Samyang 12 mm f/2,8 ED AS NCS Fish-eye - Ustawianie ostrości

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
8
Cena / Jakość:
7
Optyka:
7
Budowa:
7.5
Marka:
Samyang
Nasza ocena:

72%

Samyang 12 mm f/2,8 ED AS NCS Fish-eye to manualny, jasny obiektyw typu rybie oko, który może zaciekawić wielu entuzjastów fotografii. Zobaczcie, jak ta pełnoklatkowa konstrukcja wypadła w naszym teście.

Autor: Michał Chrzanowski

4 Wrzesień 2015
Artykuł na: 23-28 minut
Spis treści

 


Samyang 12 mm f/2,8 ED AS NCS Fish-eye nie został wyposażony w silnik autofokusa. Tym samym zmiany pola ostrości będziemy mogli dokonywać jedynie za pomocą dedykowanego pierścienia umieszczonego na tubusie. Obiektyw umożliwia ostrzenie od 20 cm. Niestety nie możemy tej odległości uznać za krótką. Konkurent w postaci Sigmy 15 mm f/2.8 EX DG Fisheye oferuje efektywne ostrzenie już od 14 cm. Jednak mimo to i tak będziemy w stanie znacząco zbliżyć się do fotografowanego obiektu. Z kolei za sprawą charakterystycznych zniekształceń obrazu oraz maksymalnego otworu przysłony, który wynosi f/2.8 uzyskamy ciekawą perspektywę oraz rozmycie dalszego planu. A to może przełożyć się na dosyć oryginalne zdjęcia makro.

Zobacz wszystkie zdjęcia (3)

Aby przeostrzyć obraz przez cały zakres ogniskowania (od nieskończoności po najkrótszą odległość ostrzenia) należy wykonać obrót o około 120 stopni. Z jednej strony taki ruch może wydawać się zbyt duży, jednak z drugiej strony będziemy mogli precyzyjniej ustawić ostrość. W tym celu pomocne okażą się także wskaźniki umieszczone pod pierścieniem ostrości. Informują one o odległości pomiędzy fotografowanym obiektem a aparatem oraz o skali głębi ostrości. Wykorzystane rozwiązania konstrukcyjne sprawiają, że ręczne ustawianie ostrości nie powinno sprawiać żadnych problemów podczas fotografowania.






]> */


]

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Sony FE 16-25 mm f/2.8 G - zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 16-25 mm f/2.8 G - zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 16-25 mm f/2.8 G to najnowszy szerokokątny zoom z oferty Sony E, który łączy kompaktowe wymiary z przystępną ceną. Nowy obiektyw zabraliśmy na spacer po ulicach Londynu. Zobaczcie...
13
Nikon Nikkor Z 600 mm f/6.3 VR S - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nikon Nikkor Z 600 mm f/6.3 VR S - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Kolejny teleobiektyw w systemie Nikon Z jest alternatywą z jednej strony dla drogich, profesjonalnych stałek, a z drugiej klasycznych zoomów do dzikiej przyrody i sportu. Sprawdzamy, czy ta...
40
Sony FE 24-50 mm f/2.8 G - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 24-50 mm f/2.8 G - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Rozwiązywanie problemu którego nie ma, czy może przebłysk geniuszu? Sprawdzamy, co do zaoferowania ma Sony FE 24-50 mm f/2.8 G - kompaktowa i tańsza alternatywa dla systemowego zooma...
36
Powiązane artykuły