Canon EF 35 mm f/1.4L USM - test

Canon EF 35 mm f/1.4L USM to jasny, szerokokątny obiektyw serii L, który jest obecny na rynku już od dłuższego czasu. Zobaczcie jak wypadł w naszym teście i porównajcie go z konkurencją.
0
Marcin Grabowiecki
1 Marzec 2013
Artykuł na: 2-3 minuty

8. Rozmycie

Wartość BxU dostarczana przez DxO Analyzer opisuje jak ostry dla ludzkiego oka jest obraz planu fotograficznego. Bierze ona pod uwagę nie tylko ostrość obiektywu ale także jakość sensora i procesy obróbki obrazu w aparacie. Skala BxU jest dość prosta: 0 oznacza drastyczne przejście pomiędzy czernią i bielą, co w kryteriach obrazu jest zbyt ostre. 1 oznacza idealny obraz. Gdy rozmycie staje się bardziej widoczne, jego rozmiar określamy w pikselach. Ponieważ jednak liczba pikseli znajdująca się na określonym obszarze jest związana z rozdzielczością sensora i jego rozmiarem, skala BxU nie może być używana do porównywania aparatów z różną specyfikacją matrycy. Dlatego wartości BxU są także określane na odbitkach o rozmiarze 20x30. Dane są porównywane z uwzględnieniem wielkości matrycy i jej rozdzielczości:

Wartości dla matrycy:
poniżej 0.5 - obraz zbyt ostry
0.5-1.5 - obraz ostry
1.5-2.5 - delikatne rozmycie
2.5-3.5 - rozmycie widoczne
3.5-4.5 - rozmycie jest denerwujące
powyżej 4.5 - rozmycie nie do przyjęcia





Wartości dla odbitki 20x30 cm:
poniżej 10 - obraz zbyt ostry
10-20 - obraz ostry
20-30 - delikatne rozmycie
30-40 - rozmycie widoczne
40-50 - rozmycie jest denerwujące
powyżej 50 - rozmycie nie do przyjęcia





Jak widać na pierwszym wykresie (rozmiar określamy w pikselach) na przysłonie f/1.4 rozmycie jest nie do przyjęcia, jednak na odbitce 20x30cm nie będzie widoczne i uzyskamy ostry obraz.

Stosunkowo szybko, czyli już po przymknięciu do f/2.8, osiągi obiektywu stają się lepsze. W pikselach rozmycie będzie widoczne, ale akceptowalne. Obraz ulega poprawie do tego stopnia, że na odbitce 20x30cm może wydawać się zbyt ostry.

1. Wstęp
2. Specyfikacja
3. Konstrukcja
4. Autofokus
5. Stabilizacja
6. Rozdzielczość RAW
7. Rozdzielczość JPEG
8. Rozmycie
9. Aberracja chromatyczna
10. Dystorsja
11. Winietowanie
12. Odblaski
13. Podsumowanie
14. Zdjęcia do pobrania
Dodaj ocenę i odbierz darmowy numer DCP
Digital Camera Polska
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Olympus M.Zuiko Digital ED 12-200 mm f/3.5-6.3 - zdjęcia przykładowe
Olympus M.Zuiko Digital ED 12-200 mm f/3.5-6.3 - zdjęcia przykładowe
Niespotykany zakres ogniskowych o ekwiwalencie 24-400 mm, zaawansowana optyka, szybki AF, a także kompaktowa i w pełni uszczelniona konstrukcja - tak nowy uniwersalny...
12
2
Canon RF 85 mm f/1.2L USM - test obiektywu
Canon RF 85 mm f/1.2L USM - test obiektywu
Canon RF 85 mm f/1.2L USM ma wyznaczać nowe standardy w segmencie jasnych, portretowych szkieł. Sprawdźmy zatem, czy producent dokonał rewolucji i faktycznie...
9
6
Sony FE 35 mm f/1.8 - zdjęcia przykładowe
Sony FE 35 mm f/1.8 - zdjęcia przykładowe
W nasze ręce trafił najnowszy FE 35 mm f/1.8 - systemowy obiektyw, którego długo brakowało w ofercie Sony. Zobaczcie na co go stać.
40
4
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (2)