Nikon AF-S Nikkor 24-70 mm f/2.8 ED VR - Stabilizacja

Producent zapowiada, że najnowszy Nikon AF-S Nikkor 24-70 mm F/2,8 ED VR to zupełnie nowa jakość obrazu. Czy tak jest naprawdę? Postanowiliśmy to sprawdzić i porównać go z poprzednikiem. Zobaczcie, która konstrukcja wyszła z tego pojedynku zwycięsko.

Autor: Michał Chrzanowski

22 Styczeń 2016
Artykuł na: 49-60 minut
Spis treści

 

 

Główną cechą dzielącą oba obiektywy jest oczywiście stabilizacja obrazu. Nowe szkło japońskiego producenta zostało wyposażone w system redukcji drgań VR, który efektywnie umożliwia fotografowanie z wykorzystaniem dłuższych czasów naświetlania - nawet 4EV, tak przynajmniej twierdzą konstruktorzy. Do wyboru są dwa tryby pracy stabilizacji, dzięki czemu będziemy mogli dostosować jej działanie do własnych potrzeb. Tryb Normal służy do ogólnego fotografowania z ręki, z kolei tryb Active zapewni zniwelowanie drgań wywołanych różnego rodzaju urządzeniami, na przykład podczas fotografowania w poruszającym się pojeździe.

 

W praktyce system stabilizacji obrazu VR sprawdził się wyśmienicie. Na najdłuższej ogniskowej 70 mm byliśmy w stanie wykonać 100% nieporuszonych zdjęć z czasem naświetlania wynoszącym 1/8 sekundy! Nawet fotografowanie na 1/4 sekundy umożliwiało wykonanie kilku nieporuszonych obrazów, choć nie było już tak efektywne - 50% ostrych zdjęć. Dla porównania, przy wyłączonej stabilizacji 100% ostrych kadrów zanotowaliśmy na 1/125 sekund. Poniżej tej granicy osiągi sukcesywnie spadały - 1/60 sekundy (80%), 1/30 sekundy (50%), 1/15 sekundy (0%). Podsumowując, dzięki wykorzystaniu stabilizacji udało się wydłużyć czas naświetlania o około 3-3,5 EV, co jest rewelacyjnym wynikiem - zbliżonym do tego, który obiecywał producent.

 

Poniżej prezentujemy wykres, który przedstawia odsetek ostrych zdjęć dla danego czasu naświetlania przy włączonej i wyłączonej stabilizacji obrazu.

 

 

Stabilizacja w praktyce

 

Zobacz wszystkie zdjęcia (4)

]

 

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Sony FE 16-25 mm f/2.8 G - zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 16-25 mm f/2.8 G - zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 16-25 mm f/2.8 G to najnowszy szerokokątny zoom z oferty Sony E, który łączy kompaktowe wymiary z przystępną ceną. Nowy obiektyw zabraliśmy na spacer po ulicach Londynu. Zobaczcie...
13
Nikon Nikkor Z 600 mm f/6.3 VR S - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nikon Nikkor Z 600 mm f/6.3 VR S - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Kolejny teleobiektyw w systemie Nikon Z jest alternatywą z jednej strony dla drogich, profesjonalnych stałek, a z drugiej klasycznych zoomów do dzikiej przyrody i sportu. Sprawdzamy, czy ta...
40
Sony FE 24-50 mm f/2.8 G - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 24-50 mm f/2.8 G - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Rozwiązywanie problemu którego nie ma, czy może przebłysk geniuszu? Sprawdzamy, co do zaoferowania ma Sony FE 24-50 mm f/2.8 G - kompaktowa i tańsza alternatywa dla systemowego zooma...
36
Powiązane artykuły