Filmowanie

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
10
Ergonomia:
7
Cena / Jakość:
9
Wydajność:
4
Funkcjonalność:
7
Marka:
Fujifilm
Nasza ocena:

87%

Najbardziej przystępny cenowo cyfrowy średni format z pewnością zwrócił uwagę tych, którym pełna klatka przestaje już wystarczać. Czy bardziej mobilna i kompaktowa wersja modelu 50S spełni oczekiwania wymagających zawodowców?

Autor: Maciej Luśtyk

2 Kwiecień 2019
Artykuł na: 49-60 minut
Spis treści

Filmowanie

Fujifilm GFX 50S oferuje w pełni manualny tryb filmowy, do którego przechodzimy wybierając jedną z pozycji wyświetlanych po wciśnięciu przycisku Drive. Mimo że nie będzie to zapewne zbyt często używana funkcja aparatu, otrzymujemy pełną kontrolę nad ustawieniami czasu migawki, przysłony i czułości. W przypadku tej ostatniej najniższą dostępną wartością będzie jednak ISO 200. Pewnym ograniczeniem jest także fakt, że po wyzwoleniu rejestracji nie będziemy mogli swobodnie sterować czasem migawki i czułością ISO.

Za pomocą aparatu nagramy materiały wideo w maksymalnej jakości Full HD 1080p z prędkością 30 kl./s i przepływnością 36 Mb/s, w kodeku H.264. Oferowany obraz jest przyzwoitej jakości choć wydaje się nieco za bardzo wyostrzony. Dość przeciętnie wypada też pod względem efektu rolling shutter (przy bardziej dynamicznych ruchach aparatu będzie on widoczny się już przy 1/60 s), nawet mimo faktu pomijania linii pikseli podczas próbkowania obrazu z matrycy. Otrzymujemy jednak zarówno złącze mikrofonowe jak i wygodną pomoc w postaci peakingu ostrości. Różnicą między modelem GFX 50S jest brak złącza słuchawkowego, ale biorąc pod uwagę kwestię filmowania aparatem średnioformatowym wątpimy, by ktokolwiek go użył.

 

W trybie filmowym możemy skorzystać także ze wsparcia autofokusa w trybie ciągłym, jednak podobnie jak podczas fotografowania będzie on raczej bezużyteczny. Niestety w trybie pojedynczym nie możemy przeostrzać podczas rejestracji filmu, co boli tym bardziej, że dobrze sprawdziłby się tu ekran dotykowy.

Podsumowując, tryb filmowy w aparacie to raczej miły dodatek, który pozwoli nagrać krótkie przebitki wideo z sesji fotograficznej (np. w celu zaprezentowania w mediach społecznościowych) niż funkcja, która będzie wykorzystywana do tworzenia materiałów filmowych od podstaw. Dużo lepiej pod tym względem sprawdzi się bowiem większość filmujących aparatów pełnoklatkowych.

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Tłumacz i fotograf, codziennie selekcjonuje dla Was porcję najciekawszych newsów ze świata fotografii. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem. Prywatnie niespełniony snowboardzista i spełniony tata.

Komentarze
Więcej w kategorii: Aparaty
Canon EOS R6 Mark II - pierwsze wrażenia
Canon EOS R6 Mark II - pierwsze wrażenia
Raptem 2 lata po premierze jednego ze swoich najlepszych aparatów, Canon prezentuje następcę. Co nowego ma do zaoferowania Canon EOS R6 Mark II i czy rzeczywiście...
32
Sony A7R V - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony A7R V - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony ponownie ucieka do przodu i zamiast bić się na piksele stawia na wydajność i skuteczność wspieraną sztuczną inteligencją. Nowa „R-ka” ma być bezwględnym egzekutorem świetnych zdjęć dla...
42
OM System OM-5 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
OM System OM-5 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
OM-5 to aparat adresowany do entuzjastów fotografii i poszukiwaczy przygód. Podzespoły z topowych linii, inteligentne funkcje i jeszcze lepsze uszczelnienia mają im w tym pomóc.
36
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (21)