Canon EF 35 mm f/1.4L USM - test

Canon EF 35 mm f/1.4L USM to jasny, szerokokątny obiektyw serii L, który jest obecny na rynku już od dłuższego czasu. Zobaczcie jak wypadł w naszym teście i porównajcie go z konkurencją.

Autor: Marcin Grabowiecki

1 Marzec 2013
Artykuł na: 23-28 minut

9. Aberracja chromatyczna

Aberracja w obiektywie Canon EF 35 mm f/1.4L USM nie jest najlepiej skorygowana. O ile średnie wartości nie są duże (oscylują wokół 1 piksela), to już wartości maksymalne mogą dziwić.

Aberracja na odbitkach 20x30 cm będzie widoczna na wszystkich przesłonach, ale tylko w rogach kadru.

Wykres przedstawiający średnią oraz maksymalną aberrację chromatyczną na kadrze w pikselach
Rozłożenie aberracji chromatycznej na pikselach przy przysłonie f/1.4
Rozłożenie aberracji chromatycznej na odbitce 20x30 cm przy przysłonie f/1.4
Rozłożenie aberracji chromatycznej na pikselach przy przysłonie f/5.6
Rozłożenie aberracji chromatycznej na odbitce 20x30 cm przy przysłonie f/5.6
f/5.6

Podłużna aberracja chromatyczna

Jasnych obiektywów dotyka problem podłużnej aberracji chromatycznej. Wpływa ona na obszary przed punktem ostrości oraz za punktem ostrości, dając im kolorową obwódkę zieloną lub magentową. Obiektywu Canon EF 35 mm f/1.4L USM nie najlepiej radzi sobie z tą wadą.

Wada jest stosunkowo duża na maksymalnym otworze względnym przysłony, czyli f/1.4. Wraz z jej przymykaniem wada zmniejsza się, jednak dopiero na f/4 jest akceptowalna.

Poniżej prezentujemy wycinki z plików JPEG ilustrujące zachowanie obiektywu.

f/1.4
f/2.0
f/2.8
f/4

1. Wstęp

2. Specyfikacja

3. Konstrukcja

4. Autofokus

5. Stabilizacja

6. Rozdzielczość RAW

7. Rozdzielczość JPEG

8. Rozmycie

9. Aberracja chromatyczna

10. Dystorsja

11. Winietowanie

12. Odblaski

13. Podsumowanie

14. Zdjęcia do pobrania

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Sony FE 50-150 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 50-150 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Pierwszy zoom 50-150 mm f/2 w historii to pokaz optycznych możliwości i spełnienie marzeń fotografów portretowych czy reklamowych. Jak można się było spodziewać, to jednak także wysoka...
16
Fujifilm Fujinon XF 16-55 f/2.8 LM WR II - test obiektywu
Fujifilm Fujinon XF 16-55 f/2.8 LM WR II - test obiektywu
Mniejszy, lżejszy, szybszy i przystosowany do pracy wideo - nowa generacja uniwersalnego zoomu średniego zasięgu ma być ukłonem w stronę profesjonalistów i pokazem możliwości...
8
Nikon Nikkor Z 35 mm f/1.4 - test obiektywu
Nikon Nikkor Z 35 mm f/1.4 - test obiektywu
To jasny standard w zaskakująco niskiej cenie. Gdzie jest haczyk? Sprawdzamy, jakie możliwości kryje nowa stałka systemu Nikon Z.
6
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (2)