Olympus M.Zuiko DIGITAL ED 300 mm f/4 IS PRO - test obiektywu

Olympus M.Zuiko DIGITAL ED 300 mm f/4 IS PRO - test obiektywu ocena 88%

Nowy Olympus M.Zuiko DIGITAL ED 300 mm f/4 IS PRO to obiektyw, który ma być idealnym dopełnieniem systemu Mikro Cztery Trzecie. Ponadto ma zwrócić na siebie uwagę najbardziej wymagających zawodowców, którzy poszukują konstrukcji supertelefoto. Czy tak się stanie? Zobaczcie to w naszym teście!

Zaprezentowany na początku stycznia 2016 roku Olympus M.Zuiko DIGITAL ED 300 mm f/4 IS PRO jest idealnym dopełnieniem profesjonalnej linii obiektywów producenta. Teraz rodzina M.Zuiko Pro oferuje imponujący ekwiwalent ogniskowych od 14 do aż 600 mm. Dlatego też, każdy zaawansowany fotograf korzystający z systemu Mikro Cztery Trzecie znajdzie sprzęt odpowiadający jego wymaganiom.

Jak podkreśla producent, nowy M.Zuiko przewodzi w co najmniej trzech światowych kategoriach. Po pierwsze, jest najbardziej kompaktowym i najlżejszym teleobiektywem, po drugie zapewnia najwydajniejszy system stabilizacji obrazu, odpowiadający 6 krokom EV i po trzecie, posiada najkrótszą odległość ustawienia ostrości dla obiektywów telemakro, wynoszącą zaledwie 1,4 m. Dodając do tego wszystkiego metalowy i uszczelniony korpus oraz wydajny autofokus, otrzymamy konstrukcję, która powinna sprostać wymaganiom niejednego zawodowca - w szczególności fotografa dzikiej przyrody, fotografa sportowego czy koncertowego. Niemniej jednak pozostaje pytanie, czy najnowsza propozycja Olympusa dostarczy wysokiej jakości obrazu i okaże się najlepszym teleobiektywem w systemie Mikro Cztery Trzecie?

Zobacz wszystkie zdjęcia (4)

Jak nietrudno się domyśleć nowy Olympus M.Zuiko DIGITAL ED 300 mm f/4 IS PRO nie jest tanią konstrukcją. Za szkło będziemy musieli zapłacić 11 990 zł, dlatego też w stronę tego obiektywu będą spoglądać głównie profesjonaliści i zapaleni entuzjaści takich rozwiązań. Jednak nie oznacza to, że w systemie M4/3 nie znajdziemy żadnych teleobiektywów. Ciekawą propozycją może okazać się kosztujący 2499 zł Olympus M.zUIKO DIGITAL 75-300 mm f/4.8-6.7 ED II.Jeśli chcemy mieć szkło o ogniskowej 300 mm, możemy także zdecydować się na model Panasonic Lumix G Vario 100-300 mm f/4.0-5.6 Mega OIS (1999 zł). Nie możemy zapomnieć również o zaprezentowanym na początku 2016 roku obiektywie Leica DG Vario-Elmar 100-400 mm F4.0-6.3 ASPH Power O.I.S (będzie dostępny w kwietniu za 1799 dolarów, polska cena nie jest jeszcze znana).

Zapraszamy do lektury testu, w którym zaprezentujemy wyniki osiągnięte w laboratorium oraz zdjęcia przykładowe wykonane w plenerze. Obiektyw testowaliśmy razem z aparatem Olympus OM-D E-M1.

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

 
 
Komentarze
Polecane artykuły
Komis fotograficzny, czyli jak bezpiecznie (i niedrogo) kupić używany sprzęt
19 Kwi 2018
Aparaty i obiektywy to niemały wydatek, zwłaszcza dla początkujących. Ten sam, używany sprzęt, możemy jednak znacznie taniej zakupić za pośrednictwem komisu fotograficznego.
2
Jacek Poremba: „Średni format to plastyka, o której sam trochę zapomniałem”
5 Kwi 2018
Dlaczego Hasselblad X1D? Zapytaliśmy o to jednego z najlepszych polskich portrecistów, który porzucił niedawno „mały obrazek”, na rzecz poręcznego „średniaka”. Jego opinię konfrontujemy z bezdusznymi, laboratoryjnymi wynikami pomiarów DxO.
16
Kamczatka - z aparatem na krańcu świata (i o krok dalej)
4 Kwi 2018
Położony w azjatyckiej części Rosji półwysep Kamczatka to wymarzona destynacja wielu fotografów dzikiej przyrody. Na niedźwiedzie i uchatki grzywiaste zapolował tam niedawno fotograf National Geographic Marcin Dobas.
0
Czy Canon położy wreszcie większy nacisk na aparaty bezlusterkowe?
6 Mar 2018
Jeszcze kilka lat temu rynek bezlusterkowców można było uznać za ciekawostkę. Dziś aparaty z tego segmentu są w stanie konkurować z najlepszymi lustrzankami. Czy wobec tego opóźniony względem konkurencji Canon przyłoży większą wagę do rozwoju aparatów tego typu?
2