jest tanią konstrukcją. Za szkło będziemy musieli zapłacić 11 990 zł, dlatego też w stronę tego obiektywu będą spoglądać głównie profesjonaliści i zapaleni entuzjaści takich rozwiązań. Jednak nie oznacza to, że w systemie M4/3 nie znajdziemy żadnych teleobiektywów. Ciekawą propozycją może okazać się kosztujący 2499 zł Olympus M.zUIKO DIGITAL 75-300 mm f/4.8-6.7 ED II.Jeśli chcemy mieć szkło o ogniskowej 300 mm, możemy także zdecydować się na model Panasonic Lumix G Vario 100-300 mm f/4.0-5.6 Mega OIS (1999 zł). Nie możemy zapomnieć również o zaprezentowanym na początku 2016 roku obiektywie Leica DG Vario-Elmar 100-400 mm F4.0-6.3 ASPH Power O.I.S (będzie dostępny w kwietniu za 1799 dolarów, polska cena nie jest jeszcze znana).

Zapraszamy do lektury testu, w którym zaprezentujemy wyniki osiągnięte w laboratorium oraz zdjęcia przykładowe wykonane w plenerze. Obiektyw testowaliśmy razem z aparatem Olympus OM-D E-M1.

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

 
 
Komentarze
Polecane artykuły
Rozwiń skrzydła - filtry szare Irix Edge w fotografii krajobrazu
12 Paź 2018
Zadajmy sobie pytanie: jak zaczynaliśmy swoją przygodę z fotografią? Zapewne w zależności od wieku, przygoda zaczynała się od „kliszy’“, kompaktu, bądź też telefonu komórkowego, lecz są to jedynie narzędzia będące odzwierciedleniem czasu i technologii w jakiej przyszło nam żyć, umożliwiające utrwalenie danej chwili.
0
Quadralite Move i Pulse - niedrogie lampy studyjne okiem Łukasza Piecyka
2 Paź 2018
Opanowanie światła błyskowego pozwala znacznie rozwinąć możliwości fotograficznego wyrazu i sprawi, że nasze zdjęcia zaczną wyglądać dużo lepiej. Na szczęście rozpoczęcie przygody ze światłem studyjnym nie musi oznaczać dużych wydatków.
0
Panasonic Lumix G9 - focus na fotografię
30 Wrz 2018
Lumix G9 to obecnie bez wątpienia jedna z najciekawszych propozycji dla wymagających fotografów. Co skrywa ten zaawansowany korpus?
0
Czy filmy małoobrazkowe sprawdzą się we współczesnej fotografii krajobrazu?
18 Wrz 2018
Aparaty analogowe dają możliwość niedrogiego rozpoczęcia przygody z bardziej świadomym fotografowaniem. Czy jednak w obecnych czasach film nadal może konkurować z cyfrą pod względem jakości obrazu?
1