Canon EF 35 mm f/1.4L USM - test

Canon EF 35 mm f/1.4L USM to jasny, szerokokątny obiektyw serii L, który jest obecny na rynku już od dłuższego czasu. Zobaczcie jak wypadł w naszym teście i porównajcie go z konkurencją.

Autor: Marcin Grabowiecki

1 Marzec 2013
Artykuł na: 23-28 minut

13. Podsumowanie

Obiektyw Canon EF 35 mm f/1.4L USM przetestowaliśmy zgodnie z procedurą DxO.

Canon EF 35 mm f/1.4L USM to jasny, dobrze wykonany szerokokątny obiektyw o wzornictwie, do którego japońska firma zdążyła nas przyzwyczaić. Minusem może być brak uszczelnionej obudowy i delikatny luz na pierścieniu ustawiania ostrości. Plusem jest bogaty zestaw handlowy, w skład którego wchodzi osłona przeciwsłoneczna, pokrowiec oraz przedni i tylny dekielek.

Autofokus w obiektywie działa sprawnie i szybko. Nawet w trudniejszych warunkach oświetleniowych szkło nie ma problemu z wyostrzeniem.

Obiektyw oferuje użyteczne rezultaty na plikach RAW w centrum kadru już od przysłony f/1.4. Granica przyzwoitości na brzegach kadru zostaje przekroczona na f/2.8. Jednak nawet na f/1.4 wartości MTF są blisko granicy. Najlepsze efekty uzyskamy na f/4 (centrum kadru) i f/8 (brzegi). Jakość plików JPEG jest lepsza niż RAW. Zarówno centrum kadru jak i jego brzeg spełniają wymogi przyzwoitości już od f/1.4. Podobnie jak w przypadku plików RAW najwyższe wartości w centrum kadru zanotowaliśmy na przysłonie f/4, a na brzegu - na przysłonie f/8.

Aberracja w obiektywie Canon EF 35 mm f/1.4L USM nie jest najlepiej skorygowana i może być widoczna na wszystkich przysłonach, ale tylko w rogach kadru. Podłużna aberracja chromatyczna może być problemem aż do f/4. Szkło ma dystorsję beczkową, jednak nie jest duża i może ją zauważyć tylko oko eksperta. Winietowanie jest dość duże na f/1.4, ale zmniejsza się wraz z przymykaniem przysłony.

Canon EF 35 mm f/1.4L USM to jasne, uniwersalne szkło, które znajdzie swoje zastosowanie w takich dziedzinach jak: krajobraz, reportaż, architektura, dokument, fotografia uliczna, ślubna i prasowa. Maksymalny otwór względny f/1.4 pozwala na uzyskanie plastycznych rozmyć i pracę w trudnych warunkach oświetleniowych.

Obiektyw kosztuje 5500 zł, co w porównaniu z Nikonem 35mm f/1.4G (6200zł) nie jest dużo. Użytkownicy aparatów Canona powinni zastanowić się jednak nad szkłem Sigma 35 mm f/1.4 DG HSM, które kosztuje zaledwie 3600 zł. Przeczytajcie nasz test obiektywu Sigma 35 mm f/1.4 DG HSM i rozważcie, który z nich spełni Wasze oczekiwania. Naszym zdaniem jasna 35-tka Sigmy to rozsądniejsza, a na pewno nowocześniejsza propozycja.

+ bardzo dobra jakość zdjęć na wszystkich przesłonach

+ szybki autofokus

+ osłona przeciwsłoneczna w zestawie

+ plastyka obrazu na najniższych przesłonach

- nieuszczelniona obudowa

- luz na pierścieniu ustawiania ostrości

- aberracja chromatyczna

- winietowanie na f/1.4

Obiektyw Canon EF 35 mm f/1.4L USM uzyskał 81% w swojej klasie

1. Wstęp

2. Specyfikacja

3. Konstrukcja

4. Autofokus

5. Stabilizacja

6. Rozdzielczość RAW

7. Rozdzielczość JPEG

8. Rozmycie

9. Aberracja chromatyczna

10. Dystorsja

11. Winietowanie

12. Odblaski

13. Podsumowanie

14. Zdjęcia do pobrania

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Sony FE 16-25 mm f/2.8 G - zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 16-25 mm f/2.8 G - zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 16-25 mm f/2.8 G to najnowszy szerokokątny zoom z oferty Sony E, który łączy kompaktowe wymiary z przystępną ceną. Nowy obiektyw zabraliśmy na spacer po ulicach Londynu. Zobaczcie...
13
Nikon Nikkor Z 600 mm f/6.3 VR S - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nikon Nikkor Z 600 mm f/6.3 VR S - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Kolejny teleobiektyw w systemie Nikon Z jest alternatywą z jednej strony dla drogich, profesjonalnych stałek, a z drugiej klasycznych zoomów do dzikiej przyrody i sportu. Sprawdzamy, czy ta...
40
Sony FE 24-50 mm f/2.8 G - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 24-50 mm f/2.8 G - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Rozwiązywanie problemu którego nie ma, czy może przebłysk geniuszu? Sprawdzamy, co do zaoferowania ma Sony FE 24-50 mm f/2.8 G - kompaktowa i tańsza alternatywa dla systemowego zooma...
36
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (2)